اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

مقابله با تعرض اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام عید نوروز شدت می‌یابد

رئیس کل دادگستری کردستان گفت: حفظ نظام اسلامی بزرگترین معروف در جامعه ما به شمار می‌رود و باید در زمان انجام کارها اخلاص داشته باشیم تا معروفات زنده باشد.

مقابله با  تعرض اراضی ملی و منابع طبیعی در ایام عید نوروز شدت می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام سیدحسین حسینی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر زمانی مصداق می‌یابد که منکری انجام شود هر جامعه‌ای ممکن است دچار فساد و لغزش شود که این محال نیست و بعد از شکل‌گیری امت پیامبر نیز  نظام یزیدی شکل گرفت و ارزش‌ها ضد ارزش شد.

وی با بیان اینکه باید جامعه حس و حیات داشته باشد، افزود: نباید مفاسد در جامعه رواج یابد و نظام نبوی به نظام یزیدی تبدیل شود بنابراین باید مومنین باید زنده و حساس باشند تا امر به معروف ادامه یابد و ترک نشود.

وی خاطر نشان کرد: آحاد مردم باید مراقب باشند چرا که دشمن در کمین است و باید مراقب بود فساد جامعه را فرانکیرد.

رئیس کل دادگستری اعلام کرد: اولین شعار رئیس قوه قضاییه مبارزه با فساد بود که در دو سال اخیر کار ساز بود و لذا امر به معروف فریضه بزرگی است که آمر به معروف جانشین خداست.

حجت‌الاسلام حسینی عنوان کرد: امر به معروف و قضاوت مرتبه‌ای از خلافت است و آمر به معروف یا قاضی باید حکم را بشناسند و خداشناس باشند.

وی با بیان اینکه باید امر به معروف در راه خدا باشد نه برای نزاع و دعواهای جناحی، اضافه کرد: اگر امر به معروف با خلوص انجام نشود بی‌تاثیر خواهد شد.

وی بزرگترین منکر را نظام ضد دینی دانست و گفت: بزرگترین معروف نظام اسلامی و دینی است که باید حفظ شود.

رئیس کل دادگستری کردستان خودکنترلی و خودنظارتی را اولین گام در اجرا ‌ ترویج معروفات دانست و یادآور شد: دشمن در حال سرمایه‌گذاری است و ناامیدی‌های زیادی بین مردم ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی اذغان داشت: برخورد با فساد موجب جلب اعتماد مردمی و ایجاد امید میان مردم خواهد بود که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه رسانه‌ای شدن عملکردها معروفات را زنده می‌کند، افزود: باید هرآنچه که برای خدمت به نردم انجام می‌گیرد اطلاع رسانی شود.

وی اضافه کرد: شابد در ایام نوروز ممکن است اقدامات سودجویانه‌ای در استان انجام گیرد اما یکی از برنامه‌ها دادگستری مقابله با تعرض به اراضی ملی و منابع طبیعی ‌ و اقدامات سودجویانه در ایام تعطیلات است که برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول