اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قم

اما و اگرها درباره مجمع انتخابات هیأت گلف قم/اعتراض برخی کاندیداها به ترکیب اعضای مجمع

هیات گلف استان قم که چند سالی است رشد منفی داشته است اکنون در آستانه انتخابات این هیات دست به چوب شده و در حال دوئل هستند.

اما و اگرها درباره مجمع انتخابات هیأت گلف قم/اعتراض برخی کاندیداها به ترکیب اعضای مجمع

خبرگزاری فارس-سمانه سادات فقیه سبزواری: روزهای آخر سال 99 به سرعت در حال تمام شدن است و همه منتظر انفجار توپ اعلام سال 1400 هستند اما در همین روزها تب انتخابات هیات گلف استان قم بالای 40 درجه است.

هیاتی که در طول 5 سال اخیر ضعف و رنجوری را از خود به منصه ظهور گذاشته است. به گونه ای که نه تنها در طول این سال ها روند مثبتی نداشته است بلکه رشد منفی نسبت به جمعیت داشته و هیچ بازیکنی به طور متوسط در هیچ یک از رشته های تابعه که شامل بهکاپ، گلف و وودبال می شود از رده آماتور به بالا جذب این هیات نشده اند.

قصه پرغصه و تلخ هیات گلف استان قم تا جایی ادامه دارد که بنا به گفته برخی از اعضای این هیات هیچ کلاس مدون آموزشی در این مدت برگزار نشده و دست اندرکاران این هیات ورزشی نسبت به برگزاری کارگاه های یک روزه که بیشتر جنبه ویترین دارد به افول هرچه بیشتر این گلف دامن می زنند.

بررسی های میدانی نسبت به عملکرد این هیات که زمانی نام آور بود نشان می دهد که بیمه شدگان هیات ورزشی گلف استان قم در حال حاضر کمتر از 20 نفر است. این وقایع در حالی رخ می دهد که در کانال هیات گلف استان قم عکس تیم 30 نفره نوجوانان به نمایش گذاشته شده است و هیچ رد و نشانی از اینکه این افراد در چه مسابقاتی شرکت کردند وجود ندارد.

شاید جالب باشد که گفته شود هیات گلف استان قم علی رغم داشتن زیرساخت مناسب دچار رنج شده است. وجود زمین 6 هکتاری گلف در بوستان الغدیر تنها بخشی از امکانات زیر ساختی این هیأت است که این روزها به دلیل عدم بهره وری به متروکه تبدیل شده است.

اما در طول این سال ها هیأت گلف استان قم افتخارش احداث زمین ناقصی با 9 حفره است در حالی که براساس استانداردها باید زمین گلف 18 حفره ای باشد.

این زمین که سند افتخاری برای رنجوری هیات گلف استان قم به شمار می رود در منطقه جوادالائمه احداث شده و تنها 4 ماه است که از زمان افتتاح آن می گذرد اما با این حال در طول هفته فقط ساعات اندکی دایر است.

اما این تراژدی تلخ همچنان ادامه دارد و با وجود اینکه زمینی در ورزشگاه حیدریان برای گلف وجود دارد اما آن نیز نه تنها دایر نبوده بلکه اغلب اوقات بسته است در حالی که این مجموعه به صورت 24 ساعته در اختیار هیات گلف استان قم قرار دارد.

از هم گسیخته شدن هیات گلف استان در جایی بیشتر نمود پیدا می کند که هیچ گونه کلاس داوری و مربی گری حتی درجه 3 نیز برگزار نمی شود. مسابقات استانی هم که پویایی ندارد و شاید در طول سال 2 تا 3 مورد برگزار شود.

آنچه که درد این هیات را بیشتر می کند وجود تیم مدیریتی است که نسبت به افول این هیات بی تفاوت هستند. هیاتی که تنها 17 نفر عضو دارد که شامل رئیس ،دبیرهیات و دیگر اعضای کمیته ها می شوند که بررسی های نشان می دهد این افراد در نقش های مختلف مربی، بازیکن و داور حضور دارند و اینگونه که به نظر می رسد ورود به این مجموعه بسیار محدود شده است.

با اینکه 18 سال از تاسیس هیات گلف در استان قم می گذرد اما اسامی که برای انتخابات این دوره از هیات معرفی شده است نیز جای تعجب دارد.

براساس قانون مصوب تا زمانی که در رشته گلف مربی و یا داور وجود دارد نباید برای انتخابات از رشته های تابعه استفاده شود اما بنا بر شنیده ها اکنون مربی که معرفی شده یک سال است گواهی کارت ندارد و در حال گذراندن دوره درجه 3 مینی گلف است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که در استان قم مربی وجود دارد که در مقطع دکترای تربیت بدنی تحصیل کرده و به عنوان مربی در سطح کشور در حال فعالیت است و تا سال گذشته نیز به عنوان مربی در قم فعال بوده است اما دست های پشت پرده انتخابات این افراد کنار را گذاشته است و از این افراد استفاده نمی کند.

تلخ تر آنکه از داورهایی برای مجمع دعوت شده اند که داورمینی گلف درجه 3 هستند و فقط از گواهی برخوردار هستند و کارت داوری ندارند. در صورتی که در استان قم افرادی با 6 سال سابقه داوری وجود دارند که در حال حاضر نیز در سطح ملی در حال فعالیت هستند ولی برای مجمع از آنان دعوت نشده است.

تخلف دیگر اینکه برای مجمع انتخابات هیأت گلف استان قم، براساس قانون باید بالاترین درجه مربی استان در رشته اصلی ورزشی معرفی شود و در حالی که دو داور معرفی شده در حد داوری مسابقات استانی هستند و یک سال بیشتر از کارت داوری آنان نمی گذرد و عجیب تر آنکه این افراد در رشته گلف نیز گواهی ندارند و گواهی آنان مربوط به رشته وودبال است.

شنیده ها حاکی از آن است که شکایتی از تعدادی از کاندیداها انجام شده که از 5 کاندیدا 3 کاندیدا نسبت به اعضای مجمع اعتراض داشته اند و هنوز اطلاعاتی در این زمینه به شکات داده نشده است.

انتهای پیام/78005

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول