اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ماکرون: راه‌حل سیاسی تنها راه برون‌رفت از بحران سوریه است

رئیس‌جمهور فرانسه در دهمین سالگرد آغاز بحران سوریه، با گرفتن ژستی انسان‌دوستانه در حمایت از مردم این کشور، راه‌حل سیاسی را تنها راه برون‌رفت از بحران سوریه خواند.

ماکرون: راه‌حل سیاسی تنها راه برون‌رفت از بحران سوریه است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در دهمین سالگرد آغاز بحران داخلی سوریه در پیامی توییتری ژست انسان‌دوستانه در حمایت از مردم این کشور گرفت.   

ماکرون مدعی شد: ده سال پیش، مردم سوریه به صورت مسالمت‌آمیز برای آزادی و عزت قیام کردند. ما در کنار آن‌ها برای پاسخگویی به نیازهای انسان‌دوستانه، دفاع از قوانین بین‌المللی، مبارزه علیه مصونیت از مجازات و در نهایت یافتن راه‌حل سیاسی، تنها راه‌حل ممکن، هستیم.

دولت انگلیس هم امروز (دوشنبه) تحریم‌هایی را علیه شماری از نزدیکان «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه اعلام کرد.

وزیر امور خارجه انگلیس مدعی شد: «رژیم اسد یک دهه ظلم بر مردم سوریه روا داشت که اصلاحات مسالمت‌آمیز را خواستار بودند. امروز شش نفر دیگر از افراد این رژیم را به‌خاطر حمله همه‌جانبه علیه شهروندانی که باید از آن‌ها محافظت می‌کردند، مسئول و پاسخگو می‌دانیم».

این تحریم‌ها به مناسبت گذشت ده سال از بحران داخلی در سوریه وضع شده‌اند که در پی آن، بخش شمال غربی این کشور از جمله شهر ادلب، به دست گروه‌های مرتبط با القاعده درآمده است.

طراحی و مداخله کشورهای غربی از جمله آمریکا برای ایجاد بحران در سوریه، سرازیر شدن سلاح و افراد و گروه‌های مسلح به این کشور را در پی داشت تا جایی که در برهه‌ای، گروه‌های تروریستی مثل داعش بخش‌های وسیعی از خاک سوریه را به اشغال خود در آوردند.

هنوز بخش‌هایی از خاک سوریه تحت کنترل دمشق نیست. در حال حاضر استان الحسکه در شمال شرق سوریه در اشغال نظامیان آمریکا و شبه‌نظامیان مورد حمایت این کشور قرار دارد و طی سال‌های گذشته این شبه نظامیان به بهانه مقابله با داعش مجهز و مسلح شده‌ اند و همین مسئله نگرانی ترکیه را در پی داشته که به دنبال آن آنکارا سه عملیات نظامی در شمال سوریه انجام داد و مناطقی در شمال استان حلب، ادلب و حسکه را به اشغال خود درآورد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول