اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  راه و مسکن

۷۶ میلیون دلار درآمد پروازهای عبوری و خدمات هوایی از دست رفت‌

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه ایران ۵۲ درصد از درآمد پروازهای عبوری و خدمات ناوبری هوایی را در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ از دست داد، به رتبه ۲۸ ایران در جهان از نظر میزان درآمد خدمات ناوبری هوایی اشاره کرد.

۷۶ میلیون دلار درآمد پروازهای عبوری و خدمات هوایی از دست رفت‌

‌سیاوش امیرمکری در گفت‌و‌گو با ‌خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر اظهار کرد: به دلیل بحران کرونا مسافران هوایی دنیا در سال 2020 نسبت به سال 2019 بیش از 60 درصد کاهش یافت‌ که بزرگترین رکود و کاهش در تاریخ هوانوردی جهان محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: در خاورمیانه تعداد مسافران هوایی 132 میلیون نفر و درآمد حاصل از مسافران بین المللی نیز 22 میلیارد دلار کاهش یافت.

* کاهش 112 میلیارد دلار درآمدهای فرودگاهی جهان به علت کرونا

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران بیان کرد: میزان ضرر و زیان در اغلب حوزه‌های هوانوردی دنیا فراتر از پیش‌بینی‌های قبلی بود‌ و شاهد کاهش درآمدهای فرودگاهی جهان به میزان 112 میلیارد دلار بوده‌ایم.

* کاهش 64.2 درصدی مسافران فرودگاه در سال 2020

امیرمکری افزود: سال 2020 درآمدهای خدمات ناوبری هوایی دنیا به میزان 13 میلیارد دلار کاهش یافت و مسافران فرودگاه ها نیز 64.2 درصد نسبت به سال 2019 کم شدند.

به گفته وی به دلیل کاهش تعداد مسافر هوایی در سال 2020، فرودگاه های خاورمیانه نیز در مجموع حدود 11 میلیارد دلار از درآمدهای مسافران داخلی و بین المللی را از دست دادند.

* 76 میلیون دلار از درآمد پروازهای عبوری و خدمات هوایی را از‌ دست دادیم

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: ایران در سال 2020 حدود 52 درصد (نزدیک 76 میلیون دلار) از درآمد پروازهای عبوری و خدمات هوایی را به نسبت سال 2019 از دست داد‌ و رتبه 28 را از نظر میزان درآمدهای خدمات ناوبری هوایی در دنیا کسب کرد‌.

* کاهش 51.7 درصدی مسافران هوایی ایران در سال 2020

امیرمکری افزود: ایران طی سال 2020 در حوزه مسافران هوایی شاهد کاهش 51.7 درصدی (بیش از 25 میلیون نفر) بوده و تعداد نشست و برخاست هواپیما نیز67 درصد کاهش یافته است.

* مدل‌های بازآفرینی فعالیت‌های هوانوردی دنیا برای بهبود شرایط صنعت

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران‌ درباره تأثیر کاهش پروازها در کاهش درآمدهای شرکت گفت: طی سال گذشته به دلیل شرایط اقتصادی حاکم به شرکت های هواپیمایی بین المللی و داخلی، ناشی از شیوع کرونا، روند وصول درآمدهای شرکت فرودگاه‌ها هم با کاهش چشمگیری مواجه شده است ولی امیدواریم با تحقق پیش‌بینی‌های به عمل آمده از طریق مدل‌های بازآفرینی فعالیت های هوانوردی دنیا، هرچه سریع تر به شرایط قبل از کرونا بازگردیم.

انتهای پیام/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول