اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان شمالی

طرح شهید سلیمانی‌، سلیمانی‌ها آفرید/کاهش آمار کرونا در خراسان شمالی، پس از اجرای طرح

طرح شهیدسلیمانی مثلثی از مراقبت‌، حمایت و نظارت در مبارزه با کرونا رقم زد که موجب اتحاد و همدلی بین گروه‌های مختلف و نمایش اثرات مثبت کم شدن آمار به کرونا در خراسان شمالی شده است.

طرح شهید سلیمانی‌، سلیمانی‌ها آفرید/کاهش آمار کرونا در خراسان شمالی، پس از اجرای طرح

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سردار مردم ایران، برای لبیک به تکلیف خود تا پای جان ایستاد و حالا یک ایران است و تکلیفی که مردم را سلیمانی می‌کند. به‌راستی شهید سلیمانی جمع اضدادی همچون شهید بهشتی بود که در اوج هماوردی در میدان نبرد از تواضع و اشک ریختن هنگام دعای کمیلش غافل نمی‌شد.

سردار سلیمانی در وجود خود عدالت، عقلانیت و معنویتی که سه عنصر اصلی مکتب امام روح‌الله است را ایجاد کرد و حالا نوبت آن شده است که سلیمانی‌های دیگری از ایران دست‌به‌کارهای بزرگی بزنند و هرکدام سرداری برای این کشور شوند. 

 شیوع بیماری کرونا، فرصتی برای سلیمانی شدن را فراهم کرد که مردان این میدان را از دیگران متمایز می‌کند.

 به همین جهت «طرح شهید سلیمانی‌»که ‌‌مثلثی از مراقبت، حمایت و نظارت محسوب می‌شود، در دل خود همکاری و وفاق اقشار مختلف خراسان شمالی را به نمایش گذاشت و گروه‌‌هایی همچون مجموعه درمان، بسیج و هلال‌احمر که برخاسته از همین مردم‌اند، را در کنار هم به خدمت کشور درآورد.

۷۴ هزار مورد بازدید از آغاز طرح

افشین دل‌شاد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: از آغاز طرح شهید قاسم سلیمانی در خراسان شمالی هم‌زمان با سراسر کشور، ۱۴۵ گروه نظارتی با ۶٠٠ عضو، ۳۷ گروه مراقبتی با ۷۵ عضو  و ۴۹۸ گروه حمایتی با ۱۴۲۳ عضو تشکیل‌شده است.

وی گفت: از ابتدای طرح تاکنون ۷۴ هزار و ۵۳۲ مورد بازدید انجام‌شده که ۲هزار و ۷۲۹ مورد اخطاریه دریافت کردند و ۶۴ مورد پلمپ و همچنین ۲۱۷منزل گندزدایی و ضدعفونی شده‌اند. در اجرای این طرح ۳۹۲ مورد مراقبت در منزل انجام‌شده است و ۳ هزار و ۲۵۵ خانواده آسیب‌پذیر نیز حمایت شدند.

طرح شهید سلیمانی دلیل اصلی تغییر وضعیت استان از قرمز و نارنجی به زرد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی عنوان کرد: این طرح یکی از دلایل اصلی تغییر وضعیت استان خراسان شمالی از وضعیت قرمز و نارنجی به زرد بوده است.

وی افزود: گروه‌های مراقبتی در تمامی شهرستان‌های خراسان شمالی به‌منظور مدیریت و کنترل ویروس کرونا تشکیل‌شده‌اند، که بیش از سه هزار و ۵۲۰ نفر از خانوارهای دارای بیمار در این طرح، توسط گروه‌ها و همچنین چهار هزار و ۸۳۰ خانوار سالم به شیوه‌های مختلف در خصوص کووید ۱۹ آموزش‌دیده‌اند.

دلشاد اضافه کرد: تیم‌های بسیجی در نواحی مقاومت بسیج نیز اقدامات انجام‌شده در حوزه پیشگیری از بیماری کرونا را با چک لیست‌هایی شامل سووالات مختلف در مورد چگونگی اطلاع‌رسانی، مراقبت و حمایت رصد کردند.

اشخاص در قرنطینه موردحمایت بسیج و سپاه قرار دارند

سرهنگ عین‌الله حاتمی، جانشین فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه خراسان شمالی در امور اقشار بسیج  نیز با اشاره به طرح شهید سلیمانی برای پیشگیری و مقابله با کرونا در استان خراسان شمالی اظهار داشت: این طرح باهدف کمک به بیماران و بستگان آن‌ها راه‌اندازی شده است.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی با محوریت دانشگاه علوم پزشکی و کمک سپاه با محوریت حمایت، مراقبت و نظارت راه‌اندازی شده است.

جانشین فرمانده سپاه استان خراسان شمالی در امور اقشار بسیج گفت: طرح شهید سلیمانی با همکاری پایگاه‌های بسیج در همه مناطق استان خراسان شمالی در حال برگزاری است و بسیجی‌ها به‌صورت روزانه به منزل افرادی که تستشان مثبت بوده مراجعه می‌کنند.

حاتمی تصریح کرد: در این طرح، افرادی که به کرونا مبتلا شده و در منزل قرنطینه شده‌اند و توانایی کار کردن و امرارمعاش را ندارند موردحمایت بسیج و سپاه قرارگرفته و بسته معیشتی دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ج

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول