اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

وزیر خارجه مصر: پیام‌های مثبتی از قطر برای احیای روابط دریافت کرده‌ایم

قاهره از تلاش‌هایی برای اجرای مصوبات نشست «العُلا» (توافق آشتی عربستان-قطر) درباره آشتی چهار کشور عربی با قطر خبر داد.

وزیر خارجه مصر: پیام‌های مثبتی از قطر برای احیای روابط دریافت کرده‌ایم

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر در نشستی با اعضای کمیسیون روابط خارجه مجلس نمایندگان (پارلمان) مصر به سوالات آن‌ها درباره روابط با قطر پاسخ داد.

شکری در پاسخ به سوالی درباره پایبندی قطر به توافق العلا (توافق آشتی عربستان-قطر) گفت که اجرای تعهدات از الزامات این توافقنامه است و از قطر انتظار داریم که به تعهدات خود پایبند باشد.

او با اشاره به وجود کمیته پیگیری اجرای تعهدات طرفین، گفت که هنوز قضاوت کردن درباره نتایج نشست العُلا زود است چرا که هنوز اجرای تعهدات در دست بررسی و ارزیابی است و در صورت مشاهده عدم پایبندی به تعهدات، صفحه دیگری را آغاز خواهیم کرد.

طبق گزارش وبگاه «أخبار الیوم»، وزیر خارجه مصر تصریح کرد که "روابط با برادران عرب بر سیاست شراکت متکی است و این خط مشی همه برادارن است و ما خواهان اجرای تعهدات هستیم و پیام‌های مثبتی نیز از برادرانمان در قطر دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه آن‌ها به احیای روابط در تمامی زمینه‌های سیاسی و اقتصادی تمایل دارند".

پیشتر «محمد عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه قطر تأکید کرده بود که دوحه و قاهره علاقه‌مند به احیای روابط دوجانبه قوی و مستحکم هستند.

ژانویه گذشته نشست شورای همکاری خلیج فارس در شهر العُلا عربستان سعودی برگزار شد، نشستی که به آشتی قطر با چهار کشور عربی معروف شد.

چهار کشور عربی (عربستان، بحرین، امارات و مصر) پس از گذشت سه سال و نیم قطع رابطه با قطر، سرانجام در نشست العُلا با قطر توافقنامه آشتی امضا کردند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول