اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  دانشگاه

هوشمندسازی و آموزش دیجیتالی برنامه ۱۴۰۰ دانشگاه الزهراء است

رئیس دانشگاه الزهرا با بیان اینکه مسائل فرهنگی و دانشجویی اصل کار دانشگاه است، گفت: محور اصلی فعالیت دانشگاه الزهراء درسال ۱۴۰۰، هوشمندسازی و دیجیتالی کردن فعالیت‌های آموزشی است.

هوشمندسازی و آموزش دیجیتالی برنامه ۱۴۰۰ دانشگاه الزهراء است

به گزارش خبرنگار گروه تعلیم و تربیت خبرگزاری فارس، مهناز ملا نظری رئیس دانشگاه الزهرا در نشست خبری با موضوع (اقدامات مهم دانشگاه الزهرا در سالی که گذشت و برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال آتی) که صبح امروز برگزار شد،گفت: همکاری بین دانشگاهی که افزایش چشمگیری پیدا کرده است همچنین ۵ برگزیده در جشنواره قرآن و عترت و جشنواره رویش داشتیم که برای ما یک دستاورد است.

وی افزود: تلاش داریم بهبود کمیت و بهبود کیفیت را در سال ۱۴۰۰ داشته باشیم از طرفی خوابگاه دانشجویی از خردادماه برای دانشجویان مقاطع تحصیلی به خصوص دکتری باز است همچنین آزمایشگاه‌ها نیز فعال هستند.

ملانظری ادامه داد: دانشجویان نیازمند به توجه از نظر عاطفی و مالی توسط دانشگاه ۶ هزار نفر را مورد پایش قرار دادیم که شامل ورودی‌های جدید و دانشجویان قدیم بود همچنین به بیش از ۳ هزار دانشجو مشاوره با موضوعات مختلف دادیم که در سلامت و رشد تحصیلی تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: دانشجویان در معرض خطر را رها نکردیم و مشاوره‌های روان پزشکی، پزشکی و تحصیلی دادیم تا از افت تحصیلی آنها جلوگیری شود همچنین کمپین‌های مختلفی در این راستا تشکیل شد از طرفی کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌های دانشجویان تشکیل شد و نوع رفتار و برخورد در شرایط ویروس کرونا آموزش داده شد این در حالی است که در حوزه تربیت بدنی در یک دوره ۳ ماهه ۵۰ هزار فعالیت انجام دادیم که با همین فضا ما میزبان ۵ دوره مسابقات ورزشی بودیم. همچنین ارتباط میان دانشگاه و دانشجویان در راستای سلامت روحی و جسمی در سال ۹۹ به خوبی انجام شد.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: خوشبختانه زیر ساخت‌های مجازی را با اضافه شدن ۴ سرور ایجاد کردیم و در زمینه هوشمند سازی و مصرف انرژی، گام های خوبی برداشتیم همچنین ارزیابی اعضای هیأت علمی را برای ارتقای کیفیت انجام دادیم البته توانستیم اساتید خوبی را در دانشگاه جذب کنیم.اما به دلیل تحریم و شرایط اقتصادی شورای راهبردی مدیریت هزینه را تشکیل داده و درآمد اختصاصی دانشگاه را افزایش دادیم.

وی تصریح کرد: حدود ۶۰۰ میلیارد تومان از زمین‌های دانشگاه هنوز تعیین تکلیف نشده و منتظر دستور قضایی هستیم از طرفی دانشگاه ما هم با کمبود بودجه برای تهیه مواد آزمایشگاهی،پرداخت حق التدریس و فعالیت‌های علمی روبرو است و نیاز جدی به کمک دولت داریم. از طرفی باید بگویم راه اندازی نرم افزار های مورد نیاز دانشگاه و هوشمند سازی آموزشی از گام‌های خوب دانشگاه است چراکه بیماری کرونا دانشگاه را به سمت آموزش الکترونیک سوق داد که باعث شد سرورهای دانشگاه به ۲ برابر افزایش یافت به طوری که ۱۱۰ سرور و نزدیک به ۶۰درصد هوشمند سازی انجام شد همچنین پهنای باند دانشگاه هم به ۲ برابر افزایش یافت. 

ملانظری خاطر نشان کرد: برنامه‌های ۱۴۰۰ دانشگاه از این قرار است که قرار داد پشتیبانی برای ادامه روند آموزش الکترونیک دانشجویان را انجام دادیم همچنین در سال آینده تحول دیجیتال را با خودکارسازی که نیاز به نیروی انسانی است کاهش و با نرم افزار فعالیت‌های دانشگاه را انجام می‌دهیم از طرفی مقوله هوشمند سازی را با استفاده از فناوری‌های جدید دنبال می‌کنیم تا بتوانیم کارگاه و آزمایشگاه مجازی را در سال آینده به طور رسمی فعال کنیم البته اکنون به طور آزمایشی فعال است.

وی افزود: حدود ۱۲ هزار زمین‌های دانشگاه در تصرف بود که ۵۰ درصد رفع تصرف شد و به دنبال این هستیم که در فضای مناسب ۵۰ درصد باقی مانده را به دست بیاوریم زیرا اکنون ما با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم و برای گسترش آزمایشگاه و کارگاه این مقوله از اهمیت زیادی برخوردار است البته بهره برداری از  پروژه ساخت ۲ دانشکده را  در سال ۱۴۰۰با استفاده از ۵۰ درصد از زمین‌های آزاد شده در دستور کار داریم.

رئیس دانشگاه الزهرا تصریح کرد: آموزش مجازی را با توجه به اینکه از نظر کیفی آموزش‌ها در این شرایط رشد داشته‌ایم می‌خواهیم الگوی مناسبی را برای ادامه این روند تهیه و ادامه دهیم همچنین دوره‌های پسا دکتری را بدون محدودیت جنسی از برنامه‌های این دانشگاه است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول