اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

ارائه خدمات در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش ۱۳۱ میلیارد تومان در استان مرکزی

مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مؤمنانه استان مرکزی گفت: ارزش ریالی کمک‌های قرارگاه کمک مؤمنانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است و امیدواریم با مشارکت خیرین، مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی این کمک‌ها روز به روز قابل توجه‌تر باشد.

ارائه خدمات در قالب کمک‌های مومنانه به ارزش ۱۳۱ میلیارد تومان در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک امید محترمی ظهر امروز در آیین توزیع ۶ هزار بسته کمک مؤمنانه در قالب رزمایش کمک مؤمنانه بسیج اظهار کرد: با توجه به آسیب‌هایی که بیماری کرونا در طی یک سال گذشته به مردم و برخی از اقشار وارد کرد گروه های جهادی و جهادگران به عنوان نخستین گروهی بودند که در این شرایط نقش‌آفرینی کردند و در قالب‌های مختلف توانستند خدمت‌رسانی‌های بی‌منت را انجام دهد.

وی افزود: اقدامات و خدمات جهادگران بسیجی موجب نزدیک شدن و اتحاد میان قلب‌های مردم شد و توانست حجم عظیمی از مشارکت‌های مردمی را پای کار بیاورد و جهادگران بسیجی در طی این ایام کرونا با اقدامات مؤثر خود توانستند تهدیدات را به فرصت تبدیل کنند.

مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مؤمنانه استان مرکزی بیان کرد: بیش از ۱۰ قالب خدمت توسط جهادگران بسیجی در قرارگاه کمک مؤمنانه استان به‌طور گسترده در ایام کرونا انجام شد که توانست در ابعاد مختلف بر معیشت مردم اثرگذاری مطلوبی داشته باشد.

محترمی ادامه داد: بعد از فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر راه‌اندازی نهضت کمک مؤمنانه تمام تلاش‌ها برای انجام کار مؤثر به میدان آمد و رزمایش‌های کمک مؤمنانه در سطح استان به شکل محله محور و مسجد محور انجام شد که تاکنون بیش از ۲۵۵ هزار بسته کمک مؤمنانه به ارزش ۱۰۲ میلیارد تومان در سطح استان توزیع شده است.

 

وی اضافه کرد: در راستای کمک به ازدواج آسان جوانان اهدای جهیزیه که کالای آن از اجناس با کیفیت ایرانی است در دستور کار قرار گرفت که در قالب کمک‌های مؤمنانه بیش از ۵۰۰ سری جهیزیه به ارزش ۱۰ میلیارد تومان توزیع شد.

مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مؤمنانه استان مرکزی گفت: همچنین بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ بسته لوازم‌التحریر به ارزش ۲ میلیارد و یک‌صد میلیون تومان برای دانش آموزان در قالب کمک‌های مؤمنانه توزیع شد که با هدف کمک به تحصیل آسان نوجوانان انجام شد.

محترمی ادامه داد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا راه‌اندازی کارگاه‌های تولید ماسک و لباس‌های ایزوله در دستور کار جهادگران بسیجی بود که بیش از ۶ میلیون ماسک به ارزش ۶ میلیارد تومان در این راستا بین جامعه هدف توزیع شد.

وی اضافه کرد: در راستای ضدعفونی و گندزدایی اماکن و معابر و کمک به برخی از اقشار برای انجام این کار تهیه و توزیع محلول‌های بهداشتی و ضدعفونی در دستور کار بود که در این راستا بیش از ۳۵۰ هزار لیتر محلول ضدعفونی و الکل به ارزش ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در اختیار جامعه هدف قرار گرفت.

مسئول بسیج سازندگی و دبیر قرارگاه کمک مؤمنانه استان مرکزی یادآور شد: ۹۰۰ گروه جهادی در قالب قرارگاه کمک مؤمنانه به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند که تاکنون این اقدامات توانسته منشأ آثار و خیرات بسیاری باشد و بسیاری از آسیب‌ها را کاهش داده و این فعالیت‌ها با قوت تا ریشه‌کنی بیماری کرونا ادامه خواهد داشت.

 

محترمی تصریح کرد: ارزش ریالی کمک‌های قرارگاه کمک مؤمنانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون بیش از ۱۳۱ میلیارد تومان است و امیدواریم با مشارکت خیرین، مردم و سایر دستگاه‌های اجرایی این کمک‌ها روز به روز قابل توجه تر باشد.

به گزارش فارس امروز به مناسبت فرارسیدن اعیاد مبارک شعبان و سال جدید توزیع ۶ هزار بسته کمک مؤمنانه در دستور کار بود که این رزمایش با حضور حجت‌الاسلام عبدی مسئول دفتر نمایندگی سپاه روح‌الله و جمعی از مسئولین استانی در مصلی اراک برگزار شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول