اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  هرمزگان

کرونای انگلیسی به رودان رسید

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان رودان از مشاهده یک مورد کرونا انگلیسی در این شهرستان خبر داد.

کرونای انگلیسی به رودان رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از رودان، عباس علیمراد در جلسه ستاد کرونا شهرستان رودان با بیان اینکه یک مورد کرونا انگلیسی در این شهرستان مشاهده شده بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از پیش بواسطه حساسیت موضوع از سوی مردم تاکید کرد.

دبیر ستاد مدیریت بیماری کرونا  شهرستان رودان افزود: بیماری کرونای جهش یافته انگلیسی  نسبت به کووید 19  سرعت انتشار،شدت بیماری زایی و مرگ و میر بیشتر ی دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع بیماری کرونا ی جهش یافته انگلیسی در استان مخصوصا در شهرهای بندر عباس و میناب، متاسفانه شاهد شناسایی اولین مورد کرونا ی انگلیسی در شهرستان رودان بوده ایم.

علیمراد تصریح کرد: مردم از سفرها و ترددهای غیر ضروری به شهرستان های همجوار پرهیز کنند و  پروتکل های بهداشتی، خصوصا سه نکته کلیدی استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و شستشوی مرتب دستها را همواره  رعایت کنند.

وی از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و عزیزانشان از رفت و آمدهای غیر ضروری در سطح شهر، شرکت در مراسم های عروسی و عزا  خودداری کنند.

 علیمراد خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی در پیشگیری از ویروس کرونا یک مسئولیت اجتماعی است که بر دوش تک تک افراد جامعه می باشد و عدم توجه به آن عواقب جبران ناپذیری دارد.

فرماندار رودان نیز در این جلسه بیان داشت: شناسایی خوشه ها و اقدام سریع نسبت به قرنطینه و اعمال پروتکل های شدید بهداشتی از اقداماتی بوده که به بهترین شکل در شهرستان انجام شد.
غلامپور از جامعه هنرمندان خواست تا به استفاده از  ظرفیت های هنری خود در راه آگاه سازی و بیان حساسیت موضوع با آثار هنری خود یاری رسان باشند.

غلامپور با اشاره به حساسیت  و خطرناکی وضعیت این نوع از بیماری کرونا خاطر نشان کرد: تمامی ادارات، نهادها ، سازمان ها برای پیشگیری از شیوع این ویروس مهلک با تدابیر ویژه اقدامات لازم را داشته باشند. 

فرماندار رودان خواستار همفکری در جهت حفظ وضعیت آبی شهرستان شد و اظهار داشت: براساس یک راهبرد هماهنگ می توان شهرستان را درهمین شرایط حفظ و حراست کرد.

وی تاکید کرد:مردم می توانند شکایات خود را از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی انصاف را به شماره ۱۹۰ پیامک کنند.

انتهای پیام/۸۸۰۵۹/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول