اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

۱۷ هزار مجموعه فرهنگی تحت حمایت بنیاد علوی هستند

مدیرعامل بنیاد علوی گفت: امروز ۱۷ هزار مجموعه فرهنگی با تعریف عام تحت حمایت بنیاد علوی هستند و مأموریت این بنیاد تثبیت و حمایت از مجموعه‌های فرهنگی است.

۱۷ هزار مجموعه فرهنگی تحت حمایت بنیاد علوی هستند

به گزارش خبرگزاری فارس محسن منصوری مدیرعامل بنیاد علوی در همایش هوای نو در جمع تشکل‌های فرهنگی و تبلیغی سراسر کشور در رابطه با ساختار بنیاد علوی توضیح داد و گفت: بنیاد علوی در بخش اجتماعی بنیاد مستضعفان فعالیت کرد و طبق دستورالعملی که مقام معظم رهبری صادر کردند، مأموریت این بنیاد کمک به گروه‌های مستضعف و حمایت و تقویت گروه‌های جهادی است.

وی در ادامه با بیان این نکته که تشکل‌های فرهنگی و تبلیغی مردم نهاد و گروه‌های جهادی بازوان بنیاد علوی به شمار می‌روند اظهار کرد: بنیاد علوی در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کارمند ندارد و برای انجام فعالیت‌ها و رفع معضلات از گروه‌های فرهنگی، تبلیغی و جهادی محلی بهره می‌برد و برای ایجاد ارتباط وثیق در شهرها و روستاها از شبکه‌های مؤمن انقلابی موجود استفاده خواهیم کرد.

مدیرعامل بنیاد علوی تصریح کرد: در مرحله اول کرونا به جای اینکه مستقیماً وارد میدان شویم از نیروهای مردمی تبلیغی بهره بردیم و این روش را از سال ۹۹ این روش را اتخاذ کردیم و امروز ۱۷ هزار مجموعه فرهنگی با تعریف عام تحت حمایت بنیاد علوی هستند و مأموریت این بنیاد نیز تثبیت و حمایت از همین مجموعه‌های فرهنگی است زیرا هدف این مجموعه‌ها با هدف ما همخوانی و همپوشانی دارد.

محسن منصوری در رابطه با به رسمیت شناختن تشکل‌های فرهنگی توسط بنیاد علوی بیان کرد: ما حتماً تشکل‌های شاخص فرهنگی تبلیغی و مردمی و همچنین تشکل‌های غیر شاخص را به رسمیت می‌شناسیم، همچنین رویکرد بنیاد در ارتباط با تشکل‌ها ترویج فرهنگ انقلابی است و هر مجموعه‌ای که هدف آن با هدف انقلاب اسلامی همخوانی داشته باشد مورد حمایت بنیاد علوی قرار خواهد گرفت و از طرف این بنیاد به رسمیت شناخته خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه یکی از محورهای همایش هوای نو حرکت قدرتمندانه در مسیر گام دوم انقلاب اسلامی است اظهار داشت: اقدامات مطالبه شده در بیانیه گام دوم باید توسط حلقه‌های میانی اجرا شود و تشکل‌های فرهنگی و تبلیغی حلقه‌های میانی در سطح کشور هستن باید گفت که بنیاد علوی در راستای تحقق این اهداف شبکه‌ای را در سطح کشور تشکیل داد و گروه‌های جهادی و مؤسسه‌های محلی متعددی ایجاد کرد.

مدیرعامل بنیاد علوی با اشاره به این نکته که در راستای بیانیه گام دوم هیچ کدام از پروژه‌های این بنیاد بدون مشارکت مردمی انجام نشده است اذعان داشت: بنیاد علوی برای سپردن کار به روحانیون طرحی را با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی اجرا می‌کند و تمامی امکانات و فعالیت‌های بنیاد علوی توسط امامان روستا انجام می‌شود و این مهم یکی از فعالیت‌های مهم بنیاد علوی محسوب می‌شود.

همچنین در ادامه این مراسم سید احمد عبودتیان مدیر عامل بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیا در رابطه با همایش هوای‌نو گفت: این جلسات باعث تجمیع ظرفیت مجموعه‌های مهم و مؤثر مردمی در کشور است همچنین همایش هوای نو با گردآوری هفتاد تشکل شاخص زمینه‌ای فراهم کرد تا این تشکل‌ها با فعالیت یکدیگر بیشتر آشنا شود به هم افزایی برسند که از این جهت اتفاقی بسیار خوبی رخداد اما مسئله این است که در راستای دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی نقش این تشکل‌ها مشخص شوند.

وی در ادامه با بیان این نکته که به رسمیت شناختن نهادهای مردمی توسط نهادهای حاکمیتی نکته مهمی به شمار می‌رود افزود: برگزاری همایش‌هایی مانند هوای نو هویت جریان خودجوش مردمی را بیشتر از گذشته تقویت می‌کند و مسئولان حلقه‌های میانی با انگیزه بیشتری به کار خود ادامه می‌دهند.

عبودتیان توضیح داد: اگر نهادهای حاکمیتی با توجه بیشتری ظرفیت‌های مجموعه‌ها و نهادهای فرهنگی و تبلیغی مردمی و جهادی کشور بودند قطعاً هم‌افزایی بهتری توسط این مجموعه ها انجام می‌شود، شناسایی ظرفیت‌های گروه‌های مردمی کمک بسیار بزرگی برای نهادهای حاکمیتی خواهد بود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: باید بدانیم که شناخت این مجموعه ها توسط نهادهای حاکمیتی تسهیل‌گری خوبی برای اقدامات این نهادها دارد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول