اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس در واکنش به تهدیدهای آمریکا

وزارت دفاع بلاروس در واکنش به تحرکات آمریکا در نقاط مرزی این کشور از برگزاری رزمایشی سه روزه با نیروی هوایی فضای روسیه با تمرکز بر امور دفاعی خبر داد.

رزمایش هوایی و پدافند هوایی روسیه و بلاروس در واکنش به تهدیدهای آمریکا

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌ها از برگزاری رزمایش سه روزه هوایی و پدافند هوایی بین روسیه و بلاروس، دو کشور متحد باهم خبر دادند.

خبرگزاری روسی «تاس» غروب دوشنبه به وقت تهران گزارش داد که این تمرین مشترک بین نیروی هوایی ویگان پدافند هوایی جمهوری بلاروس و نیروی هوا فضای روسیه است. وزارت دفاع بلاروس اعلام کرده که این رزمایش از ۱۶ تا ۱۸ مارس (سه شنبه ۲۶ اسفند تا پنجشنبه ۲۸ اسفند) در بلاروس برگزار می‌شود.

بنا بر اعلام این وزارتخانه، دو مقام ارشد نظامی بلاروس و روسیه بر این تمرین مشترک نظارت خواهند داشت. وزارت دفاع بلاروس هدف از برگزاری این رزمایش را هماهنگی با نیروی هوایی و پدافند هوایی روسیه و تمرکز بر امور دفاعی عنوان کرده است.

این منبع خبری، به نوع ادوات شرکت کننده در این رزمایش هیچ اشاره‌ای نکرده است.

«آلکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس بارها در خصوص تحرکات خودروهای زرهی آمریکایی و نیروهای ناتو در اطراف مرزهای این کشور هشدار داده است. او از وزارت کشور بلاروس درخواست کرده اقدام متناسب در برابر این تحرکات را در نظر داشته باشد. رئیس جمهور بلاروس ضمن متهم کردن ناتو به صف‌آرایی در اطراف مرزهای این کشور، تهدید کرده در صورت لزوم از ارتش روسیه کمک خواهد گرفت.

تشدید حضور نظامی آمریکا و کشورهای غربی عضو پیمان ‌آتلانتیک شمالی (ناتو) در شرق اروپا و حوزه بالتیک، پیش از این بارها محور اظهارات مقام‌های روسیه شامل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور هم بوده است.

لوکاشنکو  چندی قبل نیز هشدار داد، دستگاه‌‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس، مراکز سرویس اطلاعاتی آمریکا را در «کی‌یف» پایتخت اوکراین و همچنین لهستان نزدیک ورشو کشف کرده‌اند. به گفته او کشورهای همسایه بلاروس شامل لهستان، اوکراین و لیتوانی ناآرامی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ماه آگوست در این کشور را سازماندهی کردند. 

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول