اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

تحقق ایمنی نسبی در قم با واکسیناسیون حداقل 700 هزار نفر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با تقدیر از فعالیت قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا در استان تصریح کرد: آغاز قطع چرخه انتقال ویروس کرونا در قم وقتی خواهد بود که حداقل 70 درصد جمعیت یعنی حداقل 700 هزار نفر واکسن زده باشند.

تحقق ایمنی نسبی در قم با واکسیناسیون حداقل 700 هزار نفر

محمدرضا قدیر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تداوم انجام واکسیناسیون کرونا در کشور و در استان قم بر اساس سند ملی واکسیناسیون بیان کرد: فعلا کادر درمان، جانبازان 70 درصد و دارای بیماری زمینه ای و همچنین سالمندان مستقر در خانه سالمندان و دارای بیماری زمینه ای در اولویت دریافت واکسن در استان هستند.

وی با ابزار امیدواری نسبت به افزایش واکسیناسیون در سال آینده با ورود واکسن های بیشتر به کشور و همچنین تولید انبوه واکسن داخلی خاطر نشان کرد: ان شاء الله در سه ماهه نخست سال آینده امکان تزریق واکسن به همه سالمندان فراهم می شود که البته اطلاع رسانی های لازم در این باره انجام خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم همچنین به نیاز به تولید محتوا در حوزه اطلاع رسانی کرونایی و لزوم ترسیم خط رسانه ای و مدیریت افکار عمومی توجه داد و اظهار کرد: امروزه هر تلفن همراه، یک رسانه است و از این رو تولید محتوای مناسب و روزآمد باید در دستور کار اهالی رسانه باشد تا با مدیریت آن ها، از انتشار اخبار جعلی و شایعات جلوگیری شود.

قدیر با تقدیر از فعال شدن قرارگاه رسانه ای مقابله با کرونا در استان، به کم شدن رعایت شیوه نامه های بهداشتی در قم اشاره کرد و یادآور شد: متوسط نمونه های مثبت کرونا در قم و در ماه های اخیر، کمتر از 10 درصد بود که متأسفانه این عدد هم اکنون به حدود 18 درصد رسیده است.

وی سیاست فعلی دانشگاه علوم پزشکی استان را افزایش هدفمند نمونه گیری ها، شناسایی بیماران جدید، رهگیری اطرافیان بیماران و همچنین قرنطینه های لازم دانست و اذعان کرد: ما راضی نیستیم که مردم را زیرفشار قرار دهیم، ضمن آن که می دانیم برخی از مردم احساس خستگی می کنند، اما عملا چاره و انتخاب دیگری برای إعمال برخی محدودیت ها برای حفظ سلامت خود مردم وجود ندارد.

قدیر افزود: در این بین، حدود 20 درصد هم نافرمانی وجود دارد که مجبوریم از مکانیسم برخورد بازدارنده در برابر آن استفاده کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ادامه داد: تا زمانی که حداقل 70 درصد مردم قم یعنی حدود 700 هزار نفر واکسن نزده باشند، ایمنی نسبی یعنی آغاز قطع چرخه انتقال ویروس ایجاد نمی شود و از این رو، همچنان باید دانست که استفاده از ماسک و همزمان با آن رعایت فاصله گذاری و شستن مکرّر دست ها، بهترین شیوه برای پیشگیری از کووید19 است.

وی با ابراز امیدواری از این که تا خرداد سال آینده، واکسن ایرانی با تولید انبوه وارد بازار خواهد شد اضافه کرد: محدودیت تردد شبانه برای خودروهای شخصی باید تداوم داشته باشد، چراکه این منع تردد بر اساس بررسی ها در کاهش انتقال ویروس کرونا بسیار مؤثر بوده است.

قدیر همچنین خواستار فعال بودن حداکثری دوربین های پلاک خوان در سطح شهر قم شد و گفت: تشدید نظارت ها و ارسال پیامک برای متخلّفان می تواند عامل بازدارنده ای برای تحقق کاهش ترددها باشد.

وی تنوع ژنتیکی ویروس کووید19 را از چالش های مبارزه با این ویروس عنوان و اضافه کرد: ویروس جهش یافته می تواند کودکان را نیز مبتلا کند، بنابر این باید از کودکان صیانت شود و آنان را به استفاده از ماسک تشویق کرد.

وی همچنین از مردم استان خواست تا با رصد اجتماعات و اطلاع دادن آن ها، نیروهای نظارتی و بازرسی را یاری رسانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در پایان با تقدیر از نیروهای فعال و خستگی ناپذیر مراکز بهداشت استان تصریح کرد: فعالیت این عزیزان حتی از فعالیت کادر درمان نیز مهم تر است، چراکه این عزیزان نقش ویژه ای در پیشگیری از ابتلای مردم به کرونا بر عهده دارند و لازم است تا از آنان تقدیر و تشکر شود.

انتهای پیام/2258

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول