اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرورت پیاده‌سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع آذربایجان‌شرقی

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت پیاده‌سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع مهم استان مثل کفش، لوازم خانگی و حوزه سلامت تاکید کرد.

ضرورت پیاده‌سازی اکوسیستم خلاقیت و نوآوری در صنایع آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، پرویز محمدزاده ظهر امروز در جلسه مدل‌سازی اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت، اظهار کرد: خلاقیت و نوآوری مقوم اصلی توسعه جوامع به شمار می‌رود و جامعه‌ای توسعه خواهد یافت که نوآوری در آن جریان داشته باشد.

وی، نوآوری را محرک اصلی رشد اقتصادی و توسعه اجتماعی در کشورهای مختلف خواند و افزود: نوآوری برای شرکت‌ها و کشورها بسیار حیاتی بوده و می‌تواند بسترهای رقابت‌مندی بنگاه‌های اقتصادی و کسب و کارها را در عرصه‌های ملی و بین‌المللی مهیا سازد.

محمدزاده با بیان اینکه وارد شدن به کسب و کارهای سلامت بسیار سخت بوده و دانش فنی زیادی می‌طلبد، اذعان داشت: باید با تنظیم مناسب قوانین و مقررات و جلوگیری از انحصارگرایی ضمن صیانت و ارتقاء سلامت مردم، فضای رقابتی را در این حوزه ایجاد کرده و نوآوری را در این عرصه ارتقا دهیم.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، متذکر شد: اگر قوانین و مقررات در این عرصه به خوبی تنظیم نشود، موجبات ایجاد انحصار و کاهش رفاه اجتماعی را فراهم خواهد آورد.

وی ابراز داشت: برای پیاده‌سازی و ارتقاء اکوسیستم فناوری در حوزه سلامت در ابتدا باید به اجزاء سیستم شامل دی‌نفعان، ذیربطان، دست‌اندرکاران حوزه سلامت، دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی علوم پزشکی، شرکت‌های دانش بنیان و شتاب‌دهنده‌های حوزه سلامت و صندوق‌های نوآوری و شکوفایی خطرپذیر VC، توجه شود.

محمدزاده بر لزوم توجه به روابط بین این اجزا نیز تاکید و تصریح کرد: قوانین و مقررات رسمی حاکم بر فعالیت‌ها و کسب و کارهای حوزه سلامت همچنین رویه‌ها، فرهنگ‌ها و عرف‌های جامعه، قواعد بازی در این حوزه را مشخص می‌کنند.

انتهای پیام/60026/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول