اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

کشته شدن ده‌ها نفر درحمله شبه‌نظامیان در شرق کنگو

گروهی از شبه نظامیان منتسب به داعش با حمله به روستایی در شرق کنگو ده‌ها نفر از اهالی منطقه را به طرز فجیعی کشتند.

کشته شدن ده‌ها نفر درحمله شبه‌نظامیان در شرق کنگو

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبه نظامیان با حمله به روستایی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو دست‌کم ده‌ها نفر را به طرزی فجیع کشتند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» منابع محلی گفتند که مردان مسلح به چاقو و سلاح‌های دیگر یکشنبه شب به وقت محلی به روستای «بولونگو» در سی کیلومتری شرق  منطقه «بنی» حمله کردند. «مامبو کیتامبال» رئیس یک گروه مدنی در بولونگو  از کشته شدن دستکم دوازده در جریان این حمله خبر داد.

مردم منطقه نیروهای ائتلاف دموکراتیک (ADF)، گروه شبه نظامی اوگاندایی که از دهه ۱۹۹۰ در شرق کنگو فعال است را مسئول این حملات می‌دانند. این گروه تروریستی که از زمان آغاز عملیات ارتش در اواخر سال ۲۰۱۹، ده‌ها حمله شدید علیه غیرنظامیان انجام داده است.

بر اساس آمار سازمان ملل متحد، این گروه شبه نظامی افراطگرا سال گذشته حدود ۸۵۰ نفر را به قتل رساند. این گروه شبه نظامی منتسب به ارتباط با تروریست‌های داعش است.

«پاول ساکاتا» یکی از ساکنان بولونگو گفت: «آن‌ها زیر باران به طرز وحشیانه‌ای خواهران و برادران ما را با چاقو و کلنگ کشتند. متاسفیم که ارتش شب گذشته پاسخی نداد و این ترس در شهروندان این بخش از کشور را تقویت می‌کند، زیرا آنها امیدوار به صلح بودند».

مناطق مرزی شرقی کنگو با اوگاندا، رواندا و بوروندی چند گروه شبه نظامی مختلف را در خود جای داده که بسیاری از آنها باقی مانده جنگهای داخلی وحشیانه این کشور هستند که به طور رسمی در سال ۲۰۰۳ پایان یافت.

چندی قبل نیز حملات  تروریستی به شرق جمهوری دموکراتیک کنگو ۵۷ غیرنظامی را به کام مرگ کشاند. این حملات در منطقه  بی ثبات در ایالت کیوو اتفاق افتاد و اتهام‌ها درباره عوامل آن بار دیگر متوجه گروه تروریستی نیروهای ائتلاف دموکراتیک شد. منطقه بنی در شرق جمهوری دموکراتیک کنگو به مثلث مرگ شهرت دارد 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول