اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

شهردار بودجه سال آینده شهرداری سقز را ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد

شهردار سقز بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سقز را ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اولین بار سهم عمرانی بیش از جاری در بودجه شهرداری در نظر گرفته شده است.

شهردار بودجه سال آینده شهرداری سقز را ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سقز، رشید میرحسامی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه در سقز اظهار داشت: شهرداری نهادی مردمی و از محل درآمدهای عمومی در حوزه‌های مختلف، موظف به خدمت‌رسانی به شهروندان است.

وی رشد و توسعه هر جامعه‌ای را در گرو قانونمداری جهت نیل به توسعه دانست و از رسانه‌های جمعی خواست نقش خود را در کمک به شهرداری در راستان عمران و آبادانی شهر ایفا کنند.

شهردار سقز افزود: به شعار دادن اعتقادی ندارم و باید در عمل اثبات کرد که باید در خدمت مردم و توسعه شهر بود.

 وی عدم ثبات مدیریتی را یکی از معضلات شهرداری‌ها دانست و گفت: متاسفانه مشکلات و بدهی‌های شهرداری سقز زیاد و سنگین است که با همکاری، تعاملات و انسجام‌بخشی بیشتر می‌توان در کمترین بازه زمانی بر آن فائق آمد.

میرحسامی ادامه داد: نگرش و دیدگاه مدیریتی باید بلندمدت و بر مبنای قانون، منفعت عموم و شهر باشد و حداکثر استفاده بهینه از امکانات با کمترین هزینه لحاظ شود.

شهردار سقز گفت: از بودجه ۷۱ میلیارد تومانی سال گذشته تا دی‌ماه حدود ۴۶ میلیارد تومان آن تحقق یافت که در کمتر از ۲ ماه سکانداری‌ام حدود ۲۰ میلیارد تومان که حدود ۲۸ درصد از کل بودجه سالجاری است، تحقق یافته است.

وی بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری سقز را  ۱۲۲ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: برای اولین بار سهم عمرانی بیش از  جاری در نظر گرفته شده که تمام توان خود را برای تحقق آن بکار خواهیم بست.

میرحسامی ادامه داد: درآمد از محل ماده ۱۰۱ که چند توافق‌نامه با مالکین در این حوزه در حال انجام است، بخش سرمایه‌گذاری و افزایش جرایم ماده ۱۰۰ و... از جمله آیتم‌هایی است که در بودجه سال آتی به آنها توجه بیشتری شده است.

وی گفت: افزایش تعداد نیرو در برنامه کاری نداریم و برون‌سپاری برخی امورت در راستای کوچک‌سازی بدنه شهرداری و کاهش هزینه‌ها را باید مد نظر قرار داد.

شهردار سقز گفت: خدمتگزار انقلاب اسلامی و مردم هستم و هیچ وابستگی گروهی و جناحی ندارم و از انتقادات سازنده با آغوش باز استقبال می‌کنم و مخالف تخریبگری هستم و از منافع عموم که متعلق به  کلیه شهروندان است، نمی‌گذرم و با تمام توان دفاع خواهم کرد.

وی تفکیک‌های غیرمجاز را باعث بروز مشکلاتی برای برخی از شهروندان و شهرداری دانست و گفت: از مردم درخواست داریم قبل از خرید هرگونه ملکی، استعلامات لازم را از شهرداری دریافت نمایند تا دچار مشکل نشوند. تا حضور من تخلفات غیرقانونی به ویژه در حوزه شهرسازی حذف و با تخلفات اداری و ساختمانی برخورد جدی خواهد شد.

شهردار سقز ادامه داد: سرمایه‌گذاری در ایران نوپا و برخی پروژه‌ها دچار لغزش و خطاهایی شده‌اند و برای احقاق حق شهروندان در برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری از تمامی ظرفیت‌های قانونی استفاده خواهیم کرد.

وی درباره تبدیل وضعیت نیروها نیز گفت: تبدیل وضعیت در گذشته ناعادلانه بود و قاطعانه برای تبدیل وضعیت استخدامی نیروها تلاش خواهم کرد و از اولویت‌های کاری خواهد بود.

انتهای پیام/2330/74

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول