اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  صنعت ، تجارت ، بازرگانی

آمادگی 10هزار کاسب امین برای مشارکت در توزیع کالای اساسی

رییس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: شبکه ۱۰ هزار نفری کاسبان امین آماده خلق حماسه در توزیع متوازن و عادلانه اقلام اساسی و محصولات تنظیم بازار به صورت شبکه‌ای و مویرگی در سطح کشور هستند.

آمادگی 10هزار کاسب امین برای مشارکت در توزیع کالای اساسی

به گزارش خبرگزاری فارس،‌غلامرضا حسن‌پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: شبکه بزرگ کاسبان امین به تعداد ۱۰ هزار نفر آماده خلق حماسه بزرگ توزیع متوازن و عادلانه اقلام اساسی و محصولات تنظیم بازار بصورت شبکه ای و مویرگی در سطح کشور هستند.

علیرضا رزم حسینی وزیر صمت نیز گفت:: کاسبین امین در توزیع مناسب اقلام تنظیم بازار نقش مهمی را ایفا می‌کنند. 

کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی امروز دوشنبه باحضور محمد باقر قالیباف رئیس مجلس و وزیر صنعت معدن تجارت و وزیر جهاد کشاورزی‌ و نیزغلامرضا حسن پور رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ‌و مهندس مهقانی، به نمایندگی  بسیج اصناف استان ها از استان گلستان)  تشکیل شد.‌

در این نشست که اعضای کمیسیون صنایع، کشاورزی و برنامه و بودجه مجلس، رئیس اتاق اصناف و بازرگانی، ‌قائم مقام وزیر صمت و دبیرستاد تنظیم بازار حضور داشتند، به موانع اصلی در تامین و توزیع کالاهای اساسی پرداخته شد.

حسن پور گفت : نقش آفرینی کاسبان امین در شبکه توزیع کاملا ضروری است. هم اکنون در کنار ۸ هزار همیار بازرسی ؛ بیش از ۱۰ هزار کاسب امین در بخش توزیع در سطح کشور فعالند که در صورت تامین اقلام کالاهای تنظیم بازار توسط دولت ؛ آماده خدمت رسانی مطلوب هستند.

وی از تدوین طرح "کاسبان امین" خبر داد و گفت: این طرح در بعضی از استان‌ها با موفقیت اجرا شده و مورد تصویب وزارت صمت قرار گرفته است.

مسئول سازمان بسیج اصناف شرط موفقیت این طرح را تامین کالا دانست و تاکید کرد: وظیفه بسیج  توزیع  اقلام مصرفی بین شبکه مویرگی طرح کاسبان امین است.

حسن پور با بیان این که همه کاسبان امین هستند، ادامه داد: بقیه کاسبان هم می‌توانند به این طرح بپیوندند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

وی به نظارت غیر محسوس بسیج اصناف بر این طرح اشاره کرد و افزود: توزیع اقلام مصرفی در فروشگاه‌های زنجیره ای، میادین شهرداری و به صورت مویرگی در همه محله‌ها انجام خواهد گرفت.

پایان صف ها با شبکه مویرگی کاسبان امین

مسئول سازمان بسیج اصناف با اشاره به شبکه مویرگی کاسبان امین  تصریح کرد: در صورت رسیدن کالا به این شبکه  در کشور شاهد پایان صف‌ها خواهیم بود.

غلامرضا حسن پور اضافه کرد: جهت کمک رسانی در هشت قلم اساسی از جمله برنج، مرغ، تخم مرغ، روغن، میوه، قند و شکر اعلام آمادگی کرده‌ایم.

وی با اشاره به ضرورت تامین کالا توسط وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت خاطر نشان کرد: اولویت‌ها در توزیع اقلام مصرفی مناطق محروم و اقشار آسیب پذیرجامعه هستند.

مسئول سازمان بسیج اصناف عدم تامین کالا را دلیل گرانی برخی از اقلام دانست و مطرح کرد: بسیج اصناف بدون هیچ گونه تصدی‌گری وظیفه  هماهنگی و رفع موانع این طرح را برعهده دارد.

حسن پور از پیش بینی مزایایی برای کاسبان این طرح خبر داد و گفت: نشان‌هایی برای کسب  اعتماد مردم طراحی شده که جهت شناسایی واحد صنفی منتخب در اختیار کاسبان  قرار می‌گیرند.

باید دست دلالان از بازار قطع شود

وی با تاکید بر کامل شدن زنجیره تولید، تامین و توزیع اظهار داشت: باید توسط پیگیری‌های قضایی و از طرق مختلف دست دلالان از بازار قطع شود.

مسئول سازمان بسیج اصناف با بیان این که برخی از جرایم بازدارنده نیستند، ادامه داد: برخی از واحد‌های صنفی گرانفروش فقط ۱۰۰ هزار تومان جریمه می‌شوند که به نظر من این جرایم بازدارنده نیستند.

حسن پور با اشاره به ضعف قوانین در مقابله با گران فروشی و کم فروشی تاکید کرد: قوانین مقابله با گران فروشی و کم فروشی باید با جدیت دنبال شوند.

وی بخشی از گرانی‌ها را نتیجه‌ عدم نظارت دانست و ادامه داد: طرحی به عنوان همیار بازرس ارائه داده ایم که در این طرح بسیجیان در کنار بازرسان اتاق اصناف  به کمک رسانی در زمینه نظارت بر بازار می‌پردازند.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول