اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

تشدید برخورد با تغییرکاربری اراضی حریم مشهد در نوروز ١۴٠٠

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی با بیان اینکه اراضی ملی متعلق به همه مردم است و نباید تصور کرد که چون در اختیار دولت است، دستگاه‌های اجرایی در آینده اقدام به فروش این اراضی می‌کنند از تشدید برخوردهای قانونی در نوروز ١۴٠٠ خبر داد.

تشدید برخورد با تغییرکاربری اراضی حریم مشهد در نوروز ١۴٠٠

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین درودی امروز در افتتاحیه گشت‌های مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان‌رضوی، با اشاره به جایگاه قانونی این شورا اظهار کرد: با تشکیل این شورا طی سال‌های گذشته، نبود هماهنگی میان دستگاه‌های متولی در موضوع برخورد با تصرف اراضی ملی و دولتی و تغییر کاربری ها برطرف شده است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی اعلام کرد: اکیپ گشت‌های مشترک که از سال٩٢ و با حضور دستگاه‌هایی نظیر منابع طبیعی، راه و شهرسازی، اوقاف، شهرداری، آستان قدس رضوی، جهادکشاورزی، اطلاعات و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل شده‌اند، وظیفه شناسایی و اقدام به رفع تصرف اراضی ملی و برخورد با تغییر کاربری را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد با بهانه‌های مختلف و سندسازی، اراضی ملی را تصرف و با قطعه‌بندی، به فروش آن‌ها به افراد عادی اقدام می‌کردند که مشکلات متعددی را برای مردم و دستگاه قضایی به وجود می‌آوردند.

درودی تصریح کرد: اراضی ملی متعلق به همه مردم است و نباید تصور کرد که چون در اختیار دولت است، دستگاه‌های اجرایی در آینده اقدام به فروش این اراضی می‌کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی از رفع تصرف ۶٣هکتار از اراضی ملی و دولتی و قلع و قمع ٢٣٢ هکتار تغییرکاربری اراضی زراعی و باغی در سال جاری خبر داد و گفت: این اقدامات استفاده از ۲ هزار و ١۶۶ نفر ساعت و ۵ هزار و ۶٨٨ ساعت خودرو توسط اکیپ گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت المال به انجام رسیده است.

وی با بیان اینکه عمده تصرف اراضی ملی در کلان‌شهر مشهد در تعطیلات نوروز انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در ایام نوروز امسال، گشت‌های مشترک برخورد با متصرفان اراضی ملی در مشهد فعال شد و توفیقات خوبی هم دراین‌راستا حاصل شد.

طبق گفته درودی، در نوروز ١۴٠٠ نیز اکیپ مشترک در سه پایگاه در سطح کلان‌شهر مشهد ضمن سرکشی و مراقبت از اراضی ملی، با افرادی که در این ایام به‌دنبال تصرف یا تغییرکاربری این اراضی هستند، برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول