اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  فارس

آزادی ۹۰ زندانی و مصالحه یک قتل در زندان عادل آباد شیراز

رئیس کل دادگستری فارس با اشاره به فراهم شدن زمینه آزادی ۹۰ نفر از زندانیان و مصالحه یک قتل در زندان عادل‌آباد شیراز گفت: ۱۷۵۰ نفر زندانی به‌عنوان نیروی کار به واحدهای تولیدی استان معرفی شدند.

آزادی ۹۰ زندانی و مصالحه یک قتل در زندان عادل آباد شیراز

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در راستای پایش مستمر زندانیان استان و کاهش جمعیت کیفری، ظهر امروز رئیس کل دادگستری فارس و دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با حضور کلیه قضات دادسرا و دادگاه های عمومی و انقلاب شیراز از زندان های شیراز بازدید و آخرین وضعیت پرونده زندانیان را بررسی کردند.

در این بازدید که ۸۰ تن از قضات دادسرا و محاکم شیراز حضور داشتند زمینه آزادی ۹۰ زندانی فراهم و پرونده یک قتل با حضور عالی ترین مقام قضایی استان به سازش منجر شد.

رئیس کل دادگستری فارس در حاشیه این بازدید گفت: شیوه نامه ای در دادگستری استان تدوین شده است که به قضات اجازه می دهند زندانیان فاقد جرائم مهم  پس از تحمل یک ششم از دوران حبس خود با در نظر گرفتن حقوق شاکی در یکی از واحد های تولیدی و کارخانجات متقاضی  نیروی کار مشغول به کار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی با بیان اینکه از آغاز اجرای این شیوه نامه تاکنون ۱۷۵۰ نفر از این زندانیان به واحدهای تولیدی معرفی شده اند گفت: این افراد با نظارت دادگستری و زندان مشغول به کار شده و حقوق دریافت می کنند.

رئیس شورای قضایی استان فارس افزود: واحدهای تولیدی استان برای اشتغال به کار تعداد ۵۵۰ نفر از زندانیان دیگر نیز متقاضی هستند که تا پایان سال برای زندانیانی که مشمول این شیوه نامه باشند و مرتکب جرائم مهم نشده باشند مجوز کار در این واحد ها صادر خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری فارس ادامه داد: امروز قضات دادسرا و دادگاه های شیراز با زندانیان دیدار و مشکلات قضایی آنان را بررسی و به واجدین شرایط به مناسبت اعیاد شعبانیه و سال جدید مرخصی پایان حبس و سایر تسهیلات قانونی اعطاء کردند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: درخصوص چهارشنبه پایان سال به همه هم استانی های عزیز یادآور و متذکر می شوم، امنیت مردم و شهروندان برای ما امری مهم است و اگر فردی در چهارشنبه پایان سال مرتکب جرمی شود که امنیت و نظم عمومی را در جامعه خدشه دار نماید بی تردید تا پایان تعطیلات نوروز در لیست زندانیان خواهند بود چرا که امنیت و آرامش شهروندان برای ما  از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

 وی اضافه کرد: شعب ویژه در دادسراهای استان دایر و قضات ویژه ای  برای رسیدگی به پرونده این افراد تعیین شده است و از همه کسانی که علاقه مند به آرامش و امنیت جامعه هستند دعوت می کنم ضمن حفظ آرامش و امنیت عمومی جامعه به قانون احترام بگذارند و تابع قانون باشند.

تاثیر مثبت بر بهبود معیشت خانواده‌های زندانیان با اشتغال فرد زندانی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس نیز در حاشیه دیدار قضات دادسرا و دادگاه های شیراز گفت: براساس آیین نامه داخلی سازمان زندان ها و مقررات مربوطه، و همچنین براساس گزارش حُسن رفتار، تأیید مددکاران زندان و موافقت قضات ناظر زندان، به زندانیان واجد شرایط تسهیلات قضایی اشتغال به کار در زندان باز و نیمه باز اعطاء می شود.

سید مصطفی بحرینی اظهار داشت: اشتغال به کار زندانیان تأثیر زیادی در بهبود معیشت زندانیان و خانواده آنان، و همچنین کاهش آسیب پذیری اجتماعی، کاهش هزینه های نگهداری در زندان دارد و افراد واجد شرایط با تأمین مناسب و با رعایت حقوق شاکی به کارگاه های اشتغال به کار درون زندان و یا بیرون از زندان معرفی می شوند و از تسهیلات اشتغال به کار بهره مند می شوند.

اسحاق ابراهیمی مدیرکل زندان های فارس هم گفت: در راستای اولویت های دوازده گانه سازمان زندان ها وتحقق اشتغال ۵۰ درصدی، و در راستای توانمندسازی زندانیان و کمک به معیشت آنان و پیشگیری از آسیب های اجتماعی، بنیاد تعاون زندانیان با بخش خصوصی قرارداد منعقد می کند و زندانیان واجد شرایط با موافقت مراجع قضایی به کارگاه های داخل زندان و یا کارگاه های بخش خصوصی در بیرون از زندان، معرفی می شوند.

انتهای پیام/ ن

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول