اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

حضور سه ورزشکار کرمانشاهی در اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری

رییس هیأت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه گفت: پارسا شفیعی‌مجاز، رامین اکبری و علی‌رضا شیری سه ورزشکار کرمانشاهی هستند که در اردوی تیم ملی کشورمان حضور دارند.

حضور سه ورزشکار کرمانشاهی در اردوی تیم ملی دوچرخه‌سواری

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، جلسه هم‌اندیشی هیأت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه در خصوص برنامه‌های آینده هیأت و همچنین مشکلات موجود بر سر راه این ورزش و همچنین تعامل بین رسانه و ورزش در سالن هادیان واقع در استادیوم آزادی برگزار شد.

رییس هیأت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه در  این جلسه، اظهار داشت: در یک‌سال گذشته با شیوع بیماری کرونا و اعمال محدودیت ‌ها و قرنطینگی، فعالیت‌های ورزشی به‌صورت تعطیل یا نیمه‌تعطیل به فعالیت خود ادامه دادند.

ایوب محمودی ادامه داد: در طی این مدت و با توجه به تعطیلی مسابقات و جشنواره ‌ها تمرکز خود را برروی زیرساخت رشته دوچرخه‌سواری گذاشتیم و زمینی را با کمک اداره کل ورزش و جوانان استان واقع در ورزشگاه ۱۵ خرداد برای پیست چند منظوره مهیا کردیم، همچنین دو مسیر کوهستانی در پارک سراب قنبر و منطقه چالابه در نظر گرفتیم.

وی افزود: در بحث دوچرخه‌سواری دو مبحث مهم امنیت و فرهنگ‌سازی مطرح می‌شود، که همشهریان با توجه به عبور و مرور ماشین‌های سواری در سطح شهر بتوانند به‌راحتی با دوچرخه مسیر خود را طی کنند.

محمودی گفت: طبق تقویم ورزشی ۱۴۰۰، تقویم آموزشی داخل استانی تدوین می‌شود که بر این اساس در آینده دوره‌هایی را دانش‌افزایی و بروزرسانی و ارتقا مربیگری دوچرخه‌سواری برگزار خواهیم کرد.

رییس هیأت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه گفت: تعامل بیشتر با فدراسیون و دریافت میزبانی‌ها از اهداف مهم هیأت دوچرخه‌سواری استان است چراکه  در جهت رشد و پیشرفت این ورزش، سعی داریم با هماهنگی‌های لازم میزبانی سال آینده را کسب کنیم.

محمودی در خصوص رشته دوچرخه‌سواری در شهرستان‌های استان کرمانشاه، افزود: باید در زمینه همگانی شدن این ورزش در سطح شهرستان‌های اطراف نیز بکوشیم و تعاملات را با هیأت‌های شهرستان‌ها بیشتر کنیم، تا سه ماه آینده تورهای منطقه را فعال و تعاملات بیشتری را با ادارات آموزش پرورش مناطق و همچنین شهرستان‌ها برای یافتن استعدادها خواهیم داشت.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی استان، افزود: پارسا شفیعی‌مجاز، رامین اکبری و علی‌رضا شیری سه ورزشکار کرمانشاهی هستند که در اردوی تیم ملی کشورمان حضور دارند و خود را برای رقابت‌های آسیایی که تیرماه سال آینده در قزاقستان برگزار می‌شود آماده می‌کنند.

محمودی در خصوص دوچرخه‌سواری بانوان در سطح شهر، گفت:  ممنوعیتی در خصوص دوچرخه‌سواری بانوان در سطح کشور وجود ندارد چنانکه ما در سطح شهر گاهی می‌بینیم بانوان دوچرخه‌سواری که در مسیرهای مختلف رکاب می‌زنند همچنین این ورزش ورزشی همگانی است، بانوان می‌توانند با حفظ شئونات اسلامی از دوچرخه برای رفت و آمدهای خود استفاده کنند که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی است، از برنامه‌های آینده هیأت دوچرخه‌سواری این است تا با برگزاری برنامه‌های منظم و مدون استعدایابی به‌خصوص در بخش بانوان انجام شود.

محمودی در رابطه با اسپانسر، افزود: از جمله کارهایی نیکی که در بحث ورزش می‌شود انجام داد حمایت مالی است که با حمایت خود باعث جذب جوانان به ورزش و کاهش اسیب‌ها می‌شوند، همچنین یکی از دغدغه‌های بزرگ هیأت‌های ورزشی منابع مالی است که هیأت دوچرخه‌سواری قصد دارد با تاسیس کمیته اقتصادی برای جذب اسپانسرهای بیشتر اهمیت رشته دوچرخه‌سواری و همگانی آن را در جامعه ثابت کند.

انتهای پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول