اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

افتتاح فرودگاه و هتل ورزش شهرستان سقز در 1400/فرماندار: به نقش خبرنگاران در توسعه شهرستان، اعتقاد قلبی دارم

فرماندار ویژه سقز، افتتاح فرودگاه و هتل ورزش، سالن‌های سقف بلند ورزشی، ساخت پردیس سینمایی، اتمام تصفیه‌خانه شماره ۲، تکمیل توسعه بیمارستان تامین اجتماعی آغاز به کار خط تولید سیگارت در دخانیات سقز را از برنامه‌های 1400 این شهرستان برشمرد.

افتتاح فرودگاه و هتل ورزش شهرستان سقز در 1400/فرماندار: به نقش خبرنگاران در توسعه شهرستان، اعتقاد قلبی دارم

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، کامیل کریمیان در نشست با اصحاب رسانه در سقز، در پاسخ به سوالات خبرنگاران اظهار داشت: نقش خبرنگاران در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی بسیار مهم بوده است زیرا خبرنگاران بدون حب و بغض قلم می‌زنند و همیشه حامی دستگاه‌های اجرایی بوده‌اند.

فرماندار ویژه سقز گفت: بررسی‌ها نشان داده خبرنگاران بدون هیچ چشم‌داشتی به دنبال دفاع از منافع شهرستان و مردم هستند و من به نقش خبرنگاران در توسعه شهرستان، اعتقاد قلبی دارم.

وی با اشاره به وجود خانه مطبوعات، خبرنگاران توانمند و رسانه‌های متنوع و همچنین حرکت رسانه بر مدار اخلاق حرفه‌ای و حرفه‌ای‌گرایی در شهرستان سقز، افزود: ادامه این روند نویدبخش راه‌اندازی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری در سطح کشوری است.

وی با اشاره به بخشی از اقدامات خبرنگاران افزود: اصحاب رسانه با تولید مطلب و ابتکارهای جدید خبری در اوج کرونا، باعث همدلی و همگرایی بین ستاد کرونا و شهروندان شدند و این نقش مهمی در مدیریت کرونا داشت.

کریمیان، یکی از مشکلات اخیر شهر سقز را نبود برنامه جامع برای مدیریت شهری برشمرد و پیشنهاد داد تا رسانه‌ها با واکاوی و تحقیق و درج گزارش‌های تحقیقی، در مورد این دست موارد و مواردی که باعث رکود و مانع توسعه خواهد شد، گزارش‌های تحلیلی و عمقی تهیه کنند.

وی در مورد مرز سیف هم اظهار داشت: بازگشایی این مرز، دغدغه جدی فعالان اقتصادی شهرستان سقز، ایران و طرف عراقی است.

فرماندار سقز با اشاره به کمبود اعتبارات و تخصیص 10 درصدی آن به دلیل مشکلات تحریم و کمبود منابع مالی و نرخ تورم در کشور، اضافه کرد: بخشی از دلایل عدم اتمام پروژه‌ها، کمبود اعتبارات و افزایش هزینه‌های اتمام آن بوده که برای اتمام طرح‌های مهم از جمله تصفیه خانه شماره 2، خط انتقال آب و فرودگاه سقز، از منابع ملی، بودجه تزریق شده است.

کریمیان با بیان اینکه هیچکدام از سفر مقام‌های دولتی به استان و شهرستان بدون دستاورد نبوده است، ادامه داد: در سفر اخیر محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان 20 میلیارد تومان برای جابجایی دکل‌های فشار قوی فرودگاه، اعتبار تخصیص یافت.

فرماندار سقز همچنین یکی از دلایل کندی احداث جاده جایگزین مسیر سقز- مریوان که به علت احداث بخشی از جاده، در دست ساخت است، مشکل معارض عنوان و اظهار کرد: این مشکل در حال حاضر برطرف شده است.

وی یکی از دلایل مشکل نظارت بر بازار را کمبود بازرس و عدم همکاری مردم برشمرد و از بازاریان خواست تا با قرار دادن وجدان به عنوان قاضی اصلی، کسب روزی کنند و ادامه داد: منطقه ای شدن قیمت ها، راهکار مناسبی برای تعدیل قیمت‌های اجاره ها و فروش زمین و نرخ مسکن است.

وی گفت: برای جانمایی سایت جدید روستای میرده هم زمین توسط شرکت آب منطقه‌ای خریداری شده است که انشاءالله اسکان مردم میرده در سطح چهارم، مشکل این روستا را حل خواهد کرد.

فرماندار سقز با بیان اینکه تخصیص آب به کشاورزی شهرستان از دستاوردهای بزرگ است، ادامه داد: آبیاری بخشی از زمین‌های پایاب سد چراغ ویس تامین اعتبار شده است که در آینده تمام 5500 هکتار پایاب سد تامین اعتبار خواهد و یقینا تاثیر مثبتی در رونق کشاورزی و اشتغال شهرستان خواهد داشت و تخصیص آب برای ایجاد 300 هکتار کشت گلخانه‌ای در زمین های اطراف سد شهید کاظمی در برنامه ریزی قراردارد.

وی در جواب یکی دیگر از سوالات خبرنگاران مبنی بر ضرورت اعلام ظرفیت‌های معدنی شهرستان، گفت: بر اساس نتایج عملیات هوایی اکتشاف، سقز دارای یکی از ناب‌ترین معادن در حوزه سیلیس و آهن است که همین امر باعث ترغیب سرمایه‌گذاران جهت سرمایه‌گذاری در سقز شده است.

فرماندار برنامه‌های سال 1400 را تشریح کرد

وی ادامه داد: افتتاح فرودگاه و هتل ورزش، سالن‌های سقف بلند ورزشی، ساخت پردیس سینمایی، اتمام تصفیه‌خانه شماره ۲، تکمیل توسعه بیمارستان تامین اجتماعی آغاز به کار خط تولید سیگارت در دخانیات سقز برای حفظ اشتغال  موجود در این مجتمع و ایجاد ۲۰۰ نفر اشتغالزایی، آغاز اجرای طرح ساماندهی ورودی‌های سقز با مشارکت بخش خصوصی و مجموعه اقدامات توسعه‌ای در مدیریت مبلمان شهری در کنار تکمیل زیرساخت‌های اصلی از اقدامات سال 1400 خواهد بود.

فرماندار سقز در این نشست، در ارتباط با انتخابات شورای شهر هم اظهار داشت: وظیفه ستاد انتخابات و هیات‌های چندگانه به عنوان مجری انتخابات، فراهم سازی بسترهای لازم برای مشارکت مردم جهت انتخاب اصلح است.

کریمیان افزود: در همین راستا، صلاحیت افراد برای ورود به پارلمان محلی به دقت بررسی می‌شود تا افرادی که لیاقت و شایستگی خدمت به مردم دارند، در عرصه رقابت ورود کنند.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود هدف از مبارزه با فساد اداری را رصد و پایش مدیران و دستگاه‌های اجرایی برای حفاظت و حراست از اموال بیت‌المال و مدیران برشمرد و تاکید کرد: این روند همچنان ادامه دارد.

خبرنگاران کدام دغدغه‌ها را با فرماندار سقز در میان گذاشتند

دستاوردهای سفر معاون اول رئیس جمهور، رئیس مجلس، رئیس سازمان برنامه و بودجه به استان برای سقز، اهمیت بازگشایی مرز سیف، راه‌اندازی موزه، حضور خبرنگاران در سفرهای مسئولان، کلنگ‌زنی مسکن ملی، جانمایی روستای میرده، از سرگیری دوباره بزرگراه سقز ـ بوکان، جذب تجهیزات برای بیمارستان شفا و 115، نظارت بر نحوه خدمات‌رسانی در مراکز درمانی، رفع معضل ترافیک، از جمله پرسش‌های خبرنگاران از فرماندار سقز بود.

همچنین ضرورت بازگشایی کشتارگاه مرغ، احیای دوباره واحدهای تولید از جمله کارخانه تولید پارچه، ساماندهی ورودی شهر، نظارت بر نانوایی‌ها وبازار و بنگاه‌های معاملاتی ملک و مسکن، راه‌اندازی پیست ورزشی تارتان، جذب و حفظ پزشکان متخصص، رفع مشکل پزشکی قانونی و کمک به معرفی سقز به عنوان شهر پارچه غرب کشور از دیگر پرسش‌های اصحاب رسانه در این نشست بود.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول