اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تفریح و نشاط

مهمانِ جشن قرن جدید شوید/ نورباران با «آتش سرد» بر فراز پل طبیعت

«نورباران» یکی از ویژه برنامه های نوروزی اراضی عباس آباد است که در آن برای اولین بار در کشور از شیوه‌های مختلف نورافشانی مثل لیزرشو، آتش سرد، بازی با نور پل طبیعت و نورافشانی در آسمان استفاده خواهد شد .

مهمانِ جشن قرن جدید شوید/ نورباران با «آتش سرد» بر فراز پل طبیعت

به گزارش خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد از شهریور ماه سال 98 به عضویت سازمان جهانی گردشگری UNWTO درآمد و از همان زمان هم تلاش خود را در راستای فعالیت‌های فرهنگی و گردشگری بیشتر کرد تا بتواند در این زمینه خدمات بهتر و بیشتری را به مردم پایتخت ارائه دهد و البته میزبان خوبی هم برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

با توجه به پایان قرن 14 و ورود به قرن جدید و با وجود اینکه هر ساله اراضی عباس‌آباد برنامه‌های نوروزی زیادی با عنوان «عید شرقی» داشته که با استقبال خوبی از سوی شهروندان پایتخت و گردشگران داخلی و خارجی مواجه می‌شده، امسال هم قرار است با برنامه‌هایی متنوع‌تر و ویژه‌تری به استقبال نوروز 1400 برود.

این در حالی است که طی یک سال گذشته و با شیوع ویروس کرونا بسیاری از فعالیت‌های گردشگری و فرهنگی نه تنها در ایران بلکه در جهان یا به حالت تعطیل و نیمه تعطیل درآمده یا برخی از آنها به ضرورت به صورت آنلاین برگزار شده است.

به دلیل همین شرایط استثنایی، منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد تلاش کرده تا برنامه‌های نوروزی امسال را متفاوت‌تر از گذشته اما در عین حال جذاب و سرگرم کننده برای شهروندان و گردشگران در نظر بگیرد تا حتی اگر امسال به شعار «در خانه بمانید» هم عمل شد باز هم زمان فراغت را بتوان در فضای مجازی با این مجموعه فرهنگی و گردشگری همراه شد.

سید محمدحسین حجازی، مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در گفت وگو با خبرنگار تفریح و نشاط خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروزی این مجموعه پیش از شروع فروردین 1400 آغاز خواهد شد، گفت: یکی از برنامه های ویژه ما «عصرانه‌های کارتونی» است که در فضای عمومی اراضی عباس‌آباد مانند پل طبیعت و با حضور هنرمندان و اساتید این حوزه برگزار می شود.

وی گفت: آیین درخت کاری با عنوان «نهال دوستی» قرار است به همراه همسران دیپلمات‌ها در بوستان بهشت مادران برگزار شود، همچنین «هنر خیابانی» که تجربه خوبی در عید شرقی سال‌های گذشته بوده امسال هم برپا می شود که با بهره گیری از هنر فیکس پانتومیم و با خلق کارکترهای مختلف از شخصیت‌های تاریخی، رئال و فانتزی به همراه موسیقی، ساعاتی مفرح را برای خانواده ها خواهد ساخت.

 

حجازی یکی از دیدنی‌ترین و جذاب‌ترین برنامه های این مجموعه را «آتش بازی» عنوان کرد و افزود:  این برنامع 8 و 12 فروردین ماه بر روی پل طبیعت به اجرا گذاشته می‌شود،‌ به همین جهت پیشنهاد می شود تا خانواده ها اجرای آتش بازی به مناسبت میلاد حضرت ولیعصر (عج) در هشتم فروردین ماه و روز جمهوری اسلامی ایران در 12 فروردین ماه ساعت 20 را از دست ندهند.

 مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد ادامه داد: «نورباران» هم برنامه دیگری است که در آن مراسم نورافشانی ویژه‌ای در پل طبیعت اجرا می شود و برای اولین بار در کشور از شیوه‌های مختلف نورافشانی مثل لیزرشو، آتش سرد، بازی با نور پل طبیعت و نورافشانی در آسمان استفاده خواهد شد و بر اساس یک سناریوی کارگردانی شده، تصویربرداری ویژه‌ای نیز صورت می‌گیرد که نماهنگ آن در روز اول فرودین در فضای مجازی منتشر می‌شود. برای همین هم بهتر است تا خانواده ها ساعت 24 روز 30 اسفند که آغاز نخستین دقایق قرن جدید است را از دست ندهند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شرایط کرونایی «جشن ملی پرچم 1400» با حداقل جمعیت اما به بهترین شکل ممکن برگزار می شود، گفت: امسال با توجه به برگزاری المپیک 2021 در ژاپن، محوریت برنامه، نام‌آوران ورزشی است و در این برنامه علاوه بر اجرای قطعات ملی توسط ارکستر ملی ایران، تعدادی از ورزشکاران منتخب هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در باغ هنر حاضر می شوند.

اما این تمام برنامه‌های نوروز 1400 منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد نیست بلکه این مجموعه برنامه‌های متنوعی را هم برای فضای مجازی و رسانه ملی در نظر گرفته تا افرادی که در خانه هستند هم بتوانند این مجموعه را همراهی کنند.

حجازی در این باره گفت: یکی از برنامه های ما پخش انیمیشنی 60 ثانیه‌ای است که به شاخصه‌های ورود به سده جدید، المان‌های ایران و تهران، کشورهای حوزه نوروز و قومیت‌های مختلف ایرانی، زندگی با کرونا و زحمتکشان حوزه درمان و مدیریت شهری و... پرداخته است.

همچنین خانه شعر و ادبیات هم با دو ویژه برنامه «حرف دل» و «بهاریه» قرار است با شعر و ادب نوروز 1400 را میزبانی کند، برنامه «حرف دل» به مناسبت میلاد با سعادت حضرت ولی‌عصر (عج) و با حضور چهره‌های شاخص ادبی، هنری، سیاسی، ورزشی و ...برگزار می شود و ویژه برنامه «بهاریه» هم مهمانانی از کشورهای هندوستان، افغانستان، تاجیکستان و ایران دارد که به شعرخوانی، طنر و نثر ادبی خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: برنامه «قرن 15» هم ویژه برنامه‌ای است که از سوی مرکز علم و نجوم گنبد مینا در نظر گرفته شده و به بررسی پدیده‌های طبیعی از نگاه منجمان و متخصصان این حوزه می پردازد. «رادیو پل» هم با افرادی همراه خواهد شد که رادیو جزو رسانه‌های محبوب‌شان است.

مدیرعامل شرکت نوسازی عباس آباد در پایان گفت: اجرای «تورهای گردشگری» برای معرفی هر چه بیشتر این مجموعه فرهنگی و گردشگری از جمله برنامه‌هایی است که قرار است در تعطیلات نوروز انجام شود،‌ تورهایی که با رعایت موارد بهداشتی این روزها و بهره‌مندی از حداقل ظرفیت، میزبان شهروندان و گردشگران علاقه مندی می شود که می خواهند ساعاتی از اوقات فراغت خود را برای آشنایی با بوستان آب و آتش، پل طبیعت، پل ابریشم، بوستان طالقانی، باغ کتاب، باغ غذا، بهشت مادران و... بگذرانند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول