اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

افتتاح مرکز رشد در «بنیس» روستای دانشگاهی ایران

فرماندار شبستر با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس، گفت: از بین 63 هزار روستای کشور، بنیس اولین روستایی است که صاحب مرکز رشد می‌شود.

افتتاح مرکز  رشد در «بنیس» روستای دانشگاهی ایران

به گزارش خبرگزاری فارس از شبستر، حسن عبداللهی امروز در  مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس در شهرستان شبستر استفاده از ظرفیت خیران در پروژه‌های عمرانی و توسعه‌ای را یکی از امتیازهای این شهرستان عنوان کرد و اظهار داشت: در سایه مشارکت خیران در عرصه‌های مختلف، نرخ بیکاری در شهرستان شبستر بسیار پایین‌تر از نرخ متوسط کشوری و استانی است.

وی با اشاره به افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس، گفت: از بین 63 هزار روستای کشور، بنیس اولین روستایی است که صاحب مرکز رشد می‌شود و این افتخاری برای شهرستان شبستر است.

مدیرکل دفتر سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم در این مراسم افتتاح مرکز رشد واحدهای فناور بنیس را اقدامی در سطح ملی دانست و یادآور شد: ورود خیران به حوزه علم و فناوری امر مبارکی است.

مهدی کشمیری، مشارکت خیران در این حوزه را الگوی خوبی برای خیران در سطح کشور عنوان کرد و بیان داشت: باید همت کنیم تا یک مجموعه فاخر در این مرکز شکل بگیرد و تبدیل به مجموعه‌ای شود که پاسخگوی اشتغال و ظرفیت‌های در منطقه باشد.

وی با تأکید بر اینکه باید ادبیات تحقیق و توسعه که امروزه مبتنی بر نوآوری باز است، در صنایع ما شکل بگیرد، ادامه داد: از خیران بزرگوار می‌خواهیم که حمایت از کارآفرینان و دانشجویان خلاق و ورود آنها به بازار را نیز مورد توجه قرار دهند.

«روستای اولین‌ها» یا «روستای لاکچری» نامی است که به روستای «بنیس» در آذربایجان‌شرقی نهاده‌اند؛ روستایی که در ۶۰ کیلومتری شمال‌غرب تبریز و ۳ کیلومتری شمال شهرستان شبستر قرار دارد.

این روستا یکی از منحصر به‌فردترین و زیباترین روستاهای کشور است که در دامنه جنوبی کوه‌های میشو قرار گرفته و به وسیله باغ‌هایی سرسبز و زیبا که با آب قنات و آبشارهایی از کوهساران سیراب می‌شوند، محاصره شده  و سال 1375  به عنوان روستای سالم جهانی از طرف سازمان جهانی یونیسف معرفی شده است.

«بنیس» نه بی‌سواد دارد و نه بیکار؛ تنها دانشگاه روستایی کشور در این روستا با مشارکت خود اهالی احداث و تجهیز شده است و یک واحد تولیدی (کارخانه) راه‌اندازی شده که اکثر اهالی روستا در آنجا مشغول به کار هستند.

 روستای «بنیس» در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۸ شهید و تعدادی جانباز و آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول