اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

توییتر در صورت عدم پایبندی به قانون در روسیه مسدود می‌شود

نهاد نظارت بر رسانه‌های اجتماعی روسیه هشدار داد در صورتی که شبکه اجتماعی توییتر محتواهای ممنوع نظیر استفاده از مواد مخدر را حذف نکند، تا یک ماه دیگر در این کشور مسدود می‌شود.

توییتر در صورت عدم پایبندی به قانون در روسیه مسدود می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی روسیه قصد دارد در صورتی که شبکه اجتماعی توییتر محتواهای ممنوعه را پاک نکند،‌ این شبکه اجتماعی را در روسیه مسدود کند.

«وادیم سوبوتیم» معاون این سازمان در مصاحبه با خبرگزاری تاس گفت: «اگر توییتر با قوانین تطبیق پیدا نکند، ما گزینه مسدود کردن کامل این شبکه اجتماعی در روسیه را در دستور کار قرار خواهیم داد».

وی ادامه داد در صورتی که توییتر به تمامی قوانین عمل کند،‌ این محدودیت برداشته می‌شود.

در 10 مارس (20 اسفند)، این سازمان روسی، در پی اقدام توییتر در نقض قوانین روسیه، اقدام به کاهش سرعت این شبکه اجتماعی در روسیه کرد.

این سازمان فدرال روسی گفت که تا تاریخ 10 مارس، توییتر 3 هزار و 168 محتوا را که شامل اطلاعات ممنوعه بوده حذف نکرده بود.

 

سازمان فدرال نظارت بر ارتباطات، اطلاعات، فناوری و رسانه‌های عمومی تاکید کرد در صورتی که توییتر به نادیده گرفتن نیازمندی‌های قانونی ادامه دهد،‌ اقداماتی علیه توییتر اتخاذ خواهد شد تا زمانی که این شبکه اجتماعی محتواهایی که مشوق خودکشی، هرزه‌نگاری کودکان و اطلاعات درباره استفاده از مواد مخدر است را حذف کند.

«ایوگنی زایتسف» رئیس سازمان کنترل ارتباطات الکترونیکی نیز گفت که دیده‌بان روسیه آماده اجرای مذاکره با توییتر است اما این شکبه اجتماعی تا کنون به درخواست‌ها پاسخی نداده است.

روز اول فوریه، قانونی در روسیه اجرایی شد که طی آن رسانه‌های اجتماعی موظف شده‌اند به طور مستقل به شناسایی و مسدود کردن محتواهای ممنوعه بپردازد. رسانه‌های اجتماعی باید اقدام فوری در محدود کردن دسترسی به چنین اطلاعات ممنوعه‌ای انجام دهند.

در صورتی که این شبکه‌های اجتماعی قادر نباشند طی 24 ساعت به ارزیابی مستقل محتوا بپردازند، مدیران رسانه اجتماعی باید اطلاعات را به دیده‌بان فدرال ارتباطات و رسانه ارسال کند.

انتهای پیام/.

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول