اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

بسیج همگانی برای مقابله با کرونای انگلیسی/ فعالیت قرارگاه پدافند زیستی ادامه دارد

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: همه در کنار فعالان بخش بهداشت و درمان با افزایش نظارت‌ها، مراقبت‌ها و تشدید پروتکل‌های بهداشتی در امر پیشگیری و مبارزه با کرونا به‌ویژه در آستانه سال جدید اقدام کنند.

بسیج همگانی برای مقابله با کرونای انگلیسی/ فعالیت قرارگاه پدافند زیستی ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، ایرج کارخایی بعدازظهر امروز در جلسه مشترک کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مبارزه با کرونا و کارگروه تخصصی بهداشت، سلامت و بیولوژیک شورای پدافند غیرعامل استان سمنان که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار شد، اظهار کرد: همچنان نیازمند هوشیاری و رعایت جدی پروتکل‌های بهداشتی برای جلوگیری از افزایش و شیوع ویروس کرونا به‌ویژه برای مقابله با نوع جهش‌یافته آن هستیم.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها در کنار حوزه بهداشت و درمان با افزایش نظارت‌ها، مراقبت‌ها و تشدید پروتکل‌های بهداشتی در امر پیشگیری و مبارزه با کرونا به‌ویژه در آستانه سال جدید در امر مبارزه با کرونا همراهی و همکاری‌های لازم را انجام دهند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان بیان کرد: در زمینه مبارزه با کرونا نیاز است با تشدید رعایت‌ها و لحاظ کردن نکات بهداشتی در راستای تداوم ثبات و پایداری بیشتر در سطح استان گام برداشت.

کارخایی گفت: عادی‌انگاری و عدم رعایت مسائل بهداشتی، عدم رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی، عدم رعایت دوران قرنطینه از سوی بیماران مبتلا از نگرانی‌های مهم است که ضرورت دارد تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شود.

وی افزود: کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مقابله با کرونا در این مدت در راستای کمک به دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود با توجه به دستورالعمل اجرایی قرارگاه پدافند زیستی ۲۰ جلسه عمومی و ۱۰ جلسه کارشناسی تخصصی با حضور اعضا تشکیل داده و پیگیر اجرای مصوبات مختلف آن بوده است.

کنترل هوشمند مبتلایان کووید-۱۹

رئیس کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مقابله با کرونا در استان سمنان اظهار کرد: موارد و نکات مختلفی در این مدت در کمیته پدافند زیستی استان از قبیل افزایش بازدیدها در حوزه آب آشامیدنی، دام و طیور، کشتارگاه‌ها، صنایع غذایی، ضدعفونی کردن و ایجاد بستر برای استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌ها، نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج شده است.

کارخایی بیان کرد: از برنامه‌های مهم و ضروری که با پیشنهاد دانشگاه علوم پزشکی سمنان دنبال شد، برگزاری رزمایش فجر، کنترل هوشمند مبتلایان کووید-۱۹ بود که در ۲۸ بهمن امسال در سه حوزه دستگاه‌های اجرایی، فروشگاه‌ها و بانک‌های پرتردد اجرا شد.

وی گفت: تیم‌های مختلف از روند اجرای رزمایش و نحوه برگزاری آن در سه حوزه بازدید و ارزیابی‌های مختلفی انجام دادند که موارد مثبت و منفی آن در شهر سمنان احصا و در گزارشی به معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ارائه شد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان اظهار کرد: با تأکید معاون  سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در نظر است اجرای این رزمایش در دیگر شهرستان‌ها با محوریت فرمانداران نیز تعمیم داده شود که نیاز است نسبت به اجرا و عملیاتی کردن آن اقدام کنند.

کارخایی گفت: بر اساس این طرح از خدمات‌دهی به افراد مبتلا به کرونا که در دوران بیماری باید در قرنطینه باشند در دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها، فروشگاه و همچنین ترمینال‌ها، ایستگاه راه‌آهن و دفاتر پیشخوان جلوگیری می‌شود.

لزوم آماده‌باش برای مقابله با کرونای انگلیسی

نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان نیز اظهار کرد: بیماری کرونا به‌عنوان یک معضل که ابعاد زیادی از جمله سلامت، اقتصاد، امنیت و... را در جامعه مورد تهدید قرار داده است، به‌خوبی ارزش پدافند غیرعامل را نشان داد. به‌گونه‌ای که اگر پیش از این معضل به پدافند غیرعامل توجه نمی‌کردیم، درگیر بحران بزرگ‌تری می‌شدیم.

وی افزود: باید با تداوم توجه به پدافند غیرعامل، در زمینه مقابله با نوع جهش‌یافته ویروس کرونا آمادگی‌های لازم ایجاد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت: افزایش ترددها در سطح کشور و استان، یک نگرانی دیگر علاوه بر ویروس جهش‌یافته انگلیسی را به وجود آورده است که آمادگی بسیار زیاد دستگاه‌های خدمت‌رسانی را می‌طلبد.

دانایی اظهار کرد: با نگاه به اینکه هر لحظه باید منتظر یک حادثه بود، باید اهمیت و ضرورت پدافند غیرعامل را تقویت کرد.

انتهای پیام/74007/ز/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول