اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

دغدغه‌ای به اسم زمین‌های رها شده

در این سوداگری زمین و مسکن و قیمت‌های نجومی تکلیف زمین‌های بلاتکلیف و رهاشده در مرکز شهر سراب مشخص شود و دیگر نیازی به تغییر اراضی زارعی و کشاورزی برای ایجاد مسکن احساس نشود.

دغدغه‌ای به اسم زمین‌های رها شده

به گزارش خبرگزاری فارس از سراب، زمین های رها شده در مرکز شهر یکی از معضلات است که چهره شهر سراب را نازیبا جلوه می‌دهد. موضوعی که همواره مورد اعتراض شهروندان و گاهی هم دغدغه مسئولان شهری بوده و اینک مدتی است که به فراموشی سپرده شده است.

در حالی ‌که چند سالی است قیمت زمین در شهر سراب گوی سبقت را از دیگر شهرهای مشابه ربوده و قیمت سر به فلک کشیده و فشارها برای تصرف و تفکیک اراضی کشاورزی فزونی گرفته، در گوشه‌ای در محدوده شهر بیش از 15 سال است که زمینی مرغوب مأمن و جولانگاه زاغ‌ها و کلاغ‌ها شده و بلاتکلیف مانده است.

روزی قرار بود تا در این زمین برج‌های سه‌قلو توسط بنیاد مسکن احداث و با انبوه‌سازی مسکن شاید کورسوی امیدی برای جوانان و زوج‌های در به در دنبال خانه ایجاد شود.

محمود فارسی مدیر بنیاد مسکن سراب با اذعان به اینکه مدت‌ها این زمین متعلق به این بنیاد بلاتکلیف رهاشده است، گفت: قرار بود تا انبوه‌سازی مسکن در این زمین صورت گیرد اما متأسفانه در طرح تفضیلی و جامع شهر و طبق اعلام شهرداری کاربری این زمین که اسناد مالکیت آن متعلق به بنیاد مسکن است به‌عنوان کاربری عمومی و آموزشی در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به رایزنی‌ها و تلاش‌های صورت گرفته برای احیای این زمین و بازگرداندن به مدار توسعه و عمران افزود: در طرح تفضیلی و جامع شهر که در آستانه تصویب نهایی است به ‌احتمال ‌زیاد مشکل کاربری حل شود تا بنیاد مسکن بتواند طرح‌های پیشنهادی خود را ارائه دهد.

فارسی همچنین یادآورشد: مدت‌ها قبل بخشی از این زمین برای احداث خیابان کناری به‌کار رفته اما با این ‌حال بنیاد مسکن آماده همکاری و تعامل با سایر بخش‌ها در جهت ارائه خدمات مسکن به مردم است.

یاسر اصولی رئیس شهرسازی و مسکن شهرستان سراب نیز در مورد این زمین گفت: هنوز طرح جامع و تفضیلی شهر نهایی نشده و در مرحله پایانی برای تصویب و ابلاغ قرارداد و تغییر کاربری این زمین ممکن است پیشنهاد شده باشد.

با این ‌حال شنیده‌های موثق حکایت از آن دارد که در طرح جامع و تفضیلی جدید که به‌صورت 10 ‌ساله تدوین می‌شود رنگ این زمین مسطح و هموار آبی است، یعنی همچنان کاربری آن آموزشی و عمومی باقی خواهد ماند.

به ‌هر حال انتظار می‌رود که در این سوداگری زمین و مسکن و قیمت‌های نجومی تکلیف این زمین‌های بلاتکلیف و رهاشده در مرکز شهر مشخص شود و دیگر نیازی به تغییر اراضی زارعی و کشاورزی برای ایجاد مسکن احساس نشود.

این گونه اراضی که تعداد و وسعت آن ها نیز کم نیست و در جای جای شهر و در محلات مختلف، به مکان مناسبی برای تخلیه نخاله های ساختمانی، ریختن زباله و تجمع و ازدیاد حیوانات موذی و میکروب و منشا گرد و خاک بدل شده و جز آن نیز شهر را نازیبا کرده است.

انتهای پیام/60010/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول