اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  قرآن و فعالیت های دینی

حال و هوای حرم امام رضا (ع) در ماه شعبان/ عکس یادگاری با گنبد نبوی در حرم رضوی+تصاویر

آستان نورانی امام رضا (ع) این روز‌ها غرق در نور و سرور است و هر گوشه حرم به گونه‌ای آراسته شده که جلوه‌ای از اعیاد شعبانیه را نشان می‌دهد.

حال و هوای حرم امام رضا (ع) در ماه شعبان/ عکس یادگاری با گنبد نبوی در حرم  رضوی+تصاویر

به گزارش خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس آستان نورانی امام رضا (ع) این روز‌ها غرق در نور و سرور است و هر گوشه حرم جلوه‌ای از این روز‌های نورانی از عید مبعث تا اعیاد شعبانیه را نشان می‌دهد.

گل‌آرایی، آذین‌بندی، نور‌پردازی و نصب کتیبه‌های بزرگ در ایوان‌های حرم از جمله اتفاقاتی است که این روز‌ها زیبایی آستان امام رئوف را صد چندان کرده است.


گل‌‌آرایی پنجره فولاد

علاوه بر این‌ها تغییر نام صحن جامع رضوی به صحن پیامبر اعظم (ص) و افتتاح دومین چایخانه حرم در روز‌های اخیر حال و هوای خاصی به حرم داده تا جایی که زائران و مجاوران استقبال قابل‌توجهی از این اتفاقات دارند.

دومین چایخانه حرم رضوی

ساخت و نصب سازه گنبد خضرای نبوی در صحن پیامبر اعظم (ص) از جمله این اتفاقات است که برای عاشقان امام مهربان تازگی دارد و گرفتن عکس یادگاری با این نماد حرم نبوی در صحن و سرای رضوی گواه این موضوع است.


عکس یادگاری با گنبد خضرای نبوی

گل‌آرایی حرم در اعیاد مختلف از جمله اتفاقاتی است که در سال‌های اخیر با مشارکت گسترده فعالان عرصه گل و گیاه از سراسر کشور و به صورت داوطلبانه انجام می‌شود و این عزیزان به صورت داوطلبانه آستان امام رئوف را گل‌آرایی می‌کنند. استقبال گل‌فروشان و تولید‌کنندگان گل از این کار تا حدی است که در اعیاد مختلف با نوبت‌بندی‌ تعیین شده حرم را گل‌آرایی می‌کنند.


گل‌آرایی صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی

در کنار گل‌آرایی موضوع آذین‌بندی و نور پردازی حرم از دیگر اتفاقاتی است که سابقه‌ای بسیار طولانی دارد زیرا موقوفه‌ای با نیت روشنایی حرم و با قدمت چند قرن وجود دارد که عواید این موقوفه با وجود گذشت سال‌های زیاد هنوز بر اساس نیت واقف و البته با تکنولوژی روز صرف روشنایی و نور پردازی حرم رضوی می‌شود.


آذین‌بندی حرم امام رضا

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول