اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  کشاورزی و امور دام

گرانی مرغ در عین تولید مازاد بر مصرف/ تولید روزانه ۷۵۰۰ تن مرغ در کشور

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران، با اشاره به فراوانی تولید مرغ در کشور گفت: ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دی ماه انجام شده که نتیجه آن این است؛ ماهانه ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن و روزانه ۷۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تن مرغ در کشور تولید می‌شود.

گرانی مرغ در عین تولید مازاد بر مصرف/ تولید روزانه ۷۵۰۰ تن  مرغ در کشور

رضا سالمی مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، با اشاره به فراوانی تولید مرغ در کشور گفت: ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه‌ریزی در دی ماه انجام شده که نتیجه آن این است؛ ماهانه ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار تن و روزانه ۷۲۰۰ تا ۷۵۰۰ تن مرغ در کشور تولید می‌شود.

وی به مصرف مرغ در کشور هم اشاره کرد و گفت: روزانه ۶۲۰۰ تا ۶ ۳۰۰ تن مصرف مرغ در کشور است و طبق این آمارها هزار تن بیش از مصرف، تولید داریم.

 سالمی همچنین به مصرف مرغ در تهران هم اشاره کرد و گفت روزانه ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ تن در تهران مرغ مصرف می‌شود، اما میزان عرضه در این شهر نیز بیش از نیاز است.

مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام استان تهران توضیح داد: روزانه هزار تن از مراکز عرضه تهرانپارس، پیروزی و میدان بهمن توزیع می‌شود. همچنین کشتارگاه‌ها هم روزانه ۲۰۰ تا ۳۰۰ تن تولید دارند و مستقیم عرضه می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند از سایر استان‌ها هم ۲۰۰ الی ۳۰۰ هزار تن به تهران منتقل می‌شود و علاوه بر اینها روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ تن هم مرغ منجمد در تهران توزیع می‌شود که مجموع اینها بسیار بیشتر از نیاز روزانه شهر تهران است.

سالمی در پاسخ به این سوال که پس دلیل افزایش قیمت مرغ در روزهای اخیر چه بوده است، گفت: متأسفانه با اعلام برخی از مسؤولان مبنی بر کمبود مرغ، مردم خریدهای خود را بیشتر کرده‌اند و در فریزر و یخچال‌های خانه نگهداری می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند و این باعث افزایش تقاضا در بازار شده است.

وی قول داد که در روزهای آینده قیمت مرغ کاهش یابد؛ چراکه مردم از خریدهای هیجانی عید فاصله خواهند گرفت و بازار متعادل خواهد شد.

به گزارش فارس، مسؤولان وزارت صمت روز گذشته اعلام کردند که دلیل گرانی قیمت مرغ در بازار کمبود است و وزارت جهاد کشاورزی نمی‌تواند به اندازه کافی تأمین کند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول