اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

گشت‌های حفاظتی محیط زیست مرکزی تشدید می‌شود

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: ‌به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات در حوزه شکار غیرقانونی و زنده‌گیری حیات وحش و یا ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، در ایام نوروز گشت‌های حفاظتی محیط زیست مرکزی تشدید می‌شود.

گشت‌های حفاظتی محیط زیست مرکزی تشدید می‌شود

عباس جودکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار کرد: به منظور جلوگیری از وقوع تخلفات در حوزه شکار غیرقانونی و زنده‌گیری حیات وحش و یا ایجاد آلودگی‌های زیست محیطی، در ایام نوروز گشت‌های حفاظتی محیط زیست مرکزی تشدید می‌شود.

وی با اشاره به این‌که تمامی نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان و پاسگاه های ۹گانه محیط بانی از روز چهارشنبه ۲۸ اسفند تا پایان تعطیلات نوروزی در آماده‌باش کامل قرار دارند افزود: هر ساله با نزدیک شدن به ایام تعطیلات نوروزی تمهیدات ویژه‌ای از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان جهت اعمال نظارت و پایش‌های مداوم در مناطق تحت مدیریت استان اتخاذ می‌شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مرکزی عنوان کرد: در ایام تعطیلات نوروز زمینه برای بروز زمین‌خواری و تصرف غیر مجاز در مناطق ملی نیز وجود دارد و بسیاری از افراد در این روزها اقدام به کاشت درخت و یا دیوارکشی در زمین‌هایی بیرون از املاک خود می‌کنند؛ اما با نظارت و پایشی که یگان حفاظت محیط زیست خواهد داشت، در مناطقی که تحت حفاظت است از طریق تعامل با دستگاه‌های اجرایی و استفاده از اطلاعات مردمی، جلوی این قبیل تخلفات گرفته می‌شود.

جودکی با بیان این‌که هرگونه نگهداری و خرید و فروش جانوران وحشی و تخریب طبیعت و محیط زیست به لحاظ قوانین و ضوابط تخلف بوده و قابل پیگیری است، گفت: مردم فهیم و دوستداران محیط زیست می‌توانند در صورت مشاهده تخلفات زیست محیطی، گزارش خود را با شماره تلفن‌های ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول