اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سمنان

طرح شهید سلیمانی| رایگان در منزل ویزیت شوید+ تصاویر

بسیجیان شاهرودی در قالب طرح شهید سلیمانی همچنان در حال خدمت‌رسانی به مردم و آسیب دیدگان از کرونا هستند؛ آنها ویزیت رایگان بیماران در منزل و در روستاها را این روزها در دست اجرا دارند.

طرح شهید سلیمانی| رایگان در منزل ویزیت شوید+ تصاویر

خبرگزاری فارس- شاهرود: بیش از یک سال است که جهان با ویروس کرونا دست‌وپنجه نرم می‌کند و کشور ما هم به‌تبع آن، درگیر این ویروس منحوس است.

تاکنون بیش از ۶۱ هزار نفر در ایران به‌واسطه ابتلا به ویروس کرونا فوت کرده‌اند و تعداد زیادی نیز مبتلا شده‌اند؛ اما در این میان، آنچه توانسته این مصیبت را کاهش دهد، همدلی و همکاری ملی در مواجهه با این ویروس بوده که جهانیان را متعجب کرده است.

طرح شهید سلیمانی در شهرستان شاهرود از آذرماه کلید خورد؛ هر چند از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، هماهنگی بین سپاه، بسیج و دانشگاه علوم پزشکی شاهرود انجام شده بود.

نقاهتگاه شاهرود از همان ماه‌های ابتدایی در شاهرود راه‌اندازی و کمک‌ها و تعاملات آغاز شد؛ اما با طرح شهید سلیمانی، این هم‌افزایی هدفمند و اثرگذار دنبال شد و امروز شاهدیم که این ویروس در شهرستان‌های شاهرود و میامی در حال کنترل بوده و این طرح در این کنترل بسیار نقش داشته است.

نقاهتگاه ۲۴ ساعته در شاهرود

جواد رضوانی، مسؤول بسیج جامعه پزشکی و بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود در رابطه با اجرای طرح شهید سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: شهرستان شاهرود به اعتراف مسؤولان استانی و کشوری در مقابله با کرونا خوب عمل کرده و در طرح شهید سلیمانی نیز ما جزو شهرستان‌های برتر در کشور هستیم.

وی افزود: شهر شاهرود جزو شهرهای معدودی در کشور است که ویزیت رایگان بیماران در منزل توسط سپاه و در روستاها توسط خانه‌های بهداشت اجرا می‌شود.

فعالیت دو قرارگاه متمرکز شهید سلیمانی در شرق و غرب شاهرود همچنان ادامه دارد

رضوانی خاطرنشان کرد: نقاهتگاه شاهرود ۲۴ ساعته در خدمت‌رسانی به مردم شاهرود فعال است و در نمونه‌گیری نیز سه اکیپ سیار با چهار نفر پزشک و پرستار در شبانه‌روز در حال خدمت به مردم و ارگان‌های دولتی و خصوصی هستند.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی و بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به فعال بودن ۳۳ اکیپ سیار در شهرستان شاهرود در طرح شهید سلیمانی گفت: در دو ماه گذشته، در قالب طرح شهید سلیمانی و توسط بسیج جامعه پزشکی، ۴۹۳ نفر ویزیت و تست کرونا در نقاهتگاه شاهرود انجام شده است.

رضوانی خاطرنشان کرد: ۳۰۸ مورد ویزیت در منزل و انجام تست کرونا انجام و در این دو ماه یک هزار و 267 تست کرونا از مراکز تجمع، ارگان‌ها و کارخانجات توسط اکیپ‌های سیار بسیج دریافت شده است.

قرارگاه‌ها؛ همچنان فعال

مسؤول بسیج جامعه پزشکی و بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به فعالیت دو قرارگاه متمرکز شهید سلیمانی در شرق و غرب شاهرود گفت: این دو پایگاه، ۲۴ ساعته فعال و با دو تلفن ۳۱۰۹۱ و ۳۱۰۹۲ پاسخگوی مردم و مبتلایان به کرونا و خانواده‌های آنان هستند.

رضوانی با اشاره به حمایت از خانواده‌های مبتلا به کرونا افزود: خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا با بسته‌های معیشتی و بهداشتی در قالب طرح شهید سلیمانی حمایت می‌شوند و ضدعفونی منازل آنها نیز توسط گروه‌های جهادی انجام می‌شود.

مسؤول بسیج جامعه پزشکی و بهداری ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با تأکید بر اینکه مهار و کنترل ویروس کرونا تمام تلاش بسیجیان و کادر درمان است، گفت: از همه مردم و خانواده‌ها تقاضا داریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا بتوانیم با همکاری همگانی، این ویروس را مغلوب کنیم.

لبیک بیش از ۱۰۰۰ بسیجی شاهرودی

سرهنگ محمد خوش‌قدم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود هم از فعالیت یک‌هزار نفر از بسیجیان این شهرستان در طرح شهید سلیمانی خبر داد و با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی و بیماریابی فعال در این شهرستان اظهار کرد: اکیپ سیار سلامت شامل پزشک، پرستاران و تیم آزمایشگاهی در شهرستان شاهرود فعال هستند و تست کرونا را در منازل انجام می‌دهند.

وی افزود: شناسایی بیماران در محله و منزل توسط پزشکان با روحیه جهادی و بسیجی انجام می‌شود و در کنار آن تیم‌های مراقبتی نیز حضور دارند تا زنجیره ابتلا به ویروس کرونا قطع شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه تاکنون چندین هزار خانوار این شهرستان زیرپوشش طرح شهید سلیمانی قرار گرفته‌اند، گفت: ارائه مشاوره و بسته‌های حمایتی و ویزیت رایگان این خانواده‌ها انجام شد.

خوش‌قدم افزود: تا زمانی که به صفر پایدار کرونایی برسیم تلاش‌های بسیجیان در قالب طرح شهید سلیمانی ادامه خواهد داشت.

خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا با بسته‌های معیشتی و بهداشتی  حمایت می‌شوند

وی تأکید کرد: طرح شهید حاج قاسم سلیمانی که در روزهای اخیر در مرحله جدیدی از خدمات‌رسانی بسیجیان و پاسداران به مردم به مرحله اجرا درآمده است، در بخش‌های مختلفی سبب منشأ خیر و رفع مشکلات مردم شده که یکی از این بخش‌ها جلوگیری از اشاعه بیش از پیش ویروس کروناست.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان شاهرود گفت: بسیجیان و گروه‌های جهادی در قالب طرح شهید سلیمانی تلاش می‌کنند تا با حضور در محله‌های مختلف مراکز پرتجمع و مراکزی که مردم در آن‌ها رفت‌وآمد بیشتری دارند، نسبت به انجام تست‌های کرونا و جلوگیری از افزایش بیش از پیش شمار مبتلایان به ویروس کرونا همت گمارند.

خوش‌قدم بیان کرد: شناسایی بیماران مبتلا به ویروس کرونا یکی از مهم‌ترین برنامه‌های بسیجیان و گروه‌های جهادی در راستای اجرای طرح شهید سلیمانی است که در محله‌ها و اماکن مختلفی در شهرستان شاهرود اجرا می‌شود.

این راه را پرقدرت ادامه می‌دهیم

استکبار جهانی گمان می‌کرد این ویروس، جمهوری اسلامی را از پای درآورد؛ اما آنچه امروز می‌بینیم، این است که ما مقتدرانه در جبهه مقابله با این ویروس قرار داریم اما کشورهای استکباری در رویارویی با آن دچار مشکلات بسیاری شده‌اند.

امروز در مبارزه با این ویروس، ما طرح شهید سلیمانی را اجرا می‌کنیم که با مشارکت بسیج و سپاه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توانسته در مهار و کنترل همه‌گیری ویروس کرونا نقش مهمی ایفا کند و نقش بسیج و سپاه در مقابله با بحران‌ها و دفاع از ملت را بار دیگر پررنگ نشان دهد.

انتهای پیام/۷۴۰۳۶/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول