اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

گام به گام با نوجوانان والیبال برای تحقق یک رویا/آرمات: راه سخت و طولانی داریم

تیم ملی والیبال نوجوانان ایران کارش را به صورت جدی برای حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان دنبال می‌کند.

گام به گام با نوجوانان والیبال برای تحقق یک رویا/آرمات: راه سخت و طولانی داریم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، ایران در سال 2021 میزبان مسابقات والیبال قهرمانی پسران زیر 19 سال جهان است که این رقابت‌ها از دوم تا یازدهم شهریورماه سال 1400 برگزار خواهد شد. تیم والیبال نوجوانان ایران خود را برای حضور شایسته این رقابت‌ها آماده می‌کند.

اقدامات اولیه برای تشکیل تیم والیبال نوجوانان پسر ایران با انتخاب مسعود آرمات به عنوان سرمربی این تیم در سومین نشست هیات رئیسه فدراسیون والیبال که در 28 آبان‌ماه تشکیل شد، آغاز گردید.

آرمات نیز در نخستین گام برای انتخاب اعضای کادر فنی این تیم، تعامل با مربیان با تجربه در زمینه استعدادیابی و پرورش بازیکنان رده سنی پایه را آغاز کرد و در نهایت فهرست دستیاران مدنظر خود را برای تایید نهایی به فدراسیون داد. این روند تا اواخر آذرماه طول کشید تا کادر فنی تیم نوجوانان ایران متشکل از مسعود آرمات (سرمربی)، رضا عسکری (سرپرست)، جعفر هوتهم (مدیر فنی)، احمد لاهوتی، علی فتاحی، مرتضی اکبر اشرفی، آرش صادقیانی و حامد صمدی (مربیان)، مهدی هاشمی (مربی بدنساز)، مهدی احمدی (پزشک)، محمدامین شاکری (آنالیزور) و محمد اسدی (ماساژور)، از ابتدای دی ماه برای انتخاب استعدادهای پنهان این رشته ورزشی کار خود را آغاز کند.

شناسایی استعدادها از برنامه‌های مهم برای آماده‌سازی این تیم بود و کادر فنی با سفر به استان‌های مختلف و همکاری با مربیان بومی رده‌های سنی پایه و هیات‌های استانی، تلاش کرد تا از همه بازیکنان مستعد در کشور تست بگیرد و پس از غربالگری نهایی، بهترین‌ها را به اردوهای آماده‌سازی دعوت کند.

طبیعی بود که اعضای کادر فنی تیم نوجوانان، اشراف کامل به تمام بازیکنان کشور نداشته باشند و بنابراین هیات‌های استانی و مربیان پایه بومی، نقش مهمی در معرفی بازیکنان داشتند تا هیچ بازیکن مستعدی از فهرست اولیه انتخابی، حذف نشود. به ویژه که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، مسابقات قهرمانی کشور نیز برگزار نشده بود و این موضوع شناسایی استعدادها را به مراتب سخت کرد.

در ابتدای دی ماه نیز فراخوان جذب بازیکنان با شرایط مدنظر کادر فنی اعلام شد و هیات‌های استانی، بازیکنان مستعد خود را در فرصتی 15 روزه به کادر فنی تیم نوجوانان معرفی کردند. از سوی دیگر برگزاری لیگ برتر نوجوانان از 24 دی تا چهارم بهمن‌ ماه فرصتی برای شناسایی بازیکنان شایسته این رده سنی بود و کادر فنی تیم زیر 19 سال، در مدت 13 روز مسابقات در کاشان میزبان این مسابقات، حضور داشتند.

اردوهای انتخابی تیم والیبال نوجوانان از 13 بهمن ماه آغاز شد و در مجموع 180 بازیکن انتخاب شده از بین بیش از هزار بازیکن معرفی شده از سوی هیات‎ها و ثبت نام شده در سامانه، به شش مرحله اردو دعوت شدند تا پس از انجام تست‌های متعدد، بهترین بازیکنان به اردوهای آماده‌سازی تیم نوجوانان پسر دعوت شوند.

سرمربی تیم والیبال نوجوانان ایران پس از برگزاری شش مرحله اردوی انتخابی، 43 بازیکن را به نخستین اردوی آماده‌سازی این تیم دعوت کرد که این اردو از چهارم اسفندماه در دو گروه آغاز شده است و تا امروز (26 اسفندماه) پیگیری شد.

در مجموع، نفرات حاضر در اردوهای آماده‌سازی بازیکنان قدبلندی هستند که انگیزه بسیار خوبی برای یادگیری دارند. در بین آنان بازیکنی با دو متر و 14 سانتی متر قد نیز دیده می‌شود و میانگنی قدی مدافعان حاضر در اردو، 2 متر است.

در این مدت، بازیکنان صبح‌ها از ساعت 9 تا 11 و 30 دقیقه و عصرها از ساعت 17 تا 19 و 30 دقیقه در سالن فدراسیون و یا سالن آکادمی ملی المپیک، تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی برگزار می‌کنند.

اردوهای آماده‌سازی تیم والیبال نوجوانان پسر ایران از اوایل فروردین ماه سال آینده نیز پیگیری خواهد شد و این مرحله از تمرینات، با حضور حدود 25 بازیکن منتخب خواهد بود.

مسعود آرمات سرمربی تیم والیبال نوجوانان پسر ایران، پشتوانه‌سازی برای تیم ملی بزرگسالان و دفاع از توانایی والیبال رده‌های سنی ایران در جهان را دو هدف مهم برای کادر فنی تیم پسران زیر 19 سال می‌داند و درباره رقابت‌های قهرمانی جهان نیز گفت: کسب مقام قهرمانی در رقابت‌های سال 2021 جهان نیز در زمره اهداف این تیم است اما راه بسیار سخت و طولانی برای رسیدن به این هدف پیش رو داریم.

کم‌تر از شش ماه فرصت برای آماده‌سازی تعدادی والیبالیست نوجوان مبتدی برای حضور شایسته در رقابت‌های قهرمانی جهان فرصت است و نباید فراموش کنیم که مسعود آرمات و دستیارانش واقعاً کار بسیار سختی پیش رو دارند. به ویژه این که بر خلاف ادوار گذشته، تیم فعلی تجربه حضور در رقابت‌های قهرمانی قاره کهن را نیز ندارد و این موضوع کارشان را به مراتب سخت‌تر خواهد کرد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول