اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  تشکل های دانشگاهی

اخلاص، اطاعت از ولی و صداقت با مردم همواره مورد تاکید آیت‌الله مصباح بود

یک فعال سیاسی ضمن گرامیداشت یاد علامه مصباح گفت: ایشان همواره می‌فرمودند که شعار سیاسی خود را « اخلاص در برابر خدا، اطاعت از ولی و صداقت با مردم» قرار دهید.

اخلاص، اطاعت از ولی و صداقت با مردم همواره مورد تاکید آیت‌الله مصباح  بود

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، قاسم روانبخش  فعال سیاسی و از شاگردان آیت الله مصباح یزدی در همایش دانشجویی ـ مردمی بن بست تکرار که عصر امروز در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد علامه مصباح گفت: رهبر معظم انقلاب در مورد علامه مصباح فرمودند حکیم مجاهد‌ و امروز می‌خواهم چند خاطره از ایشان بگویم شاید به درد امروز ما بخورد.

وی ادامه داد: علامه مصباح می‌فرمودند که نباید انتظار داشته باشیم که خدا برای ما مَلِکی نازل کند که برای مردم رئیس‌جمهور یا وزیر شود. ما در دوران غیبتیم و والاصلحُ فالاصلح. باید به دنبال اصلح بگردیم!

روانبخش گفت: ایشان دو سوال می‌پرسیدند که آقا خداوند می‌توانست قبل از رحلت پیامبر  برای آن کسانی که انحراف ایجاد کردند، حادثه‌ای به وجود بیاورد و آن‌ها را حذف کند؟ یا چند روزی قبل از عاشورا، یزید از شدت شراب‌خوریِ همیشگی‌اش به درک واصل شود و عاشورا رخ ندهد؟ چرا خداوند این کارو نکرد؟ چون "لیبلوکم ایکم احسن عملا"، همه باید امتحان شوند و ما باید اصلح را انتخاب کنیم.

وی افزود: در جای دیگر ایشان به ما فرمودند که بنده امروز به نتیجه‌ای رسیدم که همان ۶۰ سال پیش رسیده بودم، و آن اینکه برای این انقلاب باید نیروی مؤمن انقلابی تربیت کرد.

این فعال سیاسی تاکید کرد: سال ۶۶ امام در طی نامه‌ای نهضت آزادی را منحرف دانسته و آن‌را تعطیل کردند. ۱۰ سال بعد جبهه دوم خرداد پیروز شد که وقتی در نماز جمعه نه به نهضت آزادی، بلکه به یکی از کتاب‌های آقای بازرگان انتقاد شد، وزرای دولت اعتراض کردند.  یعنی آن‌ها در طی ۱۰ سال بعد از تعطیل شدن برای قوه مجریه نیرو تربیت کردند.

وی با بیان اینکه نکته مهم در برخورد با جریان‌های مختلف مبانی فکری آن‌هاست، گفت: در ابتدای دولت احمدی‌نژاد، علامه مصباح در اولین د یدار احمدی‌نژاد دو توصیه کردند، یکی اینکه عبادتش را بیشتر کند و یکی اینکه وصیت امام را روزانه و هر روز مطالعه کند.

روابخش اظهار داشت: ایشان همواره می‌فرمودند که شعار سیاسی خود را « اخلاص در برابر خدا، اطاعت از ولی و صداقت با مردم» قرار دهید. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول