اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  بورس

رشد 9 هزار و 66 واحدی شاخص بورس تهران / رکوردشکنی ارزش معاملات دو بازار

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در حالی امروز از رشد 9 هزار و66 واحدی برخوردار شد که ارزش معاملات بورس و فرابورس امروز از مرز 51 هزار و 200 میلیارد تومان گذشت و رکوردی از خود به جا گذاشت.

رشد 9 هزار و 66 واحدی شاخص بورس تهران / رکوردشکنی ارزش معاملات دو بازار

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در پایان معاملات با رشد 9 هزار و 66 واحد به رقم یک میلیون و 254 هزار و 252 واحد رسید.

همچنین شاخص کل با معیار هموزن 545 واحد افزایش یافته و به رقم 434 هزار و 836 واحد رسید.

ارزش روز شرکت‌های بورسی به بیش از 5 میلیون و 15 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله‌گران در بورس تهران بیش از 7.8 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 719 هزار نوبت معامله و به ارزش 6 هزار و 458 میلیارد تومان داد و ستد کردند.


نقشه معاملات امروز بورس تهران

ارزش معاملات امروز فرابورس به رقم بی‌سابقه 44 هزار و 742 میلیارد تومان رسید که با این حساب معامله‌گران امروز در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس بیش از 51 هزار و 200 میلیارد تومان داد و ستد کردند که در تاریخ بازار سرمایه ایران این رقم بی‌سابقه است.

البته لازم به گفتن است که عمده معاملات فرابورس به خاطر بازار اوراق بدهی و انتشار اوراق دولتی است که معمولا برای تأمین مالی انجام می‌شود و خریداران آن نیز صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمدهای ثابت هستند که در آینده با دریافت سود این اوراق جوابگوی مشتریان و سرمایه‌گذاران خود هم خواهند بود.

به هر حال یکی از مأموریت‌های بازار سرمایه تأمین مالی کلان برای اقتصاد کشور از جمله شرکت‌های دولتی است و با توجه به روزهای پایانی سال انتشار اوراق بدهی و انواع اوراق مرابحه توسط شرکت‌های دولتی امری عادی است.


پالایش یکم

امروز همه شاخص‌های بورس سبز بودند اما میزان افزایش آنها زیر یک درصد بوده است به گونه‌ای که شاخص کل بورس و شاخص قیمت در معیار وزنی ـ  ارزشی هر کدام 0.73 درصد رشد کردند و شاخص قیمت با معیار هم وزن هر کدام 0.13 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.39درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس 0.54درصد و شاخص بازار دوم بورس 0.97 درصد افزایش یافت.

نمادهای شاخص‌ساز امروز شامل پتروشیمی خلیج‌فارس، هلدینگ نفت و گاز و پتروشیمی تأمین، چادرملو، توسعه معادن و فلزات، فولاد خوزستان، پالایش نفت اصفهان، بانک ملت بوده‌اند.

امروز نمادهای پرتراکنش در بورس شامل دارویی برکت، زرماکارون، معدنی اوپال‌کانی پارس، ایران‌خودرو، پالایش نفت اصفهان، سایپا و صنایع ملی مس ایران بوده‌اند.

امروز در فرابورس ایران شاخص کل 198 واحد رشد کرده و به رقم 17 هزار و 470 واحد رسید.

ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران امروز به بیش از یک میلیون و 196 هزار میلیارد تومان رسید، یعنی با احتساب ارزش بورس ارزش شرکت‌های بورسی و فرابورسی ایران به بیش از 6.1 میلیون میلیارد تومان رسیده است.

امروز معامله‌گران در فرابورس ایران بیش از 2.5 میلیارد سهام حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 446 هزار معامله و به ارزش بی‌سابقه و تاریخی 44 هزار و 742میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، آریا ساسول، بیمه پاسارگاد، پتروشیمی تندگویان، بانک دی و صبا تأمین بیشترین اثر تقویتی در شاخص فرابورس را داشته‌اند.

نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل بانک دی، صنایع چوب خزر کاسپین، ذغال سنگ پروده طبس و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات، پلیمر آریا ساسول، و کلرپارس بوده‌اند.

به گزارش فارس، بورس و فرابورس ایران یکی از ابزارهای مهم تأمین مالی کلان برای شرکت‌های اقتصادی و نیز شرکت‌های دولتی به شمار می‌روند امروز هم با انتشار بیش از 44 هزار میلیارد تومان اوراق در فرابورس یک رکورد به جا گذاشته شد.

سرمایه‌گذاری در بورس و فرابورس باید از محل پس‌اندازهایی صورت گیرد که نیاز فوری به آن نیست و همچنین سرمایه‌گذاری حتما همراه با مطالعه، تحقیق و مشاوره با افراد امین و کاردان صورت گیرد.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول