اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  آذربایجان شرقی

ضرب‌الاجل دو ماهه حفاظت محیط زیست به معدن مس انجرد

مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی در بازدید سرزده از معدن مس انجرد، گفت: این واحد ظرف دو ماهه آینده باید به استفاده از سد باطله فعلی پایان دهد.

ضرب‌الاجل دو ماهه حفاظت محیط زیست به معدن مس انجرد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حسن عباس‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان،  اظهار داشت: مس انجرد باید با ارائه برنامه مدیریت ریسک سد باطله فعلی برنامه عملیاتی برای سد جدید ارائه کند.

وی افزود:ضمن اینکه محیط زیست استان آماده ارائه هرگونه مشاوره در خصوص بهبود شرایط زیست‌محیطی، معدن و کارخانه فرآوری است در خصوص برخورد با هرگونه آلودگی‌های زیست‌محیطی مماشات نخواهیم کرد.

عباس‌نژاد گفت:در برخورد با آلاینده‌های محیط زیست کاملا با مقام محترم عالی استان و دستگاه محترم قضایی در هماهنگی کامل هستیم و قطعا سلامت مردم و محیط زیست را مقدم بر هر کار اقتصادی می‌دانیم.

وی یادآور شد: برابر بررسی‌های فنی و تخصصی به عمل آمده خوشبختانه مشکلی که پیش آمده بود فقط یک رانش سطحی بوده و در دیواره سد شکستگی مشاهده نشد نتایج نمونه‌برداری‌ها توسط اداره آزمایشگاه‌های این اداره‌کل آلودگی خاصی را در آب‌های سطحی و زیر سطحی نشان نمی‌دهد ولی با توجه به لایه رانشی در سمت دیواره شرقی سد شرکت موظف گردید برنامه مدیریت ریسک سد را ارائه و عملیاتی کند.

عباس‌نژاد تاکید کرد: در طول این دو ماه شرکت موظف است، نسبت به ارزیابی سد باطله اصلی و ارائه آن به اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان و کسب مجوزهای لازم اقدام کند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، بیان داشت:کمیته‌ای مرکب از ادارات فرمانداری اهر و سازمان آب و منابع طبیعی با مسوولیت‌معاون نظارت و پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان بر فرآیند فوق نظارت و گزارش اقدامات توسط شرکت را هر دو هفته یک بار ارائه کند.

لازم به ذکر است، بازدید مدیر‌کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی به طور سرزده و بدون هماهنگی قبلی انجام گرفت.

انتهای پیام/60001/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول