اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

وضعیت کردستان در برابر کرونا شکننده است/روستائیان از برگزاری جشن‌های نوروزی خودداری کنند

استاندار کردستان گفت: وضعیت کردستان در زمینه شیوع کرونا ویروس در حال حاضر مطلوب بوده ولی بسیار شکننده است.

وضعیت کردستان در  برابر کرونا شکننده است/روستائیان از برگزاری جشن‌های نوروزی خودداری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، بهمن مرادنیا ظهر امروز در جلسه ستاد کرونای استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکید ما این است با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور و استان، سفر در این شرایط صورت نگیرد.

وی خاطرنشان کرد: نباید از این نکته مهم غافل شویم که در صورت ورود مسافر به استان با توجه به کمبود زیرساخت‌های مهمان‌پذیر که در استان با آن مواجه هستیم نظارت در ورود و اسکان مسافرین زمینه شیوع کرونا ویروس را افزایش دهد.

استاندار کردستان اضافه کرد: برای مثال الان در شهرستانی مانند بانه که یکی از شهرهای گردشگرپذیر است، مسافران از خانه‌های اجاره‌ای استفاده می‌کنند و هیچ کنترلی روی آنها صورت نمی‌گیرد.

مرادنیا اظهار کرد: اگر فضای کنترل شده برای مسافرین احتمالی نداشته باشیم احتمال دارد مدیریت کار از دست ما خارج شود و دچار مشکل جدی شویم.

وی با تاکید براینکه اگر مسافرین در خانه‌ها پراکنده شوند احتمال درگیر شدن خانواده‌های بیشتری در استان وجود دارد، گفت: ضمن تاکید بر محدود کردن سفرها باید مکان‌هایی که امکان کنترل بیشتر درآن وجود دارد در استان برای خدمات‌رسانی به مهمانان نوروزی فراهم شود.

استاندار کردستان گفت: نباید ابلاغیه‌های ستاد کرونا در حد ابلاغ باقی بماند این مهم باید در سطح شهرستان‌ها و مرکز استان با جدیت هرچه تمام عملیاتی شود، برداشت امروز ما این است که این بخش رها شده است.

مرادنیا افزود: نگران این هستیم که در این ایام تعطیلات با حجمی از مهمانان و مسافرین به شهرهای استان مواجه شویم و کنترل از دست استان خارج شود.

وی خاطرنشان کرد: یا باید ورود مسافر را کاملا ممنوع کنیم یا در بحث اسکان این افراد مدیریت و نظارت جدی صورت بگیرید.

استاندار کردستان با بیان اینکه ستاد کرونا باید یا تصمیم قطعی برای ممنوعیت سفر بگیرد، عنوان کرد: وقی ما در استان محدودیت به لحاظ هتل و غیره داریم نمی‌توانیم تمام دستورات ستاد کرونا را مو به مو عملیاتی کنیم.

مرادنیا خاطرنشان کرد: شرایط استان در زمینه شیوع کرونا ویروس در حال حاضر مناسب، اما بسیار شکننده است ملاک همه باید توصیه‌های کادر درمان باشد.

وی گفت: نگرانی که در بحث شیوع کرونای انگلیسی وجود دارد این است که نباید بی تفاوت باشیم آمارهایی که ارائه شده بسیار نگران کننده است.

استاندار کردستان با بیان اینکه به واسطه شیوع کرونا ویروس  مسافرت در وضعیت کنونی مشکل آفرین خواهد بود، خاطرنشان کرد: ما در سال 96 و 98 خودمان دنبال برگزاری جشن‌های نوروزی و استقبال از مهمان بودیم تا جایکه تکلیف کردیم برای جذب مهمانان نوروزی در تمام شهرستان‌ها جشن نوروز برگزار شود اما در حال حاضر از کوچکترین تجمع مردم نگران هستیم.

مرادنیا اظهار کرد: هیچ مخالفتی با شادی و جشن نداریم و این را طی سال‌های گذشته ثابت کرده‌ایم، اما وضعیت کنونی بحرانی است مبادا در جایی جشن برگزار شود و افرادی دچار بیماری و فوت عزیزان شویم.

وی افزود: در مورد مسافرپذیری طی سال‌های قبل تمام توان خود را برای خدمات رسانی به مسافرین بکار گرفتیم اما الان با وجود اینکه می دانیم عدم حضور مسافرین به درآمد بخشی از جامعه لطمه می‌زند از مردم کشور عاجزانه می خواهیم که به استان سفر نکنند.

استاندار کردستان اضافه کرد: از مردم روستاها که دنبال برگزار مراسم هستند می‌خواهیم از برگزاری مراسمات و تجمع‌ها به شدت خودداری کنند.

مرادنیا خاطرنشان کرد: اینکه شرایط روحی مردم بسیار سخت است و مردم نیاز به سفر دارند را کاملا درک می کنیم، اما به خاطر اینکه بتوانیم وضعیت را کنترل کنیم باید همه رعایت کنیم.

وی عنوان کرد: گزارشات حاکی از این است که در برخی از شهرهای استان مردم نکات بهداشتی را کمتر رعایت می‌کنند اینها غفلت بوده و می‌تواند مشکل جدی فراهم کند.

استاندار کردستان در مورد ممنوعیت تردد مسافرین در مرز باشماق هم گفت: ایرانی هایی که  در اقلیم هستند و می خواهند برگردند بلامانع است افراد عراقی که در کردستان هستند نیز می توانند به کشور خود بازگردند.

انتهای پیام/2330/71

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول