اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  یزد

فروردین و اردیبهشت سخت در پی سفرهای نوروزی/آمار بیماران کرونایی یزد صعودی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با بیان این که وضعیت کرونایی استان وارد فضای افزایشی تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 شده است، گفت: اگر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ سفرهای بین شهری دایر و دورهمی‌های ناایمن نیز داشته باشیم قطعاً فروردین و اردیبهشت سخت و خطرناکی در انتظار مردم استان یزد و کشور خواهد بود.

فروردین و اردیبهشت سخت در پی سفرهای نوروزی/آمار بیماران کرونایی یزد صعودی است

به گزارش خبرگزاری فارس در یزد، دکتر محمدرضا میرجلیلی در نشست خبری که به منظور اعلام وضعیت کرونایی استان برگزار شد، با اشاره به نقش اجتناب ناپذیر اصحاب رسانه در مدیریت بحران‌های مختلف، اظهار کرد: طی یک سال گذشته خبرنگاران نقش مهمی در مدیریت افکار عمومی و نهادینه سازی فرهنگ رعایت پروتکل‌های بهداشتی ایفا کردند.

وی بالا بردن سطح سواد رسانه‌ای اقشار مختلف در خصوص مسائل بهداشتی و پیشگیری از شیوع کرونا از جمله مهمترین دستاوردهای رسانه‌ای در بحران کرونا دانست و افزود: یزد جزو استان‌های پیشتاز در مدیریت شیوع کروناست و این مهم به واسطه مشارکت عمومی بدست آمده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد با اشاره به لزوم ممنوعیت سفرهای نوروزی، گفت: اگر در تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ سفرهای بین شهری دایر و دورهمی‌های ناایمن نیز داشته باشیم قطعاً فروردین و اردیبهشت سخت و خطرناکی در انتظار مردم استان یزد و کشور خواهد بود.

دکتر میرجلیلی با بیان این‌که چهار روز است که یزد وارد فضای افزایشی تعداد بستری‌های کرونایی شده، تصریح کرد: متأسفانه از چهار روز پیش تاکنون هر روز آمار بستری‌های کرونایی استان یزد روزانه ۱۰ درصد افزایش یافته است.

وی کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی به زیر ۵۰ درصد را از دیگر دغدغه‌های کادر درمان برای مقابله با شیوع کرونا به ویژه کرونای انگلیسی در استان دانست و بیان کرد: منظور ما از ممنوعیت سفر به استان یزد در تعطیلات نوروز حمایت از صنعت گردشگری استان است و اگر می خواهیم یزد همچنان به عنوان مقصد گردشگری باقی بماند باید با برنامه‌ریزی بلند مدت برای بقای این مهم تلاش کنیم.

رئیس علوم پزشکی شهید صدوقی ممنوعیت سفر به استان یزد در ایام نوروز در حقیقت تلاش برای سالم نگه داشتن شهر میراث جهانی یزد و ایمن کردن این مقصد گردشگری برای دوران پسا کرونا یا ماه‌های ابتدای سال ۱۴۰۰ است.

دکتر میرجلیلی در پایان سخنان خود با بیان این‌که هیچ واکسنی پوششی ۱۰۰ درصدی ندارد، خاطرنشان کرد: این باور که اگر فردی واکسن زده باشد کرونا نمی گیرد اشتباه است.

انتهای پیام/الف

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول