اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ماندگاری روستاییان در روستاها نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال است

استاندار کردستان گفت: اگر می‌خواهیم روستاییان در روستاهای خود ساکن باشند و رو به حاشیه‌نشینی در شهرها نیاورند باید فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال را در روستاها در اولویت قرار دهیم.

ماندگاری روستاییان در روستاها نیازمند فعالیت‌های فرهنگی و ایجاد اشتغال است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا صبح امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان کردستان،  اظهار کرد: اگر بتوانیم مطالعاتی که در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال روستاها تدوین شده را اجرایی کنیم گام بزرگی در راستای توسعه برده‌ا‌یم.

وی افزود: در سال‌های گذشته مطالعات و اسناد بسیاری در راستای توسعه استان تدوین شده اما وارد فاز اجرایی نشده که باید سعی کنیم در سال آینده این کار را اجرا کنیم.

استاندار کردستان ادامه داد: تا پیش از انقلاب 68 درصد جمعیت استان روستایی بوده و امروز با توجه به تغییر نحوه زندگی مردم این رقم به 23 درصد رسیده و این امر ناشی از رفاه و راحتی است که در زندگی شهری وجود دارد.

مرادنیا یادآور شد: باید برای بازگشت مردم به روستاها فرهنگ‌سازی لازم صورت گیرد تا در راستای توسعه اقتصادی و اشتغال بتوان برنامه‌های تدوین شده را اجرایی کرد.

وی بیان کرد: امروز حتی به واسطه شهرنشینی روستاییان اگر برای آنان در روستاها اشتغال ایجاد کنیم ممکن است باز هم حاضر به بازگشت به روستاها نشوند اما باز هم ما باید برنامه‌های توسعه‌ای را در روستاها اجرایی کنیم.

انتهای پیام/2330/75

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول