اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

واشنگتن:‌ پایان دادن به جنگ یمن،‌ یکی از اولویت‌های بایدن است

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن محکوم کردن عملیات‌های نیروهای یمنی علیه ائتلاف متجاوز سعودی، از جنبش انصارالله خواست که پای میز مذاکره بیاید.

واشنگتن:‌ پایان دادن به جنگ یمن،‌ یکی از اولویت‌های بایدن است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت «جو بایدن» رئیس‌جمهور این کشور، پایان دادن به جنگ یمن را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی خود قرار داده است.

پرایس شامگاه دوشنبه طی نشست خبری روزانه در واکنش به عملیات‌های نیروهای یمن علیه ائتلاف متجاوز سعودی، مدعی شد: «ما تمام حملات مخوف پهپادی و موشکی حوثی‌ها به عربستان سعودی را قویاََ محکوم می‌کنیم. این حملات غیرقابل قبول و خطرناک هستند».

به نوشته وبگاه وزارت خارجه آمریکا، وی با ابراز نگرانی از افزایش تناوب عملیات‌های نیروهای یمنی علیه ائتلاف متجاوز سعودی، گفت: «ما قویاََ از تمام طرف‌ها می‌خواهیم که با جدیت به آتش‌بس و تعامل در مذاکرات ذیل نظارت سازمان ملل پایبند باشند».

این دیپلمات آمریکایی با درخواست از جنبش مقاومت انصارالله یمن برای نشستن پشت میز مذاکره، افزود: «رئیس‌جمهور بایدن، پایان دادن به جنگ یمن را یکی از اولویت‌های سیاست خارجی خود قرار داده است».

پرایس در ادامه ادعاهای خود اظهار داشت: «ما اکنون طرحی خوب و منصفانه برای آتش‌بس سراسری در یمن داریم که حاوی مؤلفه‌هایی برای رسیدگی فوری به وضع انسانی وخیم در این کشور است... ما از حوثی‌ها می‌خواهیم که از این فرصت استفاده کنند و به میز دیپلماسی بیایند».

این درحالیست که ائتلاف سعودی با حمایت کشورهای غربی از جمله آمریکا از سال ۲۰۱۵ در حال عملیات نظامی علیه یمن و مداخله در امور داخلی این کشور است. به دنبال حملات ویرانگر ائتلاف سعودی به زیرساختهای یمن، سازمان ملل بحران یمن را بدترین بحران انسانی حال حاضر در جهان خوانده است. 

پیش از این، «محمد عبدالسلام» رئیس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن گفت آمریکا با وجود اینکه می‌داند خروج یمن از بحران انسانی مستلزم توقف تجاوز و محاصره علیه یمن است، فقط با شعارهای حقوق بشری قصد اخاذی از یمنی‌ها را دارد. (جزئیات بیشتر)

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن طی چند هفته گذشته پیشروی‌های زیادی در استان راهبردی مارب داشته و اکنون در سه کیلومتری مرکز این استان و آزادسازی این شهر قرار دارند. 

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول