اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

دیوان عدالت اداری آزمون دستیاری پزشکی را لغو کرد

در پی اعتراضات صورت گرفته از سوی پزشکان و داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی و شکایت مطرح شده از سوی این افراد در دیوان عدالت اداری، این مرجع قضایی با صدور دستور موقت، قرار توقف عملیات اجرایی این آزمون در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ را تا تعیین تکلیف نهایی در دیوان عدالت اداری صادر کرد.

دیوان عدالت اداری آزمون دستیاری پزشکی را لغو کرد

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ در پی اعتراضات صورت گرفته از سوی پزشکان و داوطلبان شرکت‌کننده در آزمون دستیاری تخصصی پزشکی و شکایت مطرح شده از سوی این افراد در دیوان عدالت اداری، این مرجع قضایی با صدور دستور موقت، قرار توقف عملیات اجرایی این آزمون در تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ را تا تعیین تکلیف نهایی در دیوان عدالت اداری صادر کرد.

عدم رعایت مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت در خصوص زمان برگزاری آزمون و اعلام دیرهنگام منابع، تغییر منابع به فاصله کم‌تر از ۲ سال، برگزاری ۲ آزمون در یک سال و ... از جمله مواردی بودند که از سوی داوطلبان به عنوان دلایل غیرقانونی بودن برگزاری آزمون در اسفند امسال بیان می‌شدند. در عین حال مسئولین وزارت بهداشت نیز در واکنش به موارد مطرح شده از سوی داوطلبان، با تاکید بر رعایت مصوبات قانونی و ذکر مواردی نظیر درپیش رو بودن ماه مبارک رمضان و انتخابات ریاست‌جمهوری، عدم وجود زمان کافی برای اعلام نتایج و ...، ضمن رد این دلایل، اعلام کردند آزمون در تاریخ مقرر برگزار خواهد شد. 

نامه‌نگاری به وزیر بهداشت، سازمان نظام‌پزشکی، رئیس قوه قضاییه، رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، راه‌اندازی کارزارهای مختلف در شبکه‌های اجتماعی و طرح شکایت در دیوان عدالت اداری از اقدامات دیگری بود که معترضین در این خصوص انجام دادند. در پی این نامه‌نگاری‌ها و اعتراضات، جلسه‌ای با حضور مسئولین ارشد وزارت بهداشت و تعدادی از پزشکان داوطلب این آزمون برگزار شد که در نتیجه آن، با دستور وزیر بهداشت، تاریخ برگزاری آزمون از ۷ اسفند ۱۳۹۹ به ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ موکول شد. موضوعی که البته با اعتراض مجدد  داوطلبان مواجه شده و آن را مغایر با مصوبات قانونی و البته توافق مطرح شده در جلسه با وزیر بهداشت عنوان کردند. به اعتقاد معترضین، بر اساس مصوبات شورای آموزش پزشکی و تخصصی وزارت بهداشت، زمان برگزاری آزمون حداقل باید به بعد از خرداد ۱۴۰۰ منتقل می‌شد.

با اوج گرفتن این اعتراضات در روزهای اخیر و انتشار گزارش سازمان مردم‌نهاد دیده‌بان شفافیت و عدالت درباره این آزمون، تعداد زیادی از نمایندگان مجلس نیز در نامه‌ها و تذکرهای خود به وزیر بهداشت، خواستار رعایت مصوبات قانونی درخصوص این آزمون از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شدند. در همین حال، دیوان عدالت اداری نیز با رسیدگی به شکایت مطرح شده، روز گذشته دستور موقت توقف عملیات اجرایی آزمون دستیار تخصصی دوره ۴۸ مورخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ را تا تعیین تکلیف نهایی در دیوان عدالت اداری صادر و اعلام کرد.

موضوعی که ابتدا در ساعات پایانی شب گذشته، با تکذیب رئیس سازمان سنجش آموزش پزشکی روبرو شد ولی در ادامه با انتشار تصاویر حکم قطعی دیوان عدالت اداری، تایید شد. در این حکم آمده طرف شکایت (وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی) مکلف است اقدامات لازم جهت اجرای دقیق و به موقع دستور موقت صادره را معمول نماید. در غیر این صورت، مقام مستنکف به مجازات انفصال از خدمات دولتی به مدت ۶ ماه تا یکسال و جبران خسارات وارده محکوم خواهد شد.

انتهای پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول