اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

کشف۳۷ میلیون عدد مواد محترقه/ آمادگی پلیس برای مبارزه با گران‌فروشی و احتکار

سخنگوی نیروی انتظامی از کشف ۳۷ میلیون عدد مواد محترقه از ۱۵ بهمن تاکنون خبر داد.

کشف۳۷ میلیون عدد مواد محترقه/ آمادگی پلیس برای مبارزه با گران‌فروشی و احتکار

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی در نشست خبری با اصحاب رسانه به شعار نوروزی پلیس پرداخت و  اظهار داشت: امنیت و سلامت و نشاط بهاری، شعار نوروزی پلیس برای نوروز ۱۴۰۰ است.

معاون اجتماعی ناجا به مقوله امنیت پرداخت و گفت: اگر امنیت نباشد توسعه اتفاق نمی‌افتد؛در طول چهل سال اخیر مردم از امنیت برخوردار بوده و رشد کشور در منطقه مرهون وجود امنیتی است که  برقرار‌  است چرا که امنیت بسترساز توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بوده است.

سخنگوی ناجا به عملکرد ناجا در حیطه کرونا پرداخت و تصریح کرد: ماموران ناجا در این خصوص به صورت صد در صدی در خدمت مردم بودند.

وی درخصوص محدودیت‌های تردد که ‌از طریق ستاد ملی مبارزه با کرونا ابلاغ‌میشود اشاره و اظهار داشت: پلیس  آمادگی همکاری در راستای مصوبات ابلاغی را دارد و محدودیت های ابلاغی را اعمال خواهد کرد لذا از مردم استدعا داریم چون پلیس نگران سلامت مردم است و همکاری مردم مهمترین مولفه است.

وی به چهارشنبه سوری پرداخت و گفت: پلیس در راستای وظیفه خود، نقش مقابله ای‌ خود در راستای سلامتی مردم را ایفا کرده و تمام نیروهای پلیس امروز آماده باش کامل هستند.

وی‌ افزود: در این ‌راستا بیش از ۳۷ میلیون عدد مواد محترقه از ۱۵ بهمن کشف شده است که حدود ۳ میلیون از این کشفیات مواد پرخطر بوده‌اند و تعداد زیادی از افراد شناسایی و دستگیر شده‌اند.

سردار حاجیان تاکید کرد:پلیس با افرادی که بخواهند سلامت مردم و فرزندان آنها را به خطر بیاندازند قاطعانه برخورد می‌کند.

وی افزود: افرادی که با خودرو یا موتور مواد محترقه را حمل کنندخودرو و موتور شان تا ۱۵ فروردین توقیف شده و برای فرد راکب نیز پرونده تشکیل می‌شود. 

سخنگوی نیروی انتظامی به عملکرد پلیس در حوزه مبارزه با مواد مخدر پرداخت و اظهار داشت:  ۹۴۹ تن انواع مواد مخدر کشف شده است و بیش از ۱۰۹ هزار خرده فروش شناسایی و دستگیر شده آمد. 

سخنگوی ناجا درباره کشفیات سوخت تصریح کرد: ۸۱ میلیون لیتر سوخت تاکنون کشف شده و قاچاقچیان نیز دستگیر شده اند. همچنین یک میلیون و ۷۸۴ هزار تجهیزات پزشکی در این ۱۱ ماهه، ۳میلیون و ۲۹۹ هزار عدد دارو و یک میلیون و ۶۳ هزار قلم لوازم بهداشتی و آرایشی کشف و ضبط شده است.

وی درباره برخورد با اراذل و اوباش گفت: نیروی انتظامی قاطعانه با اراذل و اوباش که امنیت مردم را خدشه دار می کنند برخورد می کند مردم از ما می خواهد با اراذل و اوباش برخورد قانون کنیم و ما هم مصرانه این طرح را به صورت مستمر ادامه خواهیم داد و مجازات‌های سختی برای این افراد در دستگاه قضا پیش بینی شده است.

سردار حاجیان در خصوص مبارزه با سرقت گفت: کشفیات سرقت ها جزو ماموریت پلیس است و افزایش چشمگیر کشفیات در همه زمینه ها داشته ایم.

وی ادامه داد: در بحث احتکار نیروی انتظامی اعلام می کند آمادگی دارد در کنار سازمانهای متولی در خصوص گران فروشی و احتکار ورود کرده و از حق مردم دفاع کند.

وی ادامه داد: در بحث احتکار بیش از ۲۸ میلیارد تومان ارزش ریالی کالاهای کشف شده است. 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی به مبحث هوشمندسازی اشاره و بیان داشت: در سال ۱۴۰۰ موضوع هوشمندسازی پلیس را در دستور کار قرار داده‌ایم؛ همچنین در فضای مجازی کسانی که امنیت مردم را به خطر می اندازند و با تولید اخبار و کلیپ جعلی موجبات ناراحتی مردم را فراهم می کنند از طریق پلیس فتا با آنها برخورد می کنیم؛ تعداد زیادی از افرادی که در شرط‌بندی ها نقش موثری و عامل اصلی آن بودند شناسایی و دستگیر شده اند؛ تعدادی از این افراد در خارج از مرزها بوده و نیروی انتظامی نقش خود را در فرای مرزها نیز ایفا می کند.

سخنگوی ناجا خاطرنشان کرد: اعلام قرمز بر مبنای یک مرجع قضایی صادر می شود و اگر درخواستی اعلام شود ما برای اعلان قرمز اقدام می کنیم.

وی درباره فعالیت مراکز شماره گذاری بعد از ایام تعطیلات در نوروز گفت: بعد از تعطیلات این مراکز باز بوده و دو ساعت افزایش کار دارند.

حاجیان درباره کمبود بنزین در نیروی انتظامی گفت: این خبر کذب است بنزین تامین است و ما مشکلی در این زمینه نداریم اما محدودیت‌هایی وجود دارد و دولت باید بودجه بنزین پلیس را تأمین کند.

وی درباره دستگیری افرادی که اعلان قرمز شده آمد اعلام کرد: وقتی اعلان قرمز از سوی اینترپل صادر می شود پلیس آن کشور وظیفه دستگیری فرد را دارد اما برای استرداد باید اقدامات دیگری صورت بگیرد؛ در بسیاری از مواقع به ویژه با کشورهای همسایه همکاری خوبی وجود دارد  اما کشورهای اروپایی استرداد را براساس قرارداد دوجانبه می گذارند. فردی که در حوزه شرطبندی نیز فعالیت می کرد نیز دستگیر و به پلیس تحویل داده شده است.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول