اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

6 هزار میلیارد تومان در حوزه توسعه راه و آب در کردستان هزینه شد

استاندار کردستان گفت: 6 هزار میلیارد تومان در حوزه راه و آب در دو سال اخیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در استان هزینه شده است.

6 هزار میلیارد تومان در حوزه توسعه راه و آب در کردستان هزینه شد

‌به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا صبح امروز در همایش ائمه جمعه استان کردستان و بزرگداشت هفته سربازان گمنام و انتخابات 1400 در سنندج، با زنده نگهداشت یاد و خاطر شهدا، اظهار کرد: شیطنت‌های دوران ریاست جمهوری ترامپ، اهمیت موضوع امنیت در کشورمان را دوچندان کرد، آنها چشم دوخته بودند که ملت ایران جشن چهلمین سال پیروزی انقلاب را برگزار نخواهند کرد.

وی همچنین اضافه کرد: دشمنان طی چند سال اخیر با تحریم‌های همه جانبه تلاش می‌کردند تا مردم را دچار ناامیدی و یاس کنند.

استاندار کردستان اذعان داشت: خواب آشفته‌ای که دشمنان برای مردم ما دیده بودند به برکت رهبری داهیانه رهبر معظم انقلاب و پای کار بودن مردم همیشه در صحنه کشور تعبیر نشد.

به گفته وی، دسیسه‌های بسیار زیادی در پیش بود اما با تلاشی که مجموعه نیروهای اطلاعاتی، امنیتی و نظامی داشتند همه آنها نقش برآب شد و امروز مردم ما از امنیت کاملا پایدار برخوردار هستند.

مرادنیا در ادامه به نقش تاثیرگذار جامعه روحانیون در آگاه‌سازی جامعه و همکاری آنها در شرایط محدودیت‌های کرونایی برای برگزار نکردن نمازهای جمعه هم گریزی زد و گفت: مقابله با این ویروس نیاز به تلاش جمعی دارد چرا که این ویروس همچنان جامعه را تهدید می‌کند.

وی اظهار کرد: مشکل معیشت مردم ناشی از تحریم‌هاست و کشور بدترین شرایط را در تامین کالاهای اساسی به واسطه تحریم‌ها تجربه کرده است.

مرادنیا اضافه کرد: مردم ما محکم و مقتدرانه این شرایط را تحمل کردند لذا باید در مقابل این مردم سر تعظیم فرود آورد و هر آنچه بتوانیم برای این مردم انجام دهیم وظیفه‌ است.

وی خاطرنشان کرد: نقش علما و روحانیون به عنوان منادیان فکری جامعه برای بی‌اثر کردن تبلیغات سوء و غلط دشمنان تعیین کننده است.

استاندار کردستان اظهار کرد: با وجود تمام این مشکلات دولت تمام توان خود را در مسیر توسعه و عمران کشور بکار گرفته و اجازه نداده این بخش از نیازهای جامعه دچار خدشه شود.

وی در ادامه گفت: دولت بخش عظیمی از توان خود را در عرصه جهش و حمایت از تولید بکار گرفته است.

مرادنیا اضافه کرد: 6 هزار میلیارد تومان در حوزه راه و آب در دو سال اخیر با هدف ایجاد زیرساخت‌های توسعه‌ای در استان هزینه شده است.

وی افزود: همه پروژه‌هایی که در این راستا اجرا شده در مسیر توسعه استان نقش محوری داشته و با بهترین پیشرفت جلو می‌رود.

استاندار کردستان اضافه کرد: دیگر موضوع مهمی که باید مورد توجه جدی باشد موضوع سلامت مردم است، بیماری کرونا بیش از یک سال است جامعه جهانی را گرفتار و با چالش مواجه کرده است اما خوشبختانه در ایران با تلاش مجموعه کادر درمانی کمترین آسیب متوجه مردم شده است هر چند این موضوع کماکان کشور را تهدید می‌کند.

وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری به عنوان الگویی بی‌نظیر با راهنمایی و ارشادهایی که دارند، نقش تعیین‌کننده‌ای در مقابله با این ویروس داشته‌اند.

مرادنیا به موضوع مرزها و بازگشایی بازارچه‌های مرزی هم گریزی زد و گفت: اگر واقعا دنبال حذف کولبری هستیم بازارچه‌های مرزی باید تقویت شود که خوشبختانه الان بازارچه‌ها فعال شده و امیدواریم این ظرفیت بستری برای تقویت درآمد مرزنشینان باشد.

وی اظهار داشت: پرداخت 544 میلیارد ریال در قالب طرح پرداخت سود حاصل از فروش سوخت به 28 هزار خانوار مرزنشین شروع شده و بخشی از این مبلغ نیز از شب گذشته به حساب آنها واریز شده است.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول