اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حج و زیارت و وقف

گل‌آرایی اعتاب مقدسه عراق و سوریه همزمان با آغاز ماه شعبان+عکس

حرم‌های مطهر در عراق و سوریه همزمان با حلول ماه شعبان گل‌آرایی و موکب‌هایی در اطراف حرم‌ها برای پذیرایی از زائران راه‌اندازی شد.

گل‌آرایی اعتاب مقدسه عراق و سوریه همزمان با آغاز ماه شعبان+عکس

به گزارش خبرنگار حج و زیارت خبرگزاری فارس، همزمان با آغاز ماه شعبان و در آستانه اعیاد شعبانیه، حرم‌های مطهر در عراق و سوریه تزئین و گل آرایی شد.

 

ظهر امروز در جوار ضریح امام حسین (ع)

در کربلا با نزدیک شدن به ایام ولادت امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)، حرم‌های مطهر این دو برادر با بیش از دو هزار شاخه گل طبیعی تزئین شد. همچنین بین‌الحرمین با نصب پارچه‌های مزین به مولودهای ماه مبارک رمضان حال و هوای جشن گرفت.

در حرم حضرت عباس (ع)  علاوه بر ضریح، در ورودی‌های حرم نیز گل‌های طبیعی قرار داده شد و از صبح امروز خادمان در کنار ضریح علاوه بر دود کردن اسپند برای جلوگیری از شیوع کرونا، حرم را ضدعفونی کردند.

در اطراف حرم‌های کربلا نیز موکب‌های به منظور پذیرایی از زائران راه‌اندازی شده است و شب گذشته همزمان با حلول ماه شعبان خادمان موکب‌ها با توزیع شیر و کیک و همچنین غذای نذری از زوار پذیرایی کردند.

در حرم علوی نیز ایوان نجف با بیش از یک هزار شاخه گل طبیعی تزئین شد و ضریح و سایر نقاط حرم نیز گل‌آرایی شدند. با وجود اعمال محدودیت در نجف اشرف، این روزها جمعی از عاشقان علوی با حضور در حرم مولا به زیارت می‌پردازند و دیگر حرم مثل هفته‌های ابتدای ماه رجب خالی از جمعیت نیست. تا جایی که شب گذشته هم حرم نسبت به روزهای گذشته ازدحامی را شاهد بود و خادمان حرم امیرالمؤمنین (ع) برای کنترل جمعیت یکی از ورودی‌های حرم را بستند.

علاوه بر این، در سوریه حرم حضرت رقیه (س) و حضرت زینب (س) در ماه شعبان و در آستانه اعیاد شعبانیه گل‌آرایی و تزئین شد تا جایی که ضریح دختر سه ساله امام حسین (ع) با گل‌های طبیعی آذین‌بندی و در ورودی حرم ریحانةالحسین پرچم‌های مزین به نام ارباب نصب شد.

به گزارش فارس، از سال گذشته به دلیل شیوع کرونا عراق و سوریه هیچ زائر خارجی نپذیرفتند و بیش از یک سال است که عاشقان حسینی در حسرت زیارت سیدالشهدا (ع) بوده و از دور زائر حسینی شدند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول