اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

درخواست استانداری خراسان رضوی از دادستان: تخلفات ساختمانی ماده ۱۰۰ با جریمه تایید نشود

معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: در بخش ساخت‌وسازهای غیرفنی از دادستانی می‌خواهیم با صدور دستور به کمیسیون ماده ۱۰۰، تخلفات ساختمانی را با جریمه تایید نکنند زیرا جریمه برای تخلفات توجیهی ندارد.

درخواست استانداری خراسان رضوی از دادستان: تخلفات ساختمانی ماده ۱۰۰ با جریمه تایید نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، سید کمال‌الدین میرجعفریان در مراسم آغاز گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان با اعلام این خبر که ۴۰ هزار میلیارد ریال برای ساماندهی حاشیه شهر مشهد اختصاص یافته است، اظهار کرد: این مبلغ در نشست دیروز ستاد ملی بازآفرینی شهری ایران اختصاص یافت و عملیات اجرایی پروژه‌های پیش‌بینی شده در این زمینه به‌زودی آغاز می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین مقرر شد، با تعامل دستگاه‌های اجرایی شامل شهرداری، اداره کل راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی و ایجاد موانع در قالب کمربند سبز، از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در مشهد حدود یک میلیون و ٢٥٠ هزار جمعیت حاشیه‌نشین وجود دارد که اگر با عزم جدی از گسترش حاشیه‌نشینی جلوگیری نکنیم شاهد معضلات فراوان خواهیم بود.

میرجعفریان افزود: در بخش ساخت‌وسازهای غیرفنی نیز از دادستانی می‌خواهیم با صدور دستور به کمیسیون ماده ۱۰۰، تخلفات ساختمانی را با جریمه تایید نکنند زیرا جریمه برای تخلفات توجیهی ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی ادامه داد: گشت مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال در تعطیلات نوروز باید با حساسیت بیشتری فعال باشد.

وی خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی نیز در حوزه گشت‌زنی و نظارت بر ساخت‌وسازها باید نقشه راه داشته باشند، محدوده‌های حفاظتی خود را در اختیار یکدیگر قرار دهند و همپوشانی کنند.

گفتنی است؛ حدود یک سوم از جمعیت سه و نیم میلیون نفری مشهد در ۶۶ پهنه حاشیه این کلانشهر سکونت دارند.

لازم به ذکر است؛ گشت‌ مشترک شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی خراسان‌ رضوی ویژه نوروز ۱۴۰۰ از امروز ۲۶ اسفند ماه فعال شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول