اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

واکنش دانشگاه صداوسیما به اخبار منتشر شده در فضای مجازی

در پی تذکر کتبی ۲۴ نماینده مجلس به رئیس سازمان صداوسیما درباره دانشگاه صداوسیما، روابط عمومی این دانشگاه با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح برخی نکات در این خصوص پرداخت.

واکنش دانشگاه صداوسیما به اخبار منتشر شده در فضای مجازی

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، در پی تذکر کتبی ۲۴ نماینده مجلس به رئیس سازمان صداوسیما درباره دانشگاه صداوسیما، روابط عمومی این دانشگاه با صدور اطلاعیه‌ای به تشریح برخی نکات در این خصوص پرداخت.

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

اطلاعیه روابط عمومی دانشگاه صدا و سیما در پی نشر برخی اکاذیب در فضای مجازی 

دانشگاه صداوسیما در دوره اخیر کلیه مراحل پذیرش دانشجو، جذب هیات علمی، تبدیل وضعیت و ارتقاء اعضای هیات علمی، صدور مجوز فعالیت تشکل ها، انجمن ها، کانونها و نشریات دانشجویی و برگزاری همایش های علمی را برای نخستین بار کاملا بر اساس آیین‌نامه ها، مقررات و دستور‌العمل‌های تحت نظر وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام داده است. به واسطه موفقیت دانشگاه در رعایت مقررات و استانداردهای علمی و آموزشی، وزارت علوم با صدور مجوز 4 رشته تحصیلی جدید در مقاطع ارشد و دکتری در این دانشگاه موافقت کرده و برای دو نشریه علمی این دانشگاه گواهی اعتبار پژوهشی صادر کرده، همایش های علمی این دانشگاه را با گواهی اعتبار ISC مورد تایید قرار داده و یکی از اعضای هیات علمی این دانشگاه را برای نخستین بار در تاریخ این دانشگاه به عنوان استاد نمونه کشوری انتخاب و معرفی کرده است.

یکی دیگر از توفیقات دانشگاه در سال‌های اخیر برخورد قاطع با تخلفات علمی و اداری بوده است. از جمله با افرادی که علی رغم نداشتن شرایط قانونی با استفاده از تسهیلات ویژه ایثارگران به عضویت هیات علمی دانشگاه در آمده بودند، و نیز افرادی که مرتکب تقلب و سرقت علمی شده بودند که بعضا منجر به محکومیت آنها در «شورای اخلاق در پژوهش» دانشگاه گردیده است.

این افراد بعضا پس از آنکه از طریق انواع تهدیدها و فشارها موفق به انصراف مسوولان دانشگاه از رسیدگی به تخلفات خود نشده اند، در صدد نامه نگاری، نشر اکاذیب در فضای مجازی و ارائه‌ گزارش‌های مجعول و اطلاعات نادرست به شخصیت‌ها و مسئولان مختلف بر آمده اند.

دانشگاه صداوسیما ضمن اعلام آمادگی برای ارائه کلیه اسناد و مدارک تخلفات این افراد به مراجع ذیصلاح و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، بر عزم راسخ خود در برخورد با تخلفات، سوء استفاده‌ها و تقلب و سرقت علمی تاکید می کند.

روابط عمومی دانشگاه  صداوسیما

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول