اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

افزایش نظارت‌های بهداشتی در نوروز 1400 در کیش

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش رعایت کامل و جدی قوانین بهداشتی را ضامن، استمرار کسب و کارها و رونق همه‌جانبه کیش عنوان کرد.

افزایش نظارت‌های بهداشتی در نوروز 1400 در کیش

به گزارش خبرگزاری فارس از کیش، جعفر آهنگران سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در سومین جلسه رسمی ستاد نوروزی، ضمن تبریک به مناسبت حلول ماه شعبان و اعیاد بزرگ شعبانیه از مدیران و مسئولان پیشین این مجموعه که در سال های اخیر نقش بزرگی در بستر سازی مطلوب برای گذر از شرایط سخت و حضور گردشگران در جزیره داشته اند قدردانی کرد و گفت: سال گذشته با محدودیت های ناشی ازشیوع کرونا و تعطیلی جزیره مواجه بودیم اما  امسال شرایط گردشگرپذیری بسیار متفاوت است.

وی با بیان اینکه وظیفه همه ما بهبود روش های قبلی و فراهم کردن تسهیلات بیشتر در این شرایط سخت است افزود: ادامه فعالیت ها و رونق همه جانبه کیش منوط به رعایت کامل و جدی قوانین بهداشتی است که تضمین کننده ثبات کسب و کار فعالان اقتصادی خواهد بود.

آهنگران بر تشدید نظارت ها برای بقای کسب کارهای جزیره تاکید کرد و گفت:  ثبات امروز جزیره کیش در شرایط شیوع ویروس کرونا در سایه همگرایی و تعاملات بین سازمان و همه نهاد های جزیره است، در ان راستا اجرا و رعایت تمامی مصوبات شورای سلامت امری ضروری است و مسئولیت اصلی ما در ایام پر تردد نوروز تشدید نظارت ها بر اجرای مقررات بهداشتی و کنترل شیوع ویروس برای پیشگیری از بروز مشکلات است .

و افزود: تلاش برای عبور موفق از ایام نوروز و رقم زدن تجربه شیرین برای مسئولان ساکنان و گردشگران مهمترین وظیفه همه ما در اقشار، صنوف، نهاد ها و مردم است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین با تحسین انسجام بین کمیته های یازده گانه نوروزی درون سازمان تصریح کرد: این انسجام زمانی کامل می شود که با نهادها و دستگاه های اجرایی خارج از سازمان نیز هماهنگی و تعامل داشته باشیم.

آهنگران اظهار داشت: همکاری، مشارکت و همگرایی و انسجام بین ما با تلاش تمامی دست اندر کاران، آرامش و امنیت را در کیش رقم خواهد زد که  با همکاری نیروهای نظامی و انتظامی امکان پذیر خواهد بود.

جعفر آهنگران در پایان سخنان خود بابیان اینکه درایام نوروز جلسات ستاد نوروزی برای بررسی همه جانبه موضوعات حوزه ها و کمیته های مختلف ادامه خواهد داشت ابراز امیدواری کرد نوروز امسال را با سربلندی و موفقیت و ارائه خدمات مطلوب به هموطنان، پشت سر بگذاریم.

خسرو نشان معاون گردشگری سازمان و دبیر ستاد نوروزی کیش نیز در تشریح عملکرد این حوزه گفت: قوانین و مقررات منع ورود خودرو از امروز 25 اسفند آغاز و ایجاد هرگونه کمپ موقت با هدف کنترل شرایط حساس کرونا در جزیره پر تردد و گردشگر پذیرکیش ممنوع شد.

وی افزود: امسال شرایط بسیار متفاوت تر و حساس تر خواهد بود چراکه سال 99 جزیره قرنطینه کامل بود و امسال در شرایط بینابینی ورود مسافر و کنترل های جدی هستیم و در رویداد های نوروزی بخش خصوصی باید با رعایت قوانین بهداشتی و کاهش ظرفیت های پذیرش به فعالیت خود ادامه دهد اما برنامه ای تحت عنوان جشنواره نوروزی مانند سال های گذشته در کیش برگزار نخواهد شد .

وی با تاکید بر اینکه  عمده فعالیت ما متمرکز بر نظارت و بازرسی و آمادگی برای شرایط بحرانی احتمالی طبیعی یا شرایط ویژه کرونا خواهد بود به اعمال قانون محدودیت ورود خودرو به جزیره کیش در نوروز 1400 اشاره کرد و افزود: در چنین شرایطی بار ترافیک بیشتر خواهد شد و ساماندهی  مسئله حمل و نقل و اسکان شکل دیگری پیدا می کند که در حال انجام می باشد.

دبیر ستاد نوروزی کیش، همچنین ساماندهی خانه مسافر ها به دلیل عدم دسترسی و نظارت دقیق  را امری بسیار مهم برشمرد و گفت: در شرایط حساس و شیوع کرونا ساماندهی این خانه ها باید به جد پیگیری شود که در دستور کار سازمان قرار گرفته است.

وی از نظارت بر خدمات گردشگری، مراکز پذیرایی، رستوران ها، مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی، کلوپ های تفریحات دریایی از 15 اسفند به صورت جدی خبر داد و گفت: گروه های نظارتی درسه شیفت صبح، ظهر و شب در سطح جزیره فعالیت می کنند.

سعید پورعلی معاون فرهنگی اجتماعی سازمان و رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد نوروزی نیز در این نشست اقدامات انجام شده در کمیته فرهنگی اجتماعی را در قالب 10 محور برشمرد و گفت:در حوزه بهداشتی آمادگی کامل نظارت بر صنوف ایجاد شده و مرکز توسعه سلامت در خصوص گشت های نظارت بهداشتی تصمیماتی اتخاذ کرده است.

رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی ستاد نوروزی کیش با تاکید بر اینکه باید نظارت و حساسیت برای رعایت قوانین بهداشتی را تشدید کنیم گفت: ورود مسافران باید به گونه ای باشد که با توزیع اقلام بهداشتی، تبلیغات محیطی و  فعالیت صدا و سیما از میزان حساسیت ها در جزیره مطلع شوند.

وی افزود: حضور ناظران در سراسر جزیره نیز باید احساس شود تا در نرخ ابتلا افزایش نداشته باشیم و محدودیت ها به صورت مجدد اعمال نشود.

پورعلی بر کاهش اجرای برنامه های متمرکز تاکیدکرد واظهارداشت : با تولید محتوای مناسب و استفاده از فضای مجازی همچنین تولید برنامه های پر بیننده در صدا و سیما در حوزه فرهنگی هنری برنامه هایی غیر متمرکز را جایگزین رویداد های گردشگری کنیم.

پورعلی همچنین اعمال سیاست نظارت سه لایه در شرایط شیوع ویروس کرونا را ازاصلی ترین اقدامات سازمان منطقه آزاد کیش برشمرد.

هماهنگی با داروخانه های سطح شهر و بیمارستان برای اطمینان از میزان ذخیره دارو،برقراری بیمه حوادث و سلامت مسافران پروازها و تورها از 25 اسفند تا 15 فروردین و استقرار نماینده بیمه در بیمارستان کیش، صدورمجوز ورود خودرو های سنگین حامل آرد، مواد پروتئینی، ارزاق عمومی و تانکر های سوخت ازمسیردریایی ، ابلاغ برنامه کشیک نانوایی ها، ذخیره سازی سوخت و ذخیره سازی آب و گاز مایع نیز از جمله موارد مطرح شده از سوی رئیس کمیته فرهنگی اجتماعی سازمان بود.

داریوش سلیمی معاون اقتصادی سازمان و ریس کمیته نظارت بر نرخ خدمات نیز تامین میوه تنظیم بازار از بندرلنگه و تعبیه مکانی برای عرضه آن، نظارت بر قیمت، کیفیت و رعایت قوانین بهداشتی در ارائه اقلام خوراکی اساسی و مورد نیاز، بازدید از انبار های تامین اقلام خوراکی اساسی و پیگیری تامین موادپروتئینی از استان فارس ، ذخیره سازی آب برای تامین نیاز گردشگران در ایام نوروز، گروه بندی کشیک های نظارت را از جمله موارد انجام شده توسط ای اعضای این کمیته برای ایجاد شرایط مناسب حضور گردشگران نوروزی مطرح کرد.

همچنین علی مقدس‌زاده معاون عمرانی سازمان و رئیس کمیته بحران،از انجام تمهیدات لازم در حوزه منابع انرژی با هماهنگی مدیر امور زیربنایی و واحد های نیروگاهی برای تامین میزان کافی آب و برق در ایام نوروز خبر داد و گفت: ستاد ها و گروه های عملیاتی برای مواجهه با شرایط بحرانی احتمالی در نوروز ساماندهی شده اند.

گفتنی است به همت کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات به ریاست سید علیرضا علوی رضوی نیز کتابچه های نوروزی  حاوی اطلاعات تمامی معاونت ها، شماره تماس ستاد نوروزی و شماره های ضروری جزیره کیش تهیه شده که در بخش جدیدی ویژه مسافران نوروزی در سایت سازمان منطقه آزاد کیش به آدرس kish.ir/nowroz  از هم اکنون در دسترس گردشگران خواهد بود.

کمیته اطلاع رسانی و تبلیغات ستاد نوروزی در دو بخش داخل جزیره به صورت محلی و خارج از جزیره در رسانه های ملی با توجه به شرایط شیوع ویروس کرونا به صورت مستمر اطلاع رسانی به موقع انجام خواهد داد.

این کمیته از طریق ویدئوهای کوتا، موشن گرافیک، بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری و فضای مجازی موارد مورد نیاز مسافران به ویژه نکاتی در خصوص رعایت قوانین بهداشتی و فردی در شرایط کرونا را اطلاع رسانی می کند.

راه اندازی سامانه نام نویسی مسافران دریایی بدون رزرو هتل برای رهگیری ورود به جزیره کیش و شناسه دار کردن خانه مسافر ها جهت نظارت های بهداشتی، در نظر گرفتن تدابیر لازم برای تنظیم ساعات پروازی و کاهش ایستایی مسافران در پایانه های مسافری فرودگاه، هماهنگی زمانبندی شناورهای مسافربری و گردشگری، در نظر گرفتن پروازهای فوق العاده برای بازگشت مسافران از کیش و بالعکس، راه اندازی و اطلاع رسانی در خصوص سامانه پاسخگویی به شکایات گردشگران از طریق شماره 124، راه اندازی شماره 1555 به عنوان پایگاه اطلاع رسانی دبیرخانه ستاد نوروزی کیش، صدور کارت شناسایی برای ناظران سطح جزیره، روشنایی میادین و خیابان ها، نصب المان های شهری، اتمام فضا سازی پیاده رو ها، دفع پسماند و فاضلاب، افزایش مینی بوس های ناوگان حمل و نقل عمومی برای تسهیل شرایط پر تردد نوروز، زیباسازی معابر و میادین و کاشت گل های فصلی، تاکید بر جلوگیری از برگزاری رویداد های تفریحی و گردشگری با هدف کاهش تجمعات مردمی و استفاده بیشتر از فضای مجازی از جمله موارد مطرح شد توسط روسای کمیته های یازده گانه در سومین نشست ستاد نوروزی کیش بود.

انتهای پیام/3264

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول