اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

معتمدان هیأت اجرایی انتخابات در شهرضا مشخص شدند

فرماندار شهرضا از انتخاب معتمدان اصلی هیأت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در شهرضا خبر داد.

معتمدان هیأت اجرایی انتخابات در شهرضا مشخص شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرضا، ناصر اسدی عصر امروز در جلسه تشکیل هیأت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ اظهار داشت: شعار انتخابات امسال قانونمندی و بی‌طرفی در انتخابات است، هیأت‌های اجرایی و نظارت شهرستان شهرضا باید این شعار را مدنظر داشته باشند.

فرماندار شهرضا گفت: برای مشارکت حداکثری مردم هیأت‌هایی اجرایی و نظارت با برنامه‌ریزی و قانون‌مندی زمینه مشارکت حداکثری مردم را در انتخابات فراهم کنند تا مردم احساس کنند از طیف‌های مختلف در انتخابات نماینده دارند و به خاطر نماینده‌شان در پای صندوق‌های رأی بیایند و احساس مشارکت و اعتماد اجتماعی کنند.

وی با بیان اینکه انتخابات از شاخص‌های اصلی نظام جمهوری اسلامی است، بیان کرد: باید با توجه به شرایط حساس فعلی، زمینه حضور حداکثری مردم را در پای صندوق‌های رأی فراهم کنیم تا مردم در ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند.

فرماندار شهرضا با تأکید بر اینکه حرکت در چارچوب قانون، مهم‌ترین اصل برای دست اندرکاران انتخابات است، خاطرنشان کرد: با توجه به بیماری کرونا هیأت‌های اجرایی شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری معتمدان آن ادغام شده است.
وی ادامه داد: محمدحسن رهایی، احسان‌اله تن‌ساز، حمیدرضا بابایی، احمد صالحپور، علی ترابی، محمدرضا رحمتی، سید محمدرضا میربد، محمد مهدی تیموریان و محمد علی اباذری معتمدان اصلی هیأت اجرایی انتخابات ۱۴۰۰ در شهرضا هستند.

خنثی شدن توطئه دشمنان با مشارکت حداکثری در انتخابات

حجت‌الاسلام سید نعمت‌اله صالح، امام جمعه شهرضا در ادامه این جلسه گفت: احساس مسؤولیت جزو اصول اصلی و اعتقادی است، انسان در طول زندگی خود مسؤولیت‌هایی دارد و هیچگاه انسان بدون مسؤولیت نیست.

وی با بیان اینکه ائمه معصومین سردمداران مسؤولیت‌پذیری و الگو در این مسیر الگو هستند، افزود: در زمانی زندگی می کنیم که مسؤولیت‌مان نسبت به نسل‌های گذشته بسیار سنگین است، نظام ما یک نظام اسلامی با بهای سنگین و گرانقدر است، بهایی که برای این نظام پرداخته شده اصلا قابل محاسبه نیست.

صالح با بیان اینکه در زمانی زندگی می کنیم که برای نظام اسلامی خون ده‌ها هزار شهید از جوانان این وطن ریخته شده است، تصریح کرد: بی‌تفاوتی و سهل‌انگاری با شیعه بودن و ایمان به خدا منافات دارد، وقتی انسان در مقابل این نظام و حکومتی که امروز برای ما همه امکانات را فراهم کرده و عزت و عظمت را به ما داده و تشیع را در دنیا عزت و عظمت بخشیده، انسان باید از ذره ذره زمان از انجام وظیفه در برابر نظام استفاده کند.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این نظام انتخابات است، بیان کرد: در کل دنیا انتخابات نظام جمهوری اسلامی ایران یک الگو شده است، شاکله این حکومت مردم هستند و قانون این حکومت، اسلام است.

وی با بیان اینکه ریاست جمهوری و مجلس شورای اسلامی با رأی مردم شکل می گیرد، عنوان کرد: مردم تشکیل دهنده این نظام هستند، انتخابات مظهر این نظام است، در طول ۴۰ سال گذشته چه در زمان حضرت امام (ره) و چه در زمان زعامت مقام معظم رهبری مهم‌ترین مسأله برای حضور مردم انتخابات است.

صالح با بیان اینکه امام (ره) و مقام معظم رهبری در انتخابات با هیچ کسی سازش نداشتند، گفت: همه ما باید به مسأله انتخابات اهمیت دهیم و احساس مسؤولیت کنیم، این انتخابات یک امانت و حق‌الناس است، مشارکت حداکثری، قانون‌مداری، بیطرفی و امانتداری چهار اصل در سرلوحه کار مجریان انتخاباتی باید باشد.

امام جمعه شهرضا با تأکید بر اینکه سلامت انتخابات باید مدنظر باشد، بیان کرد: مسؤولیت دست‌اندرکاران انتخابات مانند هیأت‌های اجرایی و نظارت سنگین است و باید انتخابات با حضور حداکثری مردم و  سالم و بدون خدشه برگزار شود و بهترین چیزی که می‌تواند این مسأله را تضمین کند، تبعیت از قانون است و هر چیزی که به نظم انضباط جامعه اخلال وارد کند حرام است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضعیت امروز منطقه و موقیعت نظام جمهوری اسلامی ایران، دنیا منتظر است که ببیند مردم چگونه در انتخابات حضور پیدا می‌کنند، خاطرنشان کرد:  دشمن از هم اکنون سم‌پاشی می‌کند برای اینکه مردم را ناامید و انتخابات را خدشه‌دار کند، باید تمام تبلیغات دشمن را با همیاری و کمک و تبعیت از قانون و همدلی خنثی کنیم تا انتخابات سبب عظمت جمهوری اسلامی و یأس و ناامیدی دشمن شود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج۲۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول