اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد بین الملل

هند به دنبال ممنوع کردن فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی

یک مقام ارشد دولتی هند اعلام کرد که دولت این کشور قصد دارد با ارائه طرح جدید هر گونه فعالیت در زمینه ارزهای مجازی و حتی داشتن آن را ممنوع اعلام کند.

هند به دنبال ممنوع کردن فعالیت‌های مرتبط با ارزهای مجازی

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشا تودی، یک مقام ارشد دولت هند اعلام کرد که دهلی نو به دنبال ارائه طرح تصویب قانون ممنوعیت هر گونه فعالیت در زمینه ارزهای مجازی است و حتی می‌خواهد به سمت غیرقانونی اعلام کردن تملک این ارزها نیز برود.

بنا به گفته این منبع آگاه که نسبت به این مسأله آگاهی کامل دارد، دولت هند می‌خواهد با تصویب یک قانون جدید داشتن، صدور، ماینینگ یا استخراج، خرید و فروش و هر گونه انتقال دارایی‌های مربوط به ارزهای مجازی را غیرقانونی اعلام کند.

در صورت تصویب این قانون هند یکی از سخت‌گیرانه‌ترین سیاست‌ها در جهان را در قبال ارزهای مجازی اعمال خواهد کرد. درواقع این طرح در راستای سیاست اعلام شده دولت هند در ماه ژانویه است که خواستار ممنوع شدن فعالیت در زمینه ارزهای مجازی غیردولتی نظیر بیت کوین شده بود.

مقامات هندی همچنین می‌خواهند شرایط را برای عرضه یک ارز دیجیتال رسمی هندی فراهم کنند.

این منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود گفته که بر اساس این قانون 6 ماه به دارندگان ارزهای مجازی فرصت داده خواهد شد تا دارایی‌های خود را به پول تبدیل کنند در غیر این صورت تحت پیگیرد قانونی قرار خواهند گرفت.

وی همچنین گفت که ما با فناوری بلاک چین مشکلی نداریم، در صورتی که این قانون در هند تصویب شود این کشور نخستین اقتصاد بزرگی در جهان خواهد بود که حتی داشتن ارزهای مجازی در آن ممنوع خواهد بود. البته چین پیشتر استخراج و خرید و فروش ارزهای مجازی را ممنوع کرده بود اما داشتن آنها در این کشور غیرقانونی نیست.

تخمین زده می‌شود که 8 میلیون نفر در هند و علیرغم تهدید دولت این کشور به ممنوع کردن ارزهای مجازی مجموعا 1.4 میلیارد دلار در بازار ارزهای مجازی سرمایه‌گذاری کرده باشند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول