اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

پیگیری‌های دستگاه قضا برای مهار قیمت کاغذ

رئیس قوه قضاییه در سفر چند روز پیش خود به مازندران دستوراتی برای فعال شدن خط تولید ۹۰ هزار تنی کارخانه چوب و کاغذ صادر کرد و بازرسی و دادگستری استان مازندران را مامور کرد تا همراه مدیران استانی این موضوع را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنند.

پیگیری‌های دستگاه قضا برای مهار قیمت کاغذ

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس،‌ آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضاییه در جریان سفر به استان مازندران همراه استاندار و مسئولان مازندران در بازدید از شرکت صنایع چوب و کاغذ این استان با اشاره به پیگیری‌های دستگاه قضا برای فعال شدن خط تولید ۹۰ هزار تنی این کارخانه، بازرسی و دادگستری استان مازندران را مامور کرد تا همراه مدیران استانی این موضوع را تا زمان حصول نتیجه دنبال کنند.

رئیس قوه قضاییه در این بازدید تاکید کرد با پیگیری‌های دستگاه قضایی، سیستم بانکی، مسئولان استانی و مسئولان کارخانه چوب کاغذ، هرچه سریعتر مشکلات و موانع این کارخانه در راه افزایش روند تولید برطرف شود.

واردات کاغذ باعث افزایش هزینه کتاب می‌شود

هومان حسن پور، رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص مشکلات موجود در زمینه تامین کاغذ مورد نیاز در حوزه نشر و کتاب اظهار کرد: در حوزه نشر و کتاب، هم اکنون حدود ۵۵ هزار تن مصرف کاغذ در کشور داریم.

 وی ادامه داد: میزان کاغذ وارداتی بسیار محدود است لذا بسیاری از ناشران مجبور هستند که بخشی از کاغذ مورد نیاز خود را از بازار آزاد خریداری کنند که باعث افزایش هزینه های تولید کتاب می‌شود.

کاغذ داخلی تنها بخش کوچکی از نیازهای حوزه نشر را برآورده می‌کند

حسن پور پیرامون تولید کاغذ در کشور بیان کرد: هم اکنون کاغذی که در داخل کشور تولید می‌شود تنها بخش کوچکی از نیازهای حوزه نشر را برآورده می‌کند و نمی‌تواند تمام حوزه را پاسخگو باشد، در عین حال کاغذ تولید شده برای تولید کتاب مناسب نبوده است، لذا در حوزه نشر مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

رییس اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان تهران مشکلات و چالش‌های پیش روی کاغذ ایرانی را برشمرد و افزود: کاغذی که در داخل تولید می شود دارای کیفیت مناسب برای حوزه نشر نیست لذا نیازمند است تا فرایند ساخت کاغذ در کشور مورد بررسی قرار بگیرد تا علاوه بر رفع نیاز کاغذ داخلی از صفر تا صد آن در داخل کشور تولید شود و به تولیدی حقیقی دست یابیم،  بدین ترتیب قطعاً بسیاری از موانع پیش روی کاغذ برداشته خواهد شد و برای کاغذ نیازمند واردات نخواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول