اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هلند هم به جمع ممنوع کنندگان واکسن آسترازنکا پیوست

دولت هلند حداقل برای دو هفته و به خاطر نگرانی از وجود عوارض جانبی جدی تا انجام تحقیقات بیشتر، استفاده از واکسن تولیدی شرکت آسترازنکا را برای مقابله با ویروس کرونا متوقف کرد.

هلند هم به جمع ممنوع کنندگان واکسن آسترازنکا پیوست

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، آژانس دارویی اتحادیه اروپا در حال آزمایش درباره عوارض جانبی استفاده از واکسن انگلیسی آسترازنکا است و بر همین اساس هلند تصمیم گرفته تا مشخص شدن نتیجه نهایی این تحقیقات استفاده از این واکسن انگلیسی را متوقف کند.

هوگو دجونگه، وزیر بهداشت هلند در این باره گفت: این تصمیم پیشگیرانه برای متوقف کردن تزریق واکسن آسترازنکای انگلیس به این دلیل اتخاذ شده است که دو کشور دانمارک و نروژ اطلاعات جدیدی را درباره عوارض جدی واکسن آسترازنکا روی افرادی که به آنها تزریق شده‌اند ارائه کرده است.

وی گفت: ما نمی‌توانیم اجازه دهیم هیچ گونه ابهامی نسبت به واکسن آسترازنکا وجود داشته باشد. ما باید مطمئن شویم که همه چیز درست است، بنابراین منطقی است که تزریق آسترازنکا به حالت تعلیق دربیاوریم. با توجه به این رویکرد دولت هلند تزریق واکسن به 243 هزار نفر لغو شده است.

ایرلند هم اخیراً تصمیم مشابهی گرفته؛‌ چراکه مشخص شد 4 نفر در نروژ که واکسن آسترازنکا را دریافت کرده بودند دچار لخته شدن خون شدند. دانمارک هم روز پنجشنبه و پس از حصول گزارش در باره لخته شدن خون دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا استفاده از این واکسن را متوقف کرده بود.

تاکنون چند مقام اروپایی از جمله آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه، نیز گفته‌اند که این واکسن انگلیسی اصلاً ایمن نیست.

اتریش، ایسلند و ایتالیا هم به خاطر نگرانی‌های مشابه یا استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف کرده و یا به تأخیر انداخته‌اند. در کره جنوبی اما پس از آنکه واکسیناسیون سراسری در 26 فوریه با واکسن آسترازنکا آغاز شد، به فاصله کمی 7 نفر از دریافت کنندگان این واکسن جان خود را از دست دادند و 17 نفر دیگر هم درگیر مشکلات جدی شدند. از آن زمان به بعد اگرچه کسی از حدود 500 هزار نفری که در کره جنوبی واکسن زده‌اند، جان خود را از دست نداده، اما 46 نفر دیگر درگیر عوارض جانبی جدی استفاده از این واکسن شدند.

البته مقامات کره‌ای می‌گویند هنوز هیچ سند مستدلی برای ربط دادن مرگ دریافت کنندگان واکسن آسترازنکا با موضوع تزریق این واکسن پیدا نکرده‌اند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول