اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

اعضای هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان انتخاب شدند/ تکرار اشکالات و تأخیر فرمانداری در معرفی معتمدین محلی

پس از ۵ روز تأخیر نسبت به تقویم اجرایی انتخابات، چهارشنبه شب معتمدین محلی و اعضای منتخب معتمدین برای تشکیل هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان انتخاب شدند.

اعضای هیأت اجرایی انتخابات شهرستان اصفهان انتخاب شدند/ تکرار اشکالات و تأخیر فرمانداری در معرفی معتمدین محلی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر سه‌شنبه شب در حالی به پایان رسید که طبق اعلام ستاد انتخابات شهرستان اصفهان، ۶۷۴ نفر در این دوره از انتخابات شورای شهر اصفهان ثبت نام کردند و آمار نهایی با تکمیل مدارک افراد به ۵۹۹ نفر داوطلب حضور در پارلمان شهری اصفهان رسید.

همچنین آمار نهایی ثبت‌نام در شهرهای شهرستان اصفهان به این شرح اعلام شده است: بهارستان ۱۲۷ نفر، قهجاورستان ۱۸ نفر، اژیه ۱۱ نفر، تودشک ۱۶ نفر، حسن آباد ۸ نفر، زیار ۱۳ نفر، سجزی ۱۵ نفر، محمدآباد ۱۲ نفر، نصرآباد ۹ نفر، نیک‌آباد ۱۱ نفر، هرند ۱۷ نفر، ورزنه ۳۱ نفر، کوهپایه ۲۳ نفر.

در همین راستا مطابق ماده ۳۵ قانون و مواد ۲۲ و ۲۶ آیین‌نامه اجرایی انتخابات، فرماندار باید برای تشکیل هیات‌های اجرایی اقدام کند که مطابق برنامه زمان‌بندی برگزاری انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر تا ۲۳ اسفند ماه فرماندار باید معتمدین محلی را برای تایید صلاحیت به هیات نظارت معرفی می‌کرد تا پس از تأیید، شرایط برای آغاز به کار هیأت اجرایی فراهم می‌شد.

این اتفاق پس از ۵ روز تأخیر نسبت به تقویم اجرایی انتخابات، چهارشنبه شب ۲۷ اسفند ماه رخ داد و لیست معتمدین محلی و اعضای منتخب معتمدین برای تشکیل هیأت اجرایی انتخاب شدند.

بر این اساس فهرست ۳۰ نفر معتمدین محلی انتخاب شده برای تشکیل هیأت اجرایی ستاد انتخابات شهرستان اصفهان شامل اسامی زیر است:

۱. سیداحمد سجادی
۲. علیرضا آقاحسینی
۳. سیدجواد منصوری
۴. عباسعلی عباسی
۵. محمود هادی‌زاده
۶. فاطمه سهرابی
۷. مصطفی حافظی
۸. منوچهر براتی
۹. علیرضا احمدی
۱۰. مجید صادقی
۱۱. مصطفی دافعیان
۱۲. رسول ذاکر
۱۳. حسن محسنی
۱۴. علی آهومنش
۱۵. محمد صافی
۱۶. محمدحسین سجاد
۱۷. حجت الاسلام مهدی گرجی
۱۸. هاشم امینی
۱۹. مسعود میرمحمد صادقی
۲۰. محمدعلی طرفه
۲۱. حسن قانونی
۲۲. محسن کریمیان
۲۳. محمدجواد احمدی
۲۴. جعفر لطفی
۲۵. صادق احمدی
۲۶. جعفر صرامی
۲۷. محمد قندهاری
۲۸. مرتضی آرسته
۲۹. سیدجواد امام جمعه‌زاده
۳۰. منصور شیشه‌فروش

همچنین فهرست کسانی که با رأی این ۳۰ نفر معتمدین محلی به عنوان هیأت اجرائی انتخابات شهرستان اصفهان رأی آوردند هم به شرح زیر است:

۱. حجت الاسلام سید احمد سجادی
۲. مرتضی آرسته
۳. علیرضا آقاحسینی
۴. علیرضا احمدی
۵. محمدعلی طرفه
۶. سید رسول ذاکر
۷. مصطفی حافظی صفت
۸. محمد صافی
۹. مجید صادقی

 تکرار تأخیر فرمانداری اصفهان در معرفی معتمدین محلی

نکته قابل تأمل اما در این رابطه تأخیر در زمینه معرفی این هیأت اجرایی از سوی فرمانداری شهرستان اصفهان به دلیل نارسایی‌های جدی در لیست ارسالی بوده است. طبق اعلام وزیر کشور در این دوره از انتخابات معتمدین عضو هیات اجرایی در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری مشترک خواهند بود بنا بر این یک لیست از سوی فرماندار به هیات‌های نظارت ارسال می‌شود.

طبق برنامه زمان‌بندی بعد از ثبت نام نامزدها، فرماندار اسامی و مشخصات کلیه داوطلبان را به مراجع چهارگانه طبق قانون ارائه تا وضعیت داوطلبان مشخص شود و سپس مرحله رسیدگی به صلاحیت داوطلبان طبق ماده ۵۰ قانون و ۵۱ آئین‌نامه شهر تا روز ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ در هیات‌های اجرایی به اتمام رسیده و پرونده داوطلبان به هیات‌ نظارت بر انتخابات شوراها ارسال می شود.

خبرها از وضعیت انتخاب معتمدین محلی حاکی است در اغلب شهرهای و بخش‌ها هیات‌های اجرایی تشکیل شده ولی در شهرستان اصفهان این اتفاق چهارشنبه شب و پس از عدم توان استانداری برای ایجاد تعامل در این موضوع و با ورود وزارت کشور به سر انجام رسید، اتفاقی که زیبنده اصفهان نبود.

همچنین خبرهای انتخاباتی از شهرستان اصفهان در این دوره از انتخابات حاکی است فرماندار اصفهان تعدادی از افراد برای عضویت در هیات اجرایی را به  هیات‌های نظارت انتخابات شوراها و ریاست جمهوری شهرستان اصفهان معرفی کرده که اکثریت معرفی‌شدگان به دلیل نداشتن حداقل‌های اولیه نتوانستند نظر موافق هیات‌های نظارت را جلب کنند؛ موضوعاتی که به سابقه افراد (۱۸ نفر)، بازنشسته بودن (۱۵ نفر) و نیز حضور قابل توجه چهره‌های صاحب منصب اجرایی (۱۱ نفر) بر می‌گشت.

این تأخیر در تشکیل هیأت اجرایی در شهرستان اصفهان به دلیل ضعف در معرفی معتمدین در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز مسبوق به سابقه است و فرماندار اصفهان در دوره گذشته انتخابات نیز با پافشاری بر نظر خود برای معرفی برخی افراد وابسته به جریان خاص سیاسی در مهلت مقرر هیات اجرایی تکمیل نشد و نهایتا پس از بررسی موضوع در وزارت کشور هیات اجرایی انتخابات تشکیل شد.

انتهای پیام/۶۳۰۵۵/ص۳۰/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول