اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

نقدهای انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها ایده‌های سازنده را خلق می‌کند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه جشنواره حرکت دستاوردمهم وزارت علوم است، گفت: نقد های انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها کیفیت پیشرفت فناوری را تضمین و ایده‌های سازنده را خلق می کند.

نقدهای انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها ایده‌های سازنده را خلق می‌کند

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، جبارعلی ذاکری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران در سیزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت که صبح امروز در دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، گفت: این جشنواره باعث می شود فعالیت علمی دانشگاه و دانشجویی با سرعت بیشتری همراه می‌شود از طرفی باید بگویم انجمن‌های دانشجویی نقش محوری در کارهای علمی دارد و همچنین با تشکیل شبکه‌های مرتبط و ارتباط با سایر دانشگاه‌ها مسیر پیشرفت علم و فناوری را سرعت می‌بخشند.

ذاکری افزود: حرکت به سمت نسل دوم و سوم دانشگاه‌ها از گام های مهم این دانشگاه است که با راه اندازی مراکز نوآوری در آینده‌ای نزدیک شاهد دستاوردهای بیشتری خواهیم بود.

وی ادامه داد: شکل دادن گرایش‌های میان رشته‌ای و ایجاد انجمن های بین رشته ای یکی از اولویت های دانشگاه‌ها به خصوص دانشگاه علم و صنعت است که این‌گونه جشنواره ها نقطه عطفی برای پیشرفت علم و فناوری در کشور بوده و با استفاده از پتانسیل دانشجویان راهبردهای نظام جمهوری اسلامی را پیش ببریم.

قدرت هر کشوری در دانایی است/امروز انجمن های علمی کشور به بلوغ رسیده‌اند

در ادامه غلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: انجمن‌های علمی به بلوغ رسیده‌اند و از سال ۹۲ تاکنون ۴۰ اتحادیه دانشجویی داریم؛ همچنین ارتباط و پیوندی که انجمن‌های علمی با پارک‌های علم و فناوری دارند، اهمیت زیادی در فعالیت علمی داشته و  دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: جشنواره اول حرکت که در مردادماه در دانشگاه الزهرا برگزار شد قرار بود در نیمه دوم سال ۹۸ برگزار شود که به دلیل ویروس کرونا به تعویق افتاد که سپس در دانشگاه‌ها غرفه‌هایی را در قالب فضای مجازی راه‌اندازی شد که امروز اختتامیه آن را برگزار کردیم.

وی افزود: اتحادیه‌های انجمن‌های علمی نقش مهمی در رشد جشنواره داشتند از طرفی مدیران فرهنگی هم تلاش مضاعفی در پیشرفت و افزایش کیفیت جشنواره‌ها داشته که اثرات آن قابل تأمل است.امروزه انجمن‌های علمی به بلوغ رسیده و قابلیت فعالیت‌های علمی را دارند. اکنون شاهد مشارکت و حضور ۵۱ کشور در جشنواره حرکت هستیم که نشان از اهمیت این جشنواره دارد.

غفاری ادامه داد: بخش ایده شو به جشنواره حرکت اضافه شد و باعث رونق و مشارکت بیشتر دانشجویان شد از طرفی امید داریم این حرکت علمی ادامه یابد چرا که قدرت هر کشور در دانایی آن کشور است.

نقدهای انجمن‌های علمی دانشگاه‌ها ایده‌های سازنده را خلق می‌کند

همچنین در ادامه مراسم منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌های دانشجویی شور و هیجان آن در حضور دانشجویان است که فراهم بودن امکان حضور در سیستم مجازی فرصتی را ایجاد کرده تا همه علاقه‌مندان حضور یابند و اینکه از کشورهای دیگر مشارکت می‌کنند نه تنها ظرفیت بزرگی است بلکه به عنوان یک دستاورد برای وزارت علوم است.

وی افزود: آماری که وجود دارد دانشجویان در موضوعات مختلف حضور مجازی بیشتری نسبت به زمان حضور در شرایط عادی دارند که اهمیت دارد. خیلی از تجربیات را باید در محیط‌های علمی بیاموزند و اندیشه‌ها و یافته‌های ذهنی را بیافرینند و حضور در جمع‌هایی که خالق علم و فناوری و همچنین نقد‌های انجمن‌های علمی دانشجویی از دستاوردهای آموزش عالی است.

غلامی تصریح کرد: مقایسه واقعیت‌ها با آنچه وجود دارد و مقایسه شرایط مختلف آموزش و جمع بندی این مقایسه‌ها ایده‌های جدیدی به دنبال دارد که می‌تواند مسیر حرکت دانشجویان مشخص کند. از طرفی باید بگویم شکل‌گیری فضاهای نوآوری در کنار دانشگاه‌ها نوید آینده خوبی را می‌دهد در یک سال اخیر که کشور ما مانند سایر کشورها درگیر بیماری کرونا بود بسیاری از مراکز علمی ما تولیدات و دستاوردهای خوبی داشتند که قابل تأمل است.

وزیر علوم اضافه کرد: تعداد قابل توجهی از انجمن‌های علمی در دانشگاه‌ها شکل گرفته که خط حرکت دانشجویان را مشخص می‌کند که با همکاری دانشجویان می‌توان بسیاری از کمبودها را برطرف کند زیرا هر چقدر توانمندی خود را زیاد کنیم آینده را برای آیندگان تضمین می‌کند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول